Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

rivier van de doden.

U leest om dit moment het verhaal rivier van de doden gepost door cba. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: cba
Gepost op: 2009-6-27

Verhaal:

rivier van de doden
Rivier van de doden

Er waren eens 4 goeie vrienden; Sanne, Petra, Wim en Felix. Samen zaten ze op de basisschool. Samen zaten ze op de middelbare school. En toen waren ze inene allemaal 18 geweest. De 4 vrienden besloten om eens lekker met elkaar op vakantie te gaan. Ze gaan naar een land buiten Europa, waar het lekker warm is, en zij lekker kunnen gaan wild water varen. Bepakt en al namen ze het vliegtuig, en kwamen gezond en wel aan.
"Zeg, waar is onze taxi?" vroeg Sanne, die zo snel mogelijk naar het hotel wou gaan.
"Daar, die chauffeur houd een bordje vast met onze namen erop!" zei Petra, en wees.
Ze begroeten de chauffeur, en die reed hen naar een dorpje, ergens middenin een groot bos.
Toen ze parkeerplek van het hotel opreden, stond er daar een man bij de ingang. Het was niet degene die het hek voor je open doet. Nee, dit was zo te zien gewoon een ordinaire man uit het dorpje. Maar hij bleef constant de auto in staren. "Ik vind die man eng," zei Petra, "ik krijg er de kriebels van. "Ja, ik ook," zei Wim, "laten we maar gauw het hotel in gaan"
In hun hotelkamer keek Sanne naar buiten, naar de ingang. Die man stond er nog steeds, en keek nu recht naar boven, naar hun kamerraam. Sanne keerde zich om, en kreeg het erg benauwd. "Sanne, wat is er?" vroeg Felix bezorgd. Sanne wees door het raam. "Die man van net, hij keek regelrecht naar deze raam" Felix keek naar buiten. "Nou ja, nu is ie weg," zei hij, en de rest van de dag bleven de vrienden in het hotel om uit te rusten van de reis.

De volgende dag, gingen ze op weg naar de rivier in de buurt van het dorp. De rivier waar ze naar toe gaan, is een rivier dat in een rondje rond een eiland loopt. Het is best wel een groot eiland, en de rivier is erg wild. Vaak stijgt er dan ook wat mist op her en der. Daar waar de mensen de rivier op konden gaan, was het wel rustig.
"Het lijkt gewoon stil water," zei Wim, "weet je zeker dat hier wildwatervaren gedaan kan worden?"
"De rivier wordt verderop wilder, hier is gewoon een opstappunt," zei een mevrouw tegen hen, waarschijnlijk de leidster hier, "welkom allemaal, neem allemaal je opgeblazen boot mee, en trek allen je zwemvest aan!"
Ze gingen allen naar de rivier, legden hun boot erop, en gingen er zelf in zitten. "En let maar niet op de watergeesten!" zei de vrouw lacherig, toen ze de vrienden uitzwaaide.

En zo zaten ze op een rubber bootje op de rivier. Ze roeiden eerst nog met de roeispanen, en later werd de stroom sterker, en werden ze vanzelf meegetrokken. "Dit is zo cool!" riep Felix nog enthousiast. Verderop zagen ze mist opkomen. "Daar is de stroming wel heel erg sterk!" zei Wim, en stuurde het bootje door de mist heen. De vier vrienden zagen amper iets.
Plots...in een glimp, zag Sanne een gestalte langs het water staan. Een meisje van hun leeftijd, zwart haar, bleek gezicht, vodden. Het meisje wees naar hun boot, en verdween toen...in het niets.
De anderen hadden haar ook gezien, en allen kwamen ze geschrokken terug bij de leidster.
"Wat is er, mensen, vonden jullie het niet leuk?" vroeg de vrouw met lichte sarcastme in haar stem.

De vier vrienden besloten weer naar het hotel te gaan. Daar aangekomen, in hun kamer, zat er iemand op één van de stoelen:....de enge starende man. Felix was het moedigst. "Meneer, wat doet u hier?" vroeg hij op een strenge toon. De man staarde hem aan. "Ik kom jullie waarschuwen.." zei de man met een schorre zachte toon.
De vier keken hem verbaasd aan. "Dat meisje dat jullie zagen......," nu keken de vier nog verbaasder, "dat was mijn tweelingzus!"
"Dat kan niet, man! Volgens mij komt u uit een gesticht ofzow," zei Wim. Maar de man keek hem serieus aan. "Mijn zus....is dood!"
Sanne werd helemaal bleek, zo erg bang werd ze. "D-d-dood?"
"Ja, dood, opgeslokt door de rivier....de rivier van de doden!"
"M-maar, w-waarom laten ze mensen op de rivier varen?" vroeg Sanne, nu nog angstiger.
"Laat je niet kisten, Sanne," zei Petra, "dat meisje dat we zagen was gewoon een ander dorpelinge, deze man is gek!"
De man vertrok weer, niemand die hem geloofde, behalve Sanne.
"Zeg, zullen we morgen weer de rivier op?" vroeg Wim aan de anderen. Petra en Felix knikten instemmend, maar Sanne twijfelde. "Sanne, waarom niet?"
"Ik weet niet, ik vind het maar eng allemaal"

En ja, de vier vrienden liepen weer met hun boot naar de rivier. Petra, Felix en Wim stapten in, maar Sanne....die bleef achter. Het was iets mistiger dan gisteren, en ze kon niets zien. "Jammer dat je niet mee gaat," zei Petra nog, en de drie peddelden naar de wilde stromingen.
Na meer dan een uur varen, langer dan gisteren, kwam de boot terug....met Petra, Felix, en .........geen Wim! De twee zagen lijkbleek.
"Wat is er gebeurd? Waar is Wim?" vroeg Sanne, maar de andere twee waren in shock. Ze keek naar de rivier, en schrok zich kapot. Daar....in het water...stond het meisje met zwart haar en bleke huid. Naast haar stond....Wim! Ze keken Sanne aan...en verdwenen in het niets.

Sindsdien zijn de vrienden gestopt met wild water varen. De plaatselijke politie maakte maar een verhaal van dat ie weggelopen is, en maakten er geen zaak van.

"Al sinds mijn opa's jeugd verdwenen er mensen in de rivier van de doden......en het blijft slachtoffers maken....dus hierbij een waarschuwing!" zijn de woorden van de enge man op zijn grafsteen, tien jaar later.

Aantal keer bekeken: 4353
Waardering: 8.02 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online