Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

the main story.

U leest om dit moment het verhaal the main story gepost door lotte C. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: lotte C
Gepost op: 2009-6-17

Verhaal:

the main story
The main story
1.

Suuz, Je bent 5 minuten te laat zei Mr. De gruis. Slaperig keek ik Mr. De gruis aan. Ik keek slaperig aan en ging zitten op mijn plaats. Wat kon mij het schelen dat ik te laat was, ik was niet de enigste. Rob en Isa waren er ook nog niet, zoals gewoonlijk. Toen zij binnen kwamen klonk er een geroezemoes. Isa en Rob genoten van de aandacht, zoals altijd. Pak jullie boeken Mr. De gruis verhefte zijn stem. Ik pakte mijn boeken, en keek hem aan. Meneer. De gruis begon weer een heel verhaal te vertellen over hoe belangrijk de Grieken wel niet waren. Ze zijn een voorbeeld voor de hedendaagse cultuur. Ja, net of ik dat niet wist. Ik zuchtte. Zo ging Mr. De gruis soms nog wel een heel les uur door! En dan nog een hoop huiswerk opgeven. Pure kinderarbeid. Tríing, Gered door de bel, geen huiswerk want daar was het te laat voor om op te geven. Ik liep het klas lokaal uit. Wat heb je nou weer aan. Isa keek mij minachtend aan. Kleren zei ik. Nou het lijkt eerder op een vuilnis zak zei Isa bits terug. Ik keek naar mijn kleren, er was niks mis mee. het was niet anders dan de andere kinderen hier op school. Ik liep naar de aula. Alle mensen liepen door elkaar heen. Ik ging bij Ann zitten, mijn beste vriendin. Vind jij mijn kleren raar vroeg ik. Nee, natuurlijk niet! Hoe kom je daar bij zei Ann met een verontwaardigd gezicht. Nou… Ehh… gewoon.. Weet ik veel antwoordde ik misschien iets te hard. Hebben ze je weer wat wijs gemaakt vroeg Ann. Ik zei niks. Waarom moest zij altijd over al iets achter denken. Net alsof ik dat niet mag vragen. Hallo, ik vroeg je wat zei Ann. Nee, ik dacht dat het misschien tijd werd voor nieuwe kleren antwoordde ik maar. Ik wil wel samen naar het winkel centrum zei Ann blij. Is goed, maar niet vandaag. Ik pakte een sultana en at die op. Als je het mij vraagt is sultana het lekkerste wat er is zei ik met volle mond tegen Ann. Sultana gek zei Ann lachend. Ik pakte een flesje water en nam een slok. Nu ga je zeker zeggen dat water het lekkerste drankje is zei Ann. Nee hoor zei ik. Tríing, de bel ging. Doei zei ik en ik liep weg naar het andere lokaal, beeldende vorming. Hallo. Mevrouw de boei begroette me vriendelijk. Hoi zei ik vrolijk terug. Ik pakte mijn teken blok en spullen en ging aan mijn tafel zitten. Ik keek even naar de tekeningen in mijn tekenblok. Ik vond ze prachtig, maar kreeg er alleen maar negatieve opmerkingen over van de kinderen in mijn klas. Wat moet dat voorstellen zeiden ze dan, een mislukte tekening, ahaa nu zie ik het. Ik begon te tekenen… ik sloot alles van mij af, Ik hoorde niks meer wat de lerares zei en wat voor rot opmerkingen mijn klasgenoten maken. Waarom zou ik die willen horen überhaupt. Ik tekende een zwarte ruimte, met een meisje er in. Er rolde tranen over haar ogen. Je zag haar mascara uit lopen. Aan haar gezicht uitdrukking was er iets schokkends gebeurt, maar door het raam loerde de warme zon. Het meisje zat binnen, met pijn, verdriet en leed en buiten ging het leven gewoon door, iedereen leek buiten blij te zijn behalve zij. De schaduw van het meisje was rood, rood van woede, agressie. Ze moest wat kwijt. Het zat diep in haar hart gespijker. Suuz Suuz, hallo mevrouw de boei probeerde tot mij door te dringen. Ik keek haar wazig aan ik was zo verdiept in mijn tekening. Dat is een mooi tekening zei mervrouw de boei. Dankje ik glimlachte. Hij is klaar zo te zien. Nee mevrouw, hij is nog niet klaar ik weet niet wat er nog mist maar hij is nog niet klaar zei ik. Och, oke zei mevrouw de boeie. Maak hem dan maar gauw af ze knip oogde. Ik keek naar mijn tekening. Hij was erg droevig. Ik bleef staren naar mijn tekening. Ik wist nog steeds niet wat er mistte. Opruimen riep mevrouw de boeie. Ik pakte mijn spullen en ruimde ze op. Ik zou er later wel achter komen wat er mistte. Ik zag je wel slijmen bij mevrouw de boeie! Kay keek me met een ijzig blik aan. Ik deed niks zei ik. Ja ja, jij loopt bij al die leraren aan te kakken en dat weet jij donders goed! Tief Kay, laat me. Ik liep snel door naar het lokaal, ik had geen zin in een discussie met Kay, stom joch. De laatste lessen lette ik niet meer zo goed. Ik wou naar huis. Lekker even op mijn gemak zitten zonder al die kut kinders. Toen mijn laatste les uur voor bij was. Pakte ik zo snel mogelijk mijn spul uit mijn kluis en rende naar het fietshok, pakte mijn fiets en fietste naar huis.

