Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

waterskien.

U leest om dit moment het verhaal waterskien gepost door Henk Prins. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Henk Prins
Gepost op: 2011-4-12

Verhaal:

waterskien
Waterskien

Het was druk op het strand.
Lisse en Masse waren aan het spelen met een strandbal.
De familie was op vakantie aan een groot meer. De zon scheen en het was lekker warm.
“Zullen we met de boot gaan?” Vroeg Lisse aan zijn broertje.
“ Dat is goed,” zei Masse.
Ze stopten de bal onder een handdoek en pakten de opblaasboot. Samen sleepten ze het ding het water in. De peddels lagen er al in.
Ze stapten in en roeiden een stuk het meer op.
Er waren veel mensen aan het zwemmen, dus ze moesten goed uitkijken, dat ze niemand raakten met de peddels.
Masse was zo druk aan het peddelen, dat hij een oudere mevrouw over het hoofd zag.
Die bukte net op tijd, zodat de peddel rakelings over haar hoofd zwaaide.
De mevrouw keek eerst een beetje boos, maar schudde later glimlachend haar hoofd.
Ze vond het ook wel een leuk gezicht, om twee van die hardwerkende kinderen te zien.
Allebei hadden ze de tong in de mondhoek. Ze peddelden ze hard ze konden.
Toen ze wat verder het water op waren, werd het aantal zwemmers ook minder.
Hier waren wel meer boten.
Sommigen gingen heel snel met een grote gele banaan erachter. Daar zaten mensen op.
Ook waren er speedboten met waterskiërs
“Dat lijkt mij ook wel leuk,” zei Lisse. “Op zo’n banaan?” vroeg Masse en keek naar de banaan die net kantelde. De mensen die er op zaten vielen allemaal in het water.
“Ja, dat ook wel,” antwoordde Lisse,” maar ik bedoel eigenlijk waterskiën.”
Er kwam juist een speedboot langs met een waterskiër.
De man in de boot riep waarschuwend naar de kinderen .’Ga eens aan de kant met dat plastic bootje van jullie, anders vaar ik over jullie heen. Jullie gaan ook zo langzaam”. Hij gaf meteen een flinke stoot gas, zodat er allemaal hoge golven kwamen. De boot van de kinderen schudde gevaarlijk op de golven.
“Meerpiraat,” schreeuwde Lisse terug en hield zich stevig vast aan de bootrand, om er niet uit te vallen.
“Zullen we die wijsneus een lesje leren?” stelde Masse voor.
“Hoe dan?”, vroeg het meisje
“Wij gaan ook waterskiën, maar dan veel harder dan die waterpiraat, ”antwoordde Masse met een glimlach op zijn mond.
“We hebben geen ski’s en ook geen motorboot , dus dat word een beetje moeilijk”,zei Lisse.
In de boot lagen een paar stukken touw.
“Doe jij de peddels eens onder je voeten,” zei Masse,” ik heb een idee.”
Lisse deed het. Masse pakte een stuk touw en bond de peddels onder haar voeten vast.
“Zo, dat zijn je skies, zei hij.
“Dat is leuk, zei Lisse, maar hoe gaan we dan voorruit?”
“ Als jij roeit gaat het nooit zo hard als die speedboot.” Ze begreep nog niet wat haar broertje van plan was.
“Ik trek gewoon het ventiel uit de boot, dan worden we vanzelf vooruit geblazen door de lucht die in de boot zit”, legde hij het meisje uit.
“Ga maar vast in het water liggen”, zei hij tegen haar.
Hij gaf haar het ene eind van het stuk touw wat nog in de boot lag en bond het andere eind aan de achterkant van de boot vast.” Ben je er klaar voor?”, vroeg hij.
Lisse knikte, maar had er nog niet veel vertrouwen in, dat het echt zou lukken.
Masse ging achter in de boot zitten en trok in 1 keer het ventiel eruit. Pfffffff, klonk het en daar gingen ze. De boot stoof door het water als een echte speedboot. Het lukte Lisse op de peddels te gaan staan en ze gleed als een echte waterskister door het water.
Ze gingen zo snel, dat ze de speedboot van daarnet met grote snelheid inhaalden. De skiër die daar achter zat viel van schrik in het water.
“Hij gaat lekker”, schreeuwde Masse tegen naar achteren, waar Lisse zich met veel moeite staande wist te houden. Ze schudde met haar hoofd van ja, want ze vond het toch ook wel lekker gaan.
Ze had er steeds meer plezier in en zwaaide zelfs al met een hand naar de verbaasde strandgasten, die nog nooit zoiets wonderlijks hadden gezien.
De boot werd nu wel snel kleiner, door de ontsnappende lucht. Vlak aan het strand lag een springschans in het water. Masse kon niet sturen en de kinderen voeren er recht op af.” Pas op, riep Masse, ik denk dat we gaan springen”.
Het meisje hield het touw extra goed vast. De boot met Masse erin en Lisse erachter, gleed over de schans en vloog heel hoog door de lucht. Over de zwemmende mensen, die verschrikt omhoog keken. “ Hoi,” zei Masse en zwaaide naar ze, vanuit de boot.
Lisse durfde nu niet te zwaaien, maar hield het touw met beide handen strak vast.
Met een grote plof vielen ze op het strand. Lisse viel precies naast Masse in de nu lege boot. Ze vielen precies tussen hun vader en moeder, die lagen te zonnen. Die zaten van schrik plots recht op.
“Wat is er gebeurd?, vroeg vader verschrikt en keek naar de beide kinderen in de lege platte boot naast hem.
“We hebben een stukje gevlogen,” zei Lisse en vertelde wat ze hadden gedaan. Moeder schudde haar hoofd, die kinderen van haar beleefden ook altijd wat.
De mensen op het strand klapten, want ze vonder het een prachtige sprong over de schans.
De man van de speedboot voer langs en krabde achter zijn oor. Zo’n sprong had hij ook nog nooit gezien.
Toen de familie een beetje van de schrik was bekomen, stelde vader voor om een ijsje te gaan halen. Daar hadden de beide kinderen wel zin in.
Ze liepen naar het strandpaviljoen. Lisse liep moeilijk en viel steeds .” Doe die peddels maar van je voeten , zei vader, dat loopt vast makkelijker.”
Daar moesten ze allemaal om lachen.





Aantal keer bekeken: 2382
Waardering: 6.50 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 14 bezoekers online