Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

vlucht.

U leest om dit moment het verhaal vlucht gepost door nadine van walsum. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: nadine van walsum
Gepost op: 2006-2-4

Verhaal:

vlucht
Eindelijk veilig, maar voorlang dat weet ik niet. Murat zat op zijn kamer te denken. Hoe zou zijn klas zijn. Zijn de kinderen aardig of zijn het juist krengen van een leerlingen.

Maar Murat mist nog steeds zijn vriend Arrat. Hoe zou het met hem zijn. Arrat was opgepakt door de Amirikaanse soldaten, maar nee niemand weet waar hij is. Murat was nog gauw gevlucht naar Nederland met z’n ouders en z’n broertje Mimoen. Murat’s vader en moeder zeiden dat het in Nederland een stuk veiliger is dan in Irak.
Ik heb in de vakantie goed Nederlands leren praten alleen heb ik nog een klein Irak’s acent.
Ik hoop dat ze me op school daar niet mee zullen pesten, want ik vind het al zo’n moeilijke taal.

Murat!!! Ontbijten anders kom je te laat op je eerste schooldag in Nederland. Murat trok gauw z’n kleren aan en schoof vijf minuten later aan tafel.
Op z’n ouwe tweedenhands fiets die ze gister gekocht hadden rijdt hij wiebelend en krakend naar school. Het liefst had hij een mooie nieuwe bike willen hebben, maar dat vonden z’n ouders veel te duur.

Wat een grote school zeg, en moet je al die leerlingen zien. Wat veel zeg!
Met lage rugzakken en sigaretten in de mond lopen ze door de gangen. Nog nooit had hij zo’n grote school gezien. Vroeger in zijn eigen klas zaten maar een stuk of tien kinderen.
Hellemaal bibberend liep door de gangen op zoek naar het geschiedenis lokaal. Even later zag hij een grote groene deur met “geschiedenis� op geschreven. Hier moet hij dus zeker zijn.
Hij duwt de deur open en alle kinderen kijken hem aan. En één roept nog: Wat doe jij hier!?
Hij loopt stilletjes naar het tafeltje bij de vensterbank. Blijkbaar wil niemand naast hem zitten.
Onder zijn tafeltje hangen allemaal kauwgumpjes van andere leerlingen. Dat had hij op zijn eigen school niet. De leraar geschiedenis gaf hem een hand en stelde Murat aan de leerlingen voor. De leraar begon met z’n geschiedenis les, maar Murat zat er met z’n gedachten niet bij.
Niemand heeft vanmorgen nog iets tegen hem gezegd. Zal dat het hele jaar zo zijn? Of zal hij misschien nog vrienden krijgen. De bel ging de les was voorbij.
Murat liep stilletjes naar de aula, hij ging op het randje van de trap zitten en pakte zijn boterham met kaas en zijn flesje water.
Iedereen stond in de rij voor de kantine de meeste hadden chocolade repen en kroketten.
Maar Murat zat stilletjes zijn boterham op te eten.
Opeens kwam er een meisje naast hem zitten, ‘hallo’ ik ben Daantje, ik zag dat jij nieuw was, en hoe heet jij ??
Stilletjes stak Murat zijn hand uit en zij zacht zijn naam, hai ik ben Murat.
Ooh dat is een mooie naam zij Daanje.
Maar hoe lang ben jij al in Nederland? Vroeg Daantje, uumm al voor de zomervakantie zei Murat. Ik ben gevlucht!! Zij Murat.
Daantje schrok en zetten een stap naar achter. Ik kom uit Irak, daar is oorlog ik ben samen met mijn vader moeder en mijn broertje naar Nederland gegaan.
Was je bang? vroeg Daantje. Natuurlijk was ik bang, zij Murat boos! Ik was bang dat ik de kogel kreeg. Even was het stil

Triiing ,de bel, zij Daantje, ik loop wel met je mee, ik zit in dezelfde klas als jou. Schuifelend liep Murat naar het handenarbeid lokaal.




ik ben nog niet helemaal klaar

Aantal keer bekeken: 5176
Waardering: 5.23 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 25 bezoekers online