Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

oneerlijke vakantie
Amber lieverd, kom je nu ook nog, riep Irene haar moeder aan de trap. Nee ik ga toch niet mee dus waarom zou ik komen, riep Amber kwaad terug.
Nou je mag niet alleen thuis blijven, riep Irene. Als je nu komt dan kunnen we er over praten. Tessa en haar ouders komen ook.
Gaan die ook mee, vroeg Amber toen ze de trap af kwam rennen.
Ja het is voor je vader zijn werk en aangezien hun partners zijn moeten Henk en Marianne wel mee, zei Irene opgelucht.
Gelukkig ging Tessa ook mee dan hoefde ze niet alleen dingen doen, bedacht Amber.

Amber was 17 haar vader moest veel hotels inspecteren. Nu ook weer dus. En ze plakten er een lange vakantie aan vast. Amber had er een hekel aan.
Ze bespraken hoe ze alles gingen doen Tessa en Amber zouden samen een kamer delen. De meiden konden goed met elkaar opschieten.

Tessa, hier zijn we, riep Amber op schiphol. Tessa had een stralend glimlach. Heel mooi bruin krullend haar met helderblauwe ogen en een prachtig figuur. Amber was precies haar tweeling zus alleen zij had blond krullend haar en bruine ogen.
He ik zocht jullie al, riep Tessa.
Dat dacht ik al, zei Amber lachend.
Ze gaven elkaar een knuffel. En liepen naar hun ouders.

De reis verliep goed. Toen ze eindelijk in het hotel waren moesten gingen ze hun eerst opfrissen en toen wat eten.
Wil jij eerst douchen, vroeg Amber.
Nee ik pak eerst uit, zei Tessa.
Oke, zei Amber en sprong onder de douche.
Na het douchen deed ze een spijkerbroek met een topje en een opgeknoopte blouse aan.
Tessa deed een rokje met een blouse aan.
Amber en Tessa liepen de deur uit en gingen naar beneden.

De volgende dag was Amber al weer heel erg vroeg op. Ze besloot te gaan joggen. Ze trok een korte broek met een shirt aan en haar jog schoenen. Ze holde naar beneden en jogde over het strand. Toen ze terug kwam sprong ze onder de douche en deed een jurkje aan met een paar lage schoenen. Het was een heel erg luxe bedrijf.
Tessa sliep nog steeds het was inmiddels 10 uur. Ze ging naar beneden en bestelde een ontbijt. En een krant.
Sinds wanneer lees jij een krant, vroeg Henk haar vader zijn collega.
Sinds ik alleen ontbijt.
Aha en wat zijn je plannen voor vandaag.
Niets denk ik, ik weet niet wat Tessa van plan is om te doen maar vanavond ga ik op stap.
Dan Tessa ook, daar had ze wel zin in.
Waar heb ik zin in, vroeg Tessa die bij schoof.
Om vanavond met mij op stap te gaan, zei Amber.
Ja daar heb ik wel zin in, wat gaan we vandaag doen?
Ik niets ik ga zonnen en lezen.
Oke ik ook.
Henk moest lachen.

Amber en Tessa kwamen een leuke groep jonglui tegen. Ze werden al snel vrienden en trokken veel met ze op. Ze gingen stappen en alles.
Ze gingen met zijn allen zwemmen.
Amber kom je ook zwemmen, vroeg Lucas.
Ik kom zo wel.
Tessa dook in het water en zwom.
Amber besloot om ook maar te gaan zwemmen de zon brandde best.
Ze klom de duikplank op. Ze liep naar de rand en schatte de afstand in.

Vince moet je zien, riep Patrik. Vincent keek op meteen naar de duikplank. Daar stond het mooiste meisje wat hij ooit had gezien.
Zou ze durven, vroeg Jullian.
Ja, antwoordde Vincent vastbesloten.

Amber liep een stukje naar achter. Nam een kleine aanloop en zette af. Ze maakte een salto en dook in het water. Toen ze boven kwam klapten sommigen. De hele groep was heel erg enthousiast.
Vincent stond met open mond te kijken. Die kon nog eens wat.
Amber klom weer uit het water droogde zich af en liep naar binnen. Ze haatte al die aandacht. Ze was het wel gewend daar niet van. Haar moeder schreef voor een belangrijk tijdschrift.

