Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Eindeloze Nachten
Laowyn vond niks leuk. Ze was een soort meisje dat nooit echt glimlachte. Maar dat veranderde sinds ze te weten kwam dat de knapste jongen van schoolop haar verliefd was. Ze glimlachte en droeg kleurrijke kleren. Samen waren de twee tieners echte gelukkig. Tot op een dag dat de jongen werd vermoord. Hij heette Luc, en Laowyn zal zijn naam voor altijd herinneren.

-1-
Op een koude winternacht lag Laowyn met opengesperde ogen in haar bed. 'Verdien ik dit nou?!' vroeg ze aan God. 'Ik verdien dit niet!!' Ze begon te vloeken naar God. Daarna stortte een zware regenbui zich op het huis van Laowyn. 'Fijn...' Ze nam haar gsm en belde naar haar zus, Eowyn. 'Eowyn, kan je komen?!' vroeg ze. 'Oké, ik zal er zo zijn.' Toen ze de gsm uitdeed hoorde ze gekraak in de zolder. Ze stapte uit haar bed in haar pantoffels en ging kijken. Opeens hoorde ze gebonk op de deur. Heel langzaam en voorzichtig ging ze kijken. Ze deed het kettinkje vast, want je weet maar nooit. Ze opende de deur. 'Oef...' zei ze. 't Was Eowyn. 'Is er iets?' vroeg Eowyn. 'Nee, niks.' loog ze. 'Heb jij dat soms ook, dat het is alsof God je haat en dat hij je dan vervloekt door iets slechts te laten gebeuren?' vroeg Laowyn terwijl ze thee aan het drinken waren. 'Neen. Maar ik moet naar de wc. Dus wacht even.'
'Niet te lang wegblijven!' bibberde Laowyn.
'Neen, hoor!' antwoordde Eowyn. Toen Eowyn al 5 minuten weg was, was een felle bliksemsschicht te zien. In het licht zag Loawyn een zwarte gedaante. Ze gaf een gil. Meteen kwam Eowyn aanlopen. 'Lao?! Is er iets?' vroeg Eowyn. 'Nee, ik zag een muis...' loog ze.

-2-
De volgende dag, spraken de zusjes af in het winkelcentrum. De zon scheen. De zussen stonden allebei voor een etalage vol ringen, armbanden, kettingen en andere accesoires. 'Wow...' zei Laowyn en keek in haar portefeuille. Ze kocht enkele gouden oorbellen met schitterende hangertjes. Toen ze omkeek schrok ze zich rot. Luc stond achter haar. 'Luc?! Nee... Dit kan niet weer zijn, dit kan niet!' zei Laowyn bang. Ze deed haar handen voor haar ogen. Toen ze ze weer open deed stond Eowyn voor haar. 'Is er iets?' vroeg Eowyn. 'Nee, ja... Ik weet het niet!' antwoordde Laowyn.

-3-
Toen de zusjes terug thuis waren, bleef Eowyn nog wat bij Laowyn. 'Laowyn, er is iets. Ik voel het gewoon!' zei Eowyn. 'Nee,' schreeuwde Laowyn, 'er is niets!' Ze klonk fel. Achter Eowyn verscheen een zwarte gedaante met een mes. Hij sneed in Eowyn's nek, die onverwachts snel verdween in stof. Laowyn was in shock, maar liep vlug weg van de zwarte gedaante. Ze liep tegen iemand aan. 'Aaah!' Maar ze was opgelucht. Het was een goede vriend van haar, Thibau. 'Lao!! Wat lang geleden!' lachte hij. 'Thibau?! Wow, wat ben je veranderd.' Z'n beugel was weg, hij droeg waarschijnlijk lenzen en z'n haar was volledig in een ander model. 'Dank je. Jij ook! Je hebt je haar gekleurd?'
'Ik ben niet voor blond, dan noemen ze me "Dom Blondje", ik heb liever bruin haar.' antwoordde ze. 'Haha. Maar, kunnen we niet iets doen? Naar Pizza Palace?' vroeg Thibau. Laowyn knikte. Toen ze vertrokken keek ze om zich. Naar haar huis. Ze zag een warte gedaante. Vlug liep ze naast Thibau.

-4-
'Het was heel leuk!' zei Laowyn in de avond. Ze stond in haar deur. 'Vind ik ook. Nou, dada!' Laowyn sloot de deur en keek haar huis binnen. Rustig. Waar is Eowyn?, vroeg ze zich af. Oh ja, stof..., wist ze.
In haar bed lag ze bijna helemaal onder haar deken. Ze sloot haar ogen, maar bij elke kraak schrok ze weer wakker. Ze keek ophaar klok, 2 uur in de nacht. 'Dit word een lange nacht...' mompelde Laowyn. Na nog een kraak, keek ze weer op haar horloge. Twee na twee in de nacht. 'Watte...?' Ze vond het maar niks. Ze trippelde naar beneden en nam een slokje thee. Ze voelde zich wat moe. Ze liep naar boven, plaatste haar kop thee op haar nachtkast en wou weer gaan slapen. Maar toen hoorde ze een oorverdovend luid gegil. Opeens was Laowyn weer klaarwakker. Ze keek uit haar raam. Luc stond daar. Vlug sloot ze haar deuren, ramen en gordijnen. Ze liep vlug haar badkamer in. Maar daar lag Luc vol bloed, in het bad. 'Watte...?' Ze keek door het raam. En dan vlug naar het bad. 'Twee Luc's? Dit is een nachtmerrie!' huiverde ze. Opeens was haar nachtmerrie over.

-5-
Een steek maakte haar wakker uit haar nachtmerrie. 'Waar ben ik?' Ze zat in een auto. Haar vader en haar moeder zaten vooraan. Naast haar zat Luc. 'Waar ben ik?'
'In de auto, liefje. Je bent in slaap gevallen. Tja nou, het is ook een lange rit naar Moetrulyk Paleis. Maar jij wou het voor je 10de verjaardag!' zei haar moeder. Ben ik jarig? Ben ik nog maar 10 jaar?, dacht Laowyn blij. Ik droomde..., dacht ze. Maar niet voor lang. Ze stond weer in de gang, met een mes in haar rug. Ze was terug 20 jaar. Ze viel neer op de vloer. Het bloed stroomde de trap af. In dit huis... In dit huis is nooit iemand maar binnengekomen.

xxxXXXxxx
Nanou


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online