2.
Hallo riep ik door de huiskamer, zoals gewoonlijk was er niemand thuis. Me moeder was aan het werk. En mijn vader die woont ergens anders. Mijn ouders zijn namelijk gescheiden. Het was een grote schok voor mij om dat te horen. Het deed pijn omdat te horen, want ik zag ze altijd samen lachen, ze hadden ook bijna nooit ruzie. Mijn moeder vertelde dat ze elkaar als goede vrienden zagen en dat er geen verliefde gevoelens meer waren van beide kanten. Gelukkig zijn ze nu nog steeds goede vrienden en ga we ook eens uit eten met z’n 3 net zoals we deden als hun nog bij elkaar waren. Dat maakte het wel iets minder erg vind ik. Ik pakte wat te drinken en wat te snoepen en ging even voor de televisie zitten. Ik zette het op TMF. In de clipjes die ze lieten zien speelde allemaal meisjes mooi opgemaakt. Zo kon het in het echt ook niet zijn dacht ik. Ik zuchtte. Was ik maar zo. Zo perfect. Waarom laten ze in filmpjes de wereld altijd zo perfect zien. Want zo is de wereld niet. Ik pakte mijn tas en ging naar mijn kamer huiswerk maken. Na 1 uurtje was ik al klaar met het maakwerk, het leerwerk doe ik wel later. Ik zette de radio aan en pakte mijn laptop en deed die ook aan. Ik keek even op mijn hyves, geen krabbels geen nieuwe e-mails. Ik meldde me aan op msn. Ann was online

