Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Water Electrolytes
We kunnen veel leren van het internet vader, kijk maar hier met een paar drukken op de knop kan ik de ingredienten van kwijl in een dierenbek vinden op het op dit machtige internet:

Water Electrolytes: (2-21 mmol/L sodium, 10-36 mmol/L potassium, 1.2-2.8 mmol/L calcium, 0.08-0.5 mmol/L magnesium, 5-40 mmol/L chloride, 2-13 mmol/L bicarbonate, 1.4-39 mmol/L phosphate) Mucus. Mucus in saliva mainly consists of mucopolysaccharides and glycoproteins; Antibacterial compounds (thiocyanate, hydrogen peroxide, and secretory immunoglobulin A) Various enzymes. The major enzymes found in human saliva are alpha-amylase (EC3.2.1.1), lysozyme (EC3.2.1.17), and lingual lipase (EC3.1.1.3). Amylase starts the digestion of starch and lipase fat before the food is even swallowed. It has a pH optima of 7.4. Lingual lipase has a pH optimum ~4.0 so it is not activated till entering an acidic environment. Lysozyme acts to lyse bacteria. Human saliva contains also salivary acid phosphatases A+B (EC3.1.3.2), N-acetylmuramyl-L-alanine amidase (EC3.5.1.28), NAD(P)H dehydrogenase-quinone (EC1.6.99.2), salivary lactoperoxidase (EC1.11.1.7), superoxide dismutase(EC1.15.1.1), glutathione transferase (EC2.5.1.18), class 3 aldehyde dehydrogenase (EC1.2.1.3), glucose-6-phosphate isomerase (EC5.3.1.9), and tissue kallikrein (EC3.4.21.35). The presence of these products causes saliva to sometimes have a foul odor.

'Nee zoon, had nooit verwacht dat het zo groot had kunnen worden.'
'Internet is toch dat ene spel op de computer waar alle mensen aan mee kunnen doen?'
'Ja, ze zijn nu bezig met iets dat je berichtjes aan elkaar kunt achterlaten en dan is het de bedoeling dat jij reageert op die berichtjes.'
'Bedankt voor de info.'
'De kwijl?'
'Ja, die ja.'

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 10 bezoekers online