Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

mislukt.

U leest om dit moment het verhaal mislukt gepost door Daisy. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Daisy
Gepost op: 2007-4-29

Verhaal:

mislukt
Mislukt;

Jarenlang allerlei opmerkingen moeten pikken, van mijn vader niet te geloven. Ik kan niet snappen hoe hij het heeft kunnen flikken om mijn moeder te slaan. Meerdere keren is het gebeurd.

Het was de eerste keer dat het zo heftig was. De politie was al gebeld, en ze kwamen. Wij zaten toen bij de buren. De politie ging eerst naar binnen, maar meneer was weer verdwenen. Ze konden er op dat moment niet echt veel aan doen. Wel zijn er foto;s gemaakt.

Steeds vaker kwam het voor, borden met eten die over de tafel vlogen, schelden, maar ook slaan. Stiekem leefden we verder. Een buurt die niets deed. Spullen werden steeds vaker verstopt uit angst.

Ook waren we bezig met verhuizen. Alle spullen stonden in zakken achter in de kast, maar hier wist mijn vader niets van. En zo ineens op die ene dag zijn we vertrokken. In een dag zijn we verhuist.

Niet kort erna wist hij al waar we zaten, en kwam hij vrolijk rond paraderen langs het huis, en in de buurt. Het eerste stalk papiertje was al aangevraagd bij de politie en onderweg. Ook werd er heel kinderachtig gedaan door brieven te sturen, de alimentatie niet te betalen en nog veel meer.

Hij leek ook altijd te weten waar we uithingen of naartoe gingen. Waren we een aantal dorpen verder, dan kwamen we hem tegen.

Op een dag moest ik een boodschapje doen, en ja hoor daar kwam de tante aan. Mijn moeder moest zich maar schamen voor alles wat er gebeurd was. Ik werd zo boos op haar, wie is zij om mij dat te vertellen. Natuurlijk werd alles door de familie in de doofpot gestopt, en werd er alleen maar geluld over wat mijn moeder fout deed.

Toen was er een jaar voorbij ineens. Ik was jarig, samen met mijn broertje. En ja hoor, daar stonden we dan met naam en toenaam in de krant. Hoe durfde hij dat te doen? Mijn zusje kreeg dat jaar niets.

Een jaar later konden mijn broertje en ik onze kaarten op school ontvangen, zo bang waren ze dat we het niet zouden krijgen van mijn moeder.

Vanaf dat moment ben ik in discussie gegaan met hem. Ik wilde dat de brieven stopten. Ik heb hem uitgescholden, maar hij bleef het bord voor de kop hebben.

Meerdere malen waren we al bij de rechter en bij de kinderbescherming geweest voor dit soort dingen, en voor de omgangsregeling. Hij kreeg die niet, en later ook de voogdij niet. Alles ging naar mijn moeder, gelukkig.

Nu nog steeds worden we sociaal heel erg gecontroleerd door hem, en door de familie. Zo komt er iedere week iemand anders even kijken wanneer en hoelaat ik werk. Als ze weten dat ik alleen ben komen mijn vader en zijn vriendin even om me lastig te vallen. Ook rijden ze langs ons huis, om te zien hoe we erbij zitten nu we weer verhuisd zijn.



Aantal keer bekeken: 4421
Waardering: 3.91 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online