® Suuz®: Heey Ann :D
Ann: haay Suuzjée (ll’)
®Suuz®: allesgoed metjou?
Ann: Jahoor, met jou?
®Suuz®: ja, ik verveel me alleen nogal veel!
Ann: :O maar uhm… wanneer wil jij dan gaan winkelen
Owja ik had Ann gezegd dat ik nieuwe kleren wou. Wanneer? Ehm van het weekend had ik wel tijd… dacht ik.
®Suuz®: komende zaterdag, is dat oké voor jou?
Ann: ehm… Ja :D :D dat word lachen! ;p twee van die gillende meisjes in het winkel centrum, hiihi
®Suuz®: indd… die zullen ook wel denken wat een stelletje gekke kinders xD
Ann: ach ja… als wij maar plezier hebben!
®Suuz®: ja, weet jij al wat wil kopen?
Ann: ja, een nieuwe zonnebril wat make-up een t-shirtje etc.
®Suuz®: ik hoor het al je hebt grootste plannan ;) ik ga denk ik ook een zonnebril kopen.
Ann: leuk dan kopen we dezelfde :P dat is leuk!
®Suuz®: is goed maar dan moet ie wel mooi zijn héa
Ann: jij kent me toch, ik heb smaak…
®Suuz®: uhum, haha
Ann: maar ik ga weer. I Love You <33
®Suuz®: Doeidoei, Loveyou2
Suuz heeft zich afgemeld
Ik keek of er nog iemands leuk zich op msn bevond. Maar nee hoor! Niemand… Ik ging keek wat rond op het internet… Boring. Ik kwam een link tegen. Ping. Ik had een email ontvangen. Ik klikte op het icoontje. Een of andere onzinnig doorstuur mail. Ik verwijderde de mail. Ik snap niet waarom mensen van die onzinnig mails door sturen. Het is gewoon zo onzinnig. Gewoon bullshit! Ik bekeek mezelf even vluchtig in de spiegel. Mijn kleren zijn niet raar, ik was er van overtuigd. Maar waarom altijd mij. Waarom ben ik het lelijke eendje in de klas. De nerd. Ik ben harstikke normaal! Ik aarzelde. Of toch niet. Ben ik anders. Iedereen is toch anders. Ze weten niks beter dacht ik maar.
Hallo lieverd. Mijn moeder was thuis gekomen van haar werk. Wat wil je vanavond eten meis. Ehm PIZZA riep ik hard. Ik kijk wel of we dat nog hebben. Ahaa, bingo we hebben nog pizza. Mijn moeder glimlachte. Ze was altijd vrolijk. Ze was een van mijn beste vriendinnen. Best raar om dat over je moeder te zeggen. Maar het is echt zo. Hoe was het vandaag op school, Suuz. Wel goed hoor antwoordde ik onverschillig. Heb je nog cijfers van S.O’s of proefwerken gekregen. Nee, mama. Heb je deze week proefwerk van iets. Ik dacht even na. Volgens mij alleen van wiskunde, maar daar ben ik goed in. Dus dat is niet echt een probleem. Ik glimlachte. Genoeg over mij, hoe was het op je werk. Goed. Mijn moeder werkte in een kleding winkel voor de ‘grotere’ maten. Zelf was ook een beetje mollig. Maar dat maakte mijn moeder niet lelijk. Een deel van de zomer collectie ligt al in de winkel. Het ziet er allemaal leuk uit. Het is echt een mooie collectie. Ik kom nog wel eens kijken. Niet bang dat ze je raar aankijken zei mijn moeder. Ze lachte. Soms maakte ze grapjes die nergens op sloegen. Maar dat vind ik wel grappig aan mijn moeder. Het is gewoon mijn moeder. Mijn moeder deed 2 pizza is de oven. Een voor haar en een voor mij. Mijn moeder en ik zijn alle bij gek op pizza’s maar dan ook echt gek! Ik zou eigenlijk niet zoveel moeten eten. Ik heb al een buikje, nou ja noem het maar gerust een buik. Maar dat is nu even geen optie, nu eet ik lekker pizza. Tingting. Pizza’s zijn klaar zegt mijn moeder. ik neem twee borden, bestek en ga aan tafel zitten. Ik kijk verlekkerd naar de pizza. Mijn moeder legt een pizza op mijn bord er op een van haar eigen. We eten samen onze pizza en praten wat. Dat smaakte goed zegt mijn moeder als ze klaar is met eten. Ja, dat vind ik nou ook en ik help mijn moeder de tafel af te ruimen.