Amber wat trek jij aan, vroeg Tessa die in haar ondergoed stond.
Amber schrok op ze was ver weg met haar gedachten.
Jurkje en lage schoenen, antwoordde ze.
Oke, ga jij je ook nog eens aankleden?
Ja nu.
Amber stond op en deed haar kleren aan. Ze stak haar haren kunstig op en wat vlotte make-up.
Tessa was ook al snel klaar. Ze gingen lopend naar de disco.
Het was er al heel erg druk. Ze gingen naar de bar en bestelden een cocktail.
He jij bent dat meisje van de duikplank, zei een stem op eens. Amber keek om en keek in de blauwste ogen die ze ooit had ze gezien.

Vince dat meisje van de duikplank staat ook bij de bar, zei Jullian.
Vincent keek op zijn vrienden raden altijd zijn gedachten. Hij dacht net aan haar. Jammer genoeg moest hij werken anders had hij wel met haar gaan praten.
Ik vul je wel op neem jij maar even pauze, grinnikte Patrik.
Zo stond hij nu dus met haar te praten.
Het meisje van de duikplank heeft ook een naam, zei Amber lachend.
En dat is?
Amber, zei ze en stak haar hand uit.
Vincent.
Hoi.

Amber je drankje, zei Tessa.
Dank je, zei Amber over haar schouder en nam het drankje aan.
Tessa fronste haar wenkbrauwen. Deze jongen zag er niet verkeerd uit. Zwart haar hele mooie blauwe ogen mooi lichaam. Om op de te eten.
Amber was druk in gesprek niets voor haar. Anders was ze stil en verlegen. Deze jongen gaf een vertrouwde uitstraling misschien was dat het.

Vincent zag zijn vrienden wel hij moest weer werken.
Ik ben om 1 uur klaar, kunnen we dan wel veder praten.
Is goed, zei Amber lachend.
Ze voelde zich wel op haar gemak bij hem.

De hele avond dansten de meiden er op los.
Mooie meiden, merkte Jullian op.
Ja, jammer dat ik al een vriendin heb, zei Patrik.
Vincent hield zich stil.
Om 1 uur was hij klaar. Amber was aan de bar gaan zitten.
Ik kom zo terug, zei Vincent en liep een deur in.
Amber ik ga even met hem mee zie je wel in het hotel, zei Tessa lachend.
Amber keek naar een jongen, hij had ook achter de bar gestaan.
Je doet maar, zei Amber.
He waar is die vriendin van je, vroeg Vincent toen hij terug kwam.
Met die vriend van je er van tussen gegaan.
Oke ga je mee?
Ja.
Amber stond op en liep met hem mee.
Het leek net alsof ze elkaar al een hele poos kenden. Ze liepen over het strand naar een hele hoge rots.
Gaan we daar heen, vroeg Amber en wees naar de rots.
Ja ik wil je iets heel moois laten zien, zei Vincent.
Ze klommen op de rots. Toen ze erbovenop stonden had je een prachtig uitzicht.
Wow, dit is echt mooi, zei Amber haar hele gezicht straalde.
Niet zo mooi al jij, zei Vincent.
Amber keek op en moest lachen.
Ga je mee het is al laat en straks krijg ik van mijn baas op de kop.
Ja is goed.

Toen Amber op haar kamer kwam zat Tessa haar haren uit te kammen.
Tessa vertelde alles op Amber haar verzoek. Ze ratelde maar door. Amber moest natuurlijk ook alles vertellen. Toen ze eindelijk lagen te slapen was het 4 uur in de nacht.

Tessa, Amber ontbijten, riep Henk de volgende morgen om 9 uur.
Tessa schoot overeind. En liep slaperig naar de deur.
Rot op pap ik wil slapen, zei ze toen ze de deur open deed.
Ja maar lieverd..., verder kwam hij niet want Tessa had de deur dicht gegooid.
Ze dook weer in bed. Amber was ook al wakker geworden.
Wie was dat, vroeg ze slaperig.
Die idiote vader van me, zei Tessa draaide zich om en viel in slaap.
Amber was nu wakker en kon niet meer slapen.
Ze ging douchen. Trok een korte broek, haar bikini en een topje aan. Het was nog vroeg dus kwam er een blouse over heen.
Haar haren bond ze in een staart. En ze ging naar beneden. Daar zaten haar ouders met Henk en Marianne.
Goedemorgen, zei ze vrolijk.
Goedemorgen, kom Tessa ook, vroeg Marianne.
Ik denk het niet, ze is weer gaan slapen ondanks een idiote vader, antwoordde Amber lachend.
Henk kon gelukkig veel hebben zelfs op de vroege morgen.
Ze bestelde sinaasappelsap en een croisointje.
Na het heerlijk ontbijt ging ze een stuk wandelen. Het was nu al behoorlijk warm. Ze had haar blouse al uit. Ze liep door het bos. Het was een prachtig bos. Amber genoot ervan. Ondanks de hitte liep ze rustig door. Er waren allemaal mooi planten en bloemen.
Om 1 uur had ze honger en liep ze terug. Amber bestelde wat te eten en drinken en ging dat opeten. Na het eten haalde ze een handdoek en ging zwemmen. Tessa was daar ook. Ze ging weer van de duikplank. Nu ze de hoogte kende nam ze een andere sprong.
Vincent was weer aan het werk, bedacht ze toen ze eraf sprong.

