Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

warme dag.

U leest om dit moment het verhaal warme dag gepost door Margreet Verstoep. Dit verhaal is gepost in de categorie dieren verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar dieren verhalen?
Categorie: dieren verhalen
Gepost door: Margreet Verstoep
Gepost op: 2008-11-12

Verhaal:

warme dag
Het was een warme dag en de eekhoorn had de hele dag buiten in het gras gelegen, zodat zijn vel nu nog roder was dan het anders altijd al was.
Hij liep naar de rand van het grote meer en droomde ervan naar de overkant te zwemmen, zodat zijn huid niet meer zo zou gloeien en hij ook eindelijk weer eens iemand zou ontmoeten die hij niet kende.Waarom ook niet, zei hij tegen zichzelf en sprong in het water. Het meer was spiegelglad en glinsterde in de stralen van de ondergaande zon. Met kalme slagen zwom de eekhoorn naar de overkant. Moe maar tevreden stapte hij daar oever op en keek om zich heen naar die geheimzinnige wereld waar hij zo dikwijls naar had verlangd. Hallo eekhoorn.
De eekhoorn keek verbaasd opzij.Wie zo hem hier nu kennen?
Het was de mier die daar op een vezel zoethout stond te zuigen.
Wat doe jij hier? vroeg de eekhoorn.
O ik kom hier de egel opzoeken. Dat doe ik wel vaker, als het me zo uitkomt.Uitkomt??..
He, daar heb je de eekhoorn, zei een andere stem. Het was de merel die hij zojuist nog in het bos had gezien.En daar liep ook de mol op een drafje voorbij. Is dit nu de overkant?
vroeg de eekhoorn verbaasd. Nee, dat daar is de overkant waar je net vandaan komt, zei de mier.Hij wees naar de overkant van het meer waar vaag het bos was te herkennen.Er hing een geheimzinning blauw waas over de overkant. De eekhoorn meende ook hij daar iemand zag staan. Het lijkt wel de sprinkhaan, zei hij.Ik ben hier,zei de sprinkhaan die zich al die tijd achter de mier verscholen had gehouden. Wie is het dan?.Ik weet het niet, zei de sprinkhaan. Ik heb hem nog nooit gezien. Er zijn zoveel dieren die ik nog nooit heb gezien en waarvan ik misschien hooguit een keer heb gedroomd of misschien niet eens een keer.Het wazige dier waadde, heel ver weg, het meer in en leek wel te wenken. Ik ga naar huis, zei de eekhoorn. En hij zwom over het meer terug naar de overkant. Al zwemmend zag hij het vreemde dier in de schermering verdwijnen, alsof het een andere kant op zwom, terwijl de sterren geleidelijk begonnen te flonkeren in de reusachtige lucht.

Aantal keer bekeken: 3282
Waardering: 5.00 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 21 bezoekers online