3.
Hooi, ik kom het schoolplein opgerend. Hooi zegt Ann terug. Ze kijkt sip. Wat is er vraag ik. Weet ik veel zegt Ann nors. Van die dagen heeft Ann wel vaker, dan is ze boos om niks. Nou ja… er is meestal wel iets maar ze wil het bijna nooit vertellen. Ik sta voor je klaar zeg ik met een zachte stem. Weet ik zei ze. Er viel een minuut van stilte. Aha daar zijn de lozer van de klas Isa kwam aangelopen met een stel ‘vriendinnen’ van haar. Ik keek om, ik zei niks. Daar verspilde ik geen tijd en moeite aan. Waarom zou ik? Hou je bek zei Ann terug. O, het meisje krijgt een grote bek. Isa keek haar dreigend aan. Het werd Ann te veel en ze gaf een stomp aan Isa en rende weg. Ik keek beduusd. Isa glimlachte. Ze had wat ze wilde. Iemand gekwetst. Daar smulde ze schijnbaar van. Van het verdriet van een ander. Walgelijk, hoe mensen kunnen zijn. Mensen vernederen om er zelf beter van te worden. Om ziek van te worden. En zo zijn er veel in de wereld. Jammer genoeg wel. Ik keek Isa aan, zonder gevoel. Toen rende ik achter Ann aan. Ik zag haar de meiden wc in lopen. Godverdomme, stom kut kind dat ze is riep Ann kwaad. Ik keek haar aan, haar make-up was uitgelopen. Ze had gehuild. Ja, Isa is bang daarom vernederd ze andere zodat niemand merk dat ze niet zo stoer is. Ze weet niks beter. Wij wel zei ik. Wij… ik maakte mijn zin niet af. Er verscheen een glimlach op Ann’s haar gezicht. Samen liepen we de aula in. We zeiden niks meer tegen elkaar. Toen de bel ging liepen we samen naar ons lokaal. We hadden studie les van onze mentor. Wat wel leuk was want we mochten altijd kletsen. Hallo dames zei meneer de mijne tegen ons. Hij begroette ons vriendelijk. Zoals altijd. Ik en Ann gingen vooraan zitten. Want de achterste plekken waren al bezet. Vallen er dingen te besprek vandaag vroeg meneer de mijne. Natuurlijk zei niemand wat. Nou, ik heb wel wat te bespreken met jullie. Nu komt het fluisterde naar Ann. Ann knikte. Ik heb jullie laats een brief mee gegeven voor de ouderavond, van een aantal leerlingen heb ik hem al gehad, maar kunnen de leerlingen die die brief nog niet hebben ingeleverd hem alsjeblieft morgen inleveren. Misschien zijn Dave met een geheimzinnig lachje. Ik vond het altijd zo grappig als hij zo lachte. Maar dat is dan ook het enigste aan hem wat ik tot nu toe leuk vind. Oké, dat was mijn mededelingen. Het viel mee zei Ann net iets te hard. Ja, het viel inderdaad mee zij meneer de mijne met een knipoog. Je mag nog een beetje huiswerk maken of nog wat kletsen. Kay kwam naar me toe. Ik mag toch wel wat huiswerk van je lenen, Suuz. Nee, dat mag je niet zei Ann. Hou je bek, ik vraag het aan haar niet aan jou. N-n-nee zei ik zachtjes. Kut kind en hij gaf mij een trap tegen mijn scheenbeen. Het deed pijn. Dat wordt een blauwe plek. Meneer de mijne had het natuurlijk weer niet gezien. Altijd ziet hij dingen wanneer het niet nodig is, maar als het nodig is kijkt hij weer eens niet. Typish leraren. Ik had mijn huiswerk al af. Ik stak mijn vinger op. Ja Suuz zei meneer de mijne. Mag ik naar de mediatheek om een boek? Ja, dat mag. Ik pakte mijn pasje en liep naar de mediatheek. Ik keek naar de kaften van de boeken. Ik pakte een vrolijke kaft er uit. Negerzoenen stond er op. Grappig titel. Ik las de achterkant. Het ging over een meisje dat verliefd was op een bruine jongen. De achterkant was leuk en vlot om te lezen. Pakte heb boek mee en legde het op de balie. Mee te nemen vroeg de vrouw achter de balie. Ja. Mag ik je pasje. Ik ga de vrouw mijn pasje. Alsjeblieft ze gaf me mijn pasje en het boek. Ik liep terug naar de klas en ging zitten op mijn plek. Welk boek heb je vroeg Ann. Negerzoenen zei ik. Ann giechelt. Als het maar lekkere zoenen zijn zei ze lachend. Ik glimlachte. Ik opende mijn boek en begon te lezen. Het boek las er prettig. Geen moeilijke woorden. Ik keek op de klok het was bijna tijd is sloeg mijn boek dicht en deed het in mijn tas. Ik hoorde overdreven giechel achter me. Ik keek om. De meisjes uit mijn klas begonnen nog meer te lachen. Ze lachten dus om mij. Wat is er vroeg ik. Ann wees naar mijn rug. Ze hadden een over ander briefje met de tekst: lelijk, dik, oud, vies, oud, wijf. Mijn gezicht verbleekte. Ik ben toch niet lelijk dacht ik. Waarom is er wat mis met mijn uiterlijk. Ik zie er niet anders uit. De laatste tijd spookte dit veel door mijn hoofd. Ze bleven het maar herhalen. Suuz je bent lelijk. Suuz je kleren zijn goor. Wat is er wel goed aan mij. Mijn moeder vond alles goed aan mij. Ze vond me mooi, niet lelijk en mijn kleren vond ze ook leuk. Waarom hun niet. Of liegt mijn moeder gewoon. Ik ben verward. Tríing. De bel ging ik en Ann gingen naar de aula. Omdat we pas het 4 moesten beginnen. Omdat we toevallig veel uitval hadden omdat leeraren mee zijn naar Parijs met de 3de klassers. Ik pakte mijn boterhammen. Ik stak er een in mijn mond. Waarom was je van morgen eigenlijk zo kwaad. Dave had wat tegen mij gezegd wat mij nogal raakte. Wat dan? Vertel ik je later nog wel. Nu niet. Eerst eten. Het klonk een beetje afgezaagd in mijn ogen. Ik was toch haar beste vriendin… dan moest ik toch eigenlijk alles van haar moeten weten. Ik propte mijn boterhammen naar binnen ik moest het gewoon weten… nooit heeft ze me vertel waarom ze welles eens ‘zonder’ reden kwaad was. Maar nu, nu zou ik het weten. Oke, vertel het maar zei ik. Ann zuchtte. Mijn… verder kwam ze niet. Moedig probeerde Ann verder te gaan. Mijn ouders hebben nogal vaak ruzie. En dat reageren ze af op mij. Slaan ze je vroeg ik. Soms zei Ann. Ik wist niet wat ik moest zeggen. Het was raar om dat te horen van Ann. Is het dan niet het beste dat ze uit elkaar gaan vroeg ik. Ja, alleen dat willen ze niet. Ann zuchtte. Ze houden nog van elkaar. Alleen ik geloof er geen ene fuck van. Er gleed een traan over Ann gezicht. Ik haat het wanneer mensen huilen. Ik weet dan nooit wat ik moet doen. Omarmen, troostende woorden zeggen of gewoon zielig toekijken. Ik weet het niet. Het liefst loop ik dan gewoon weg. Maar dat kan niet. Ik kijk naar Ann. Het komt wel goed zei ik met een knipoog. Ja, ooit zeg ze. Tring, de bel ging. We gingen naar de volgende les.

