Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

opa....

U leest om dit moment het verhaal opa... gepost door miranda. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: miranda
Gepost op: 2011-6-15

Verhaal:

opa...
'Beter gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen' zei Kathleen.

'Elke traan die valt voor jou, is simpelweg voor iets wat gelogen is' zei Lisa.

'Maar soms blijft de waarheid een geheim op deze aarde' zuchtte Viona.

Samen proberen ze sterk te zijn om Jade uit de regen te krijgen.

Ze proberen maar iedere woord zorgt voor een hardere regen in haar hart.

Jade zat te snikken en tranen vielen als regendruppels uit haar ogen.

Ze hief haar hooft op een keek naar de grijze lucht.

Toen begon het te regenen. Net zoals de tranen van Jade.

'Ze huilen mee! Dit is een trieste dag voor mij en de hemel!' dacht Jade...



Wat was er gebeurt?



Een wondermooie dag was het.

Jade werd vandaag helemaal in het zonnetje gezet met nieuwe zomerkleding.

Ze ging naar buiten om in de goude zon te zonnen.

Jade keek naar de goude zon. Maar ze zag geen glimlach zoals ze het noemde.

De zon scheent hard maar het heeft geen blije gevoel.

Ze ging liggen en viel in slaap...



TRRRRRRRRRRRRRRRRRRING......

De telefoon ging als een malle!

Jade schrok wakker.

'Zeker een reclame wat we vaak hebben.' dacht ze, en ze ging weer liggen.

Maar de telefoon gaf het niet op. Het leek zelf harder te gaan.

Met lood in haar slippers* liep ze naar de telefoon en trok de stekker als een gek eruit.

Toen ging ze weer naar de tuin om in de goude zon te liggen.



Na een minuutje ging de deur.

Jade ging boos naar de deur en deed hem open.

Het waren mannen die zwart gekleed zijn en zeiden met een droevige toon: 'Is je moeder thuis jongedame?'

Een tijdje zat moeder met de mannen te praten. Het gezicht van jades moeder zag erg droevig uit en begon naar een tijdje

te huilen.

Toen mocht Jade komen.

'J-j-j e opa i-i-is d-d-oo-d-d-d sch-sch-a-t-t' huilde moeder.

Jade schrok.

Tranen rolden uit haar ogen en op dat moment leek of de hemel ook begon te huilen.

De zon schuilde zich achter de grijze wolken en algauw begon het te regenen.

'Mijn liefste opa, MIJN LIEFSTE OPA! Hij is dood! Waarom?!' dwaalde door haar hoofd....



De mannen kwamen stonden op en zeiden schuldig: 'Het spijt me juffrouw voor de late nieuws. Wij durfden niet te zeggen

omdat we u niet wouden kwetsen, het spijt me zeer.'

Woede sprong uit jades ogen:'Nee, opa kan niet zo snel doodgaan! Hij was keigezond! Hoe kan hij opeens overleden zijn!

Wat nou als iemand hem heeft...


Aantal keer bekeken: 3069
Waardering: 5.76 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 17 bezoekers online