Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

De jacht op de strontvlieg
Het was een zwoele vrijdagavond. Nietsvermoedend en vredig zat ik op mijn bed TV te kijken, Comedy Central. Ofja, wat die uitzonden. Het liep tegen 1:00 toen ik begon te aarzelen om in bed te kruipen.. Plotseling verstoorde een zoemend geluid de stilte, die er ontstond na het uitschakelen van de televisie. Met al mijn zintuigen op scherp keek, luisterde, en rook ik om me heen. Steeds zag ik slechts een schim van een vliegend voorwerp waarvan ik wel kon raden wat het was. Mijn duistere vermoedens werden werkelijkheid toen ik naar het zojuist gelande voorwerp op mijn televisiekastje keek; een dikke, vieze, vuile, vette, ranzige, lelijke, vadsige.. strontvlieg! Elke vezel van mijn lichaam walgde van dit uiterst onplezierige aangezicht. M'n gedachten werkten op volle toeren. 'Hoe pak ik dit aan?' was de hoofdgedachte. Ga ik er als een gek achteraan rennen met een voorwerp om hem zo hard mogelijk te raken, of ga ik stil in een hoekje zitten en benader ik hem met de grootst mogelijke subtiliteit? Ik besloot een combinatie van die 2 toe te passen.. Langzaam stond ik op uit mijn lamme houding en ging in een aanvalshouding staan (nadat ik mezelf 'ns flink uitgerekt had). Mijn ogen flitsten door de ruimte heen, op zoek naar een wapen.. en zo werd het instructieboekje van Guitar Hero II gevonden, zo'n 50 pagina's dik. Lichtjes opgerold zat hij in mijn hand, terwijl ik weer in de aanvalshouding stond. Het schorem had besloten om rond mijn lampje te gaan zoemen. Eindelijk ging hij stilzitten.. daar schoot ik alleen nog niets mee op. Hij zat achter mijn bed. En tussen de muur en 't bed is net 5 cm ruimte. Verdomme! Als een bron van geduld wachtte ik tot hij zich op slachtterrein begaf.. Zoemend vervolgde hij zijn rondje door mijn kamer. Smachtend keek hij naar mijn zachte lakens, wat zou hij daar graag gaan zitten.. Het zal toch niet lekker zitten op zo'n bed, met in je achterhoofd de gedachte dat je elk moment platgemept kunt worden. Hij moest op zoek naar iets anders.. Maar wát het ook zou worden; ik mep hem vandaag nog plat. Hij bleef maar rondzoemen. Er leek geen einde aan te komen. Mijn ogen flitsten telkens door de kamer heen, op zoek naar dat ongedierte. Daar! bij het lampje. Als een getraind geheim agent greep ik zonder aarzelen een bus traangas (beter bekend als Deodorant), gooide dop eraf en sloop langzaam op de plek des onheils af. Nietsvermoedend zat meneer Strontvlieg op het standaardje van m'n lamp, de sukkel.. Vreedzaam zat hij zich te wassen met zijn met poep besmeurde klauwen. Ik aarzelde geen moment toen hij weer opvloog; in een fractie van een seconde was hij omgeven door een waas van gifgas. Gedesoriënteerd en geschrokken als hij was, vloog hij verder. Alleen.. hij bleef maar hangen in de buurt van het lampje. Verbluft stond ik te kijken naar dit schouwspel. Toen hij zichzelf leek te herpakken, kreeg hij opnieuw een volle lading gas over zich heen. Het leek nu net alsof hij 2 uur lang in de rook van een vers aangestoken joint rondvloog. Op het ene moment zat hij op de rand van mijn bed met z'n gore vliegenpoten en op het andere moment zoemde hij in rondjes om het lampje heen.. Plotseling ontwaakte hij uit zijn trance en vloog rechtstreeks naar het televisiekastje toe. Daar zat hij dan, de schurk. Ik klemde mijn handen nog eens stevig om het boekje heen, terwijl de adrenaline door m'n aderen gierde. Voorzichtig draaide ik me om, en stond oog in oog met de duivel zelf. Een seconde aarzelde ik, maar hakte toen de knoop toch door. Ik hief mijn arm op met m'n laatste krachtinspanning en pakte het boekje stevig vast. Met een woeste kreet haalde ik uit naar het gedrocht en raakte hem recht op zijn hoofd, beentjes, vleugels en alles wat kapot kon. Terwijl ik de zweetdruppels van mijn voorhoofd veegde, tilde ik het boekje op en keek naar het kastje.. niks te zien. Lichtelijk geschokt en vluchtig liet ik mijn blik op de onderkant van het boekje vallen. Daar zat hij.. of liever gezegd, daar plakte hij. Het voelde alsof er lucht van verlichting uit elke opening van mijn lichaam kwam. Er flitste een beeld van de TV door mijn hoofd: "Ladies and gentlemen... we got 'm!" Met gevoelens van victorie, opluchting en tevredenheid schraapte ik de laatste restjes vlieg met behulp van de rand van de prullenbak van het boekje af. Met een verfomfaaid Guitar Hero instructieboekje, een goed gevulde prullenbak en zelfvoldane gevoelens kroop ik in mijn bed. Ik rook de geur van de zoete overwinning (wat later de van buiten gekomen geur van openstaande koeienstallen bleek te zijn..).

Tha End

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 13 bezoekers online