4.
Ik kwam de huiskamer binnen, overal lagen papieren. Rekeningen, tabellen en weet ik veel meer. Mijn moeder was bezig aan rekeningen betalen, herkijken en de administratie van ons huis. Pfff… ik ben gelukkig bijna klaar zei mijn moeder. jij bent vroeg thuis zij ik. Ja, er is een beetje verwarming in de winkel. Daarom kregen alle werknemers een dag vrij. En toen dacht jij even de administratie te doen zei ik lachend. Ja, maar ik ben nu al bijna de hele dag bezig. Dat heb je als je het altijd wacht tot het laatste moment. Jaja zei mijn moeder. ik ga naar mijn kamer en weg was ik. Ik zette mijn radio aan en begon wat huiswerk te maken. Geschiedenis, aardrijkskunde en Nederlands. Dat was het enigste. Ik nam nog even wiskunde door, ik had morgen proefwerk van wiskunde. Wisknudde zo kan je het ook noemen. Ik grinnikte om deze gedachte. In feite was het geeneens grappig. Niks aan mijn grapjes waren grappig. Zo huiswerk klaar. Ik startte de computer op. Het msn scherm kwam de voorschijn ik drukte op aanmelden. Iemand wou mij toevoegen. Kay, hoe de fuck komt die aan mijn msn. Ik accepteerde hem maar zo lang hij maar niet vervelend ging doen. Ik veranderde mijn msn naam: Suuzj

Kay: hée(L) suuz
Suusj: hooi
Kay: allesgoed?
,
Kay: ja, ik wou nog sorry zeggen voor dat kut gedrag van mij.
Suusj: okeej
Van kay’s excuses was vast geen ene flikker van waar, dat wist ik gewoon bijna zeker.
Kay: ik vind je eigenlijk wel best aardig en knap :$
Suusj: t’ zal wel
Ik bleef onverschillig reageren. Waarom zou ik opeens aardig gaan doen tegen iemand die nooit aardig tegen mij deed. Doe het maar eerst in het echt.
Suusj: waarom doe je dan altijd zo tegen mij?
Kay: weet ik veel om erbij te horen denk ik 
Suusj: :O okeej.
Kay: ik zal wel eens laten zien dat ik heel aardig kan zijn ;)
Suusj: ehm… okeej als jij het doet doe ik het ook tegen jou 
Meende hij dat!? Hij aardig doen tegen moi. Hij zegt het nu wel maar in het echt doet hij gewoon even strond vervelend, durf ik te wedden. Maargoed ik zie wel
Kay: mag ik je GSM nummer?
Suusj: ik weet niet…
Kay: ik doe er echt niks ‘raars’ mee ofso.
Suusj: dat zeg je nu wel maar is het ook zo
Kay: maybe… ;)
Suusj: keej hier is hiet en ik gaf hem mijn nummer.
Kay: ik wist wel dat je super aardig was (a)
Suusj: :P okeej.
Kay: ik ga. LoveYouSoMuchAlready,sweetheart(L)<33
Suusj: doeidoei<33
Kay heeft zich afgemeld

Ann: stuurt een buzzer ‘buzz’
Suusj: haaayz<33 niet gezien dat je tegen mij aan het praten was, sorrsorry :S
Ann: geeft niks, was je zo druk ingesprek met iemand anders…?
Suusj: ehm… ja :$
Ann: oeh… met wie, toch geen jongen heáaa:P
Suusj: met kay.
Ann: you are kidding me, I hope.
Suusj: nee, sirieus.
Ann: over wat?
Suusj: nou hij vond mij aardig en knap… en hij gaat aardiger tegen mij doen ofso :S
Ann: is hij op zijn hersenloze hoofdje gevallen ofso…?
Suusj: het zou best kunnen, haha. Maar stel als hij nou echt aardig gaat doen…
Ann: ja, droom lekker verder!!
Suusj: hij heeft mijn mobiele nummer gevraagd!
Ann: heb je hem gegeven?
Suusj: ja
Ann: dommig kind. Daar doet ie vast wat mee!
Suusj: wie weet :P
Ann: achja, jou probleem 
Suusj: jepzdejepzjepz 
Ann: maar kom dan niet jankend naar mij als hij je belachelijk maakt!
Suusj: ik kan niks beloven :P
Suusj: boring!!
Ann: boring2you!
Suusj: ik ga even kijken op mijn hyves húrr!
Ann: is goewd!
Suusj: najá,, ik meld me af op msn, keej!
Ann: keej keej, doegliefmeisjevanmijIloveyousomuchbecauseyouaremybestfriend4ever
Suusj: dagliefmeisjevanmijIloveyou2becauseyouaremybestfriend4life&ndever<33

Ik sloot msn af en ging op hyves. Ik had een krabbel gekregen vak Kay.
ik ga het echt proberen
special 4 you (L)
xx. Kay.
Ik stuurde hem een krabbel terug.
Ik oowk! (L)
Kzie je wel op school of zo…
Kuss
Ik vroeg het me echt af of hij echt zijn best ging doen. Misschien werd het gepest en geklier wat minder. Dat zou echt een hele opluchting zijn voor mij. Want in de eerste klas viel het nog wel mee, maar het is alleen nog maar erger geworden. Alleen Ann weet dat ik gepest word. Zij wordt zelf ook gepest. Ik krijg haast zin om morgen naar school te gaan. Maar volgens mij is het gewoon one fake big lie. Dus…
5.
Haay, Ann komt naar me toe gelopen. We zullen wel eens zijn of Kay zijn best doet zei ze sarcastisch. Ja zei ik. We liepen de school binnen en gingen in de kantine zitten.


Aantal keer bekeken: 2651
Waardering: 4.88 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 13 bezoekers online