Vincent keek naar de duikplank Amber stond er ook weer op. Hij had het kunnen weten. Ze zette weer af en dook. Jullian was alweer bij Tessa in de buurt. Hij had hem gister de oren van het hoofd gekletst. Vincent wist niet wat het was maar Amber was anders dan alle andere meisjes. Ze was complimenten gewend, ze was gewend dat iedereen haar aandacht gaf vooral jongens.
Vincent zat maar te piekeren en te piekeren.

Amber lag op een lig bed. Ze was verdrietig zonder reden. Ze wou weten waar het van kwam. Vanmorgen was ze heel erg vrolijk geweest. Ze keek naar Vincent hij had een diep nadenkend gezicht.
Amber kom je zwemmen, riep Lucas.
Amber zuchtte ze vond er niets aan om met die groep om te gaan. Maar voor de goede orde ging ze er toch mee om.
Nee ik heb geen zin, riep Amber.
Lucas klom meteen uit het water en kwam bij haar zitten.
Als jij niet gaat ga ik ook niet, zei hij vastbesloten.
Amber zuchtte geƫrgerd.
Ze ging rechtop zitten en pakte haar boek.
Wat lees je, vroeg Lucas.
Een boek.
Dat snap ik maar waar gaat het over?
Moet je het gaan kopen dan kan je het zelf lezen.
Nee heb ik geen zin in.
Zo ging het een tijd door. Op het laatst had Amber er genoeg van. Ze stond op en dook het zwembad in.

Vincent zat de hele tijd de kant van Amber op te kijken.
Laat haar rusten Vince ze vind die rijke jongen toch leuker, had Jullian gezegd.
Hij kon haar gezichtsuitdrukking goed zien. Ze was niet vrolijk.
Hij moest lachen toen Amber geƫrgerd in het water dook en kwaad voor Vincent boven kwam. Waarom boze gezichten, vroeg hij.
Jongens, zuchtte Amber toen ze uit het zwembad klom. Vincent kwam van de stoel af en ging op hurken naast haar zitten.
Vertel wat er aan de hand is.
Soms zou ik wel willen dat ik zo lelijk als de nacht ben.
Vincent moet lachen, waarom?
Nou dan zeuren jongens niet zo. Ze denken oh knap meisje leuk. Ik heb liever dat ze op het innerlijk af gaan. Dat is veel slimmer. En voor ze met iedereen in bed duiken elkaar goed kennen.
Hm heb je heel erg goed over na gedacht, zei Vincent.
Maar genoeg gezeur ik ga me omkleden en vervelen.
Als je het leuk vindt wil je ik wel meenemen om wat te gaan drinken na mijn dienst.
Lijkt me leuk!
Ik ben over een halfuurtje klaar.
Ik ook wel, dan ga ik nu eerst douchen en om kleden.
Ik zie je wel bij het terras.
Tot straks.
Amber stond op en dook naar de andere kant. Ze zwom een stukje al een vis wat heel erg mooi leek. Lucas had verbaasd zitten te kijken.
Waarom koos ze voor zoā€™n...zoā€™n badmeester dan voor de zoon van de baas?
Dit vroeg om onderzoek.
Amber klom uit het bad en sloeg een handdoek om haar heen.

Na het douchen trok ze een jurkje aan met een blouse die ze op knoopte. Haar krullige haar liet ze los. Zonder make-up ging ze naar beneden.
Vincent zat al op het terras op haar te wachten. Amber zag hem van verre al en het viel haar nu echt op hoe knap hij was. Hij droeg een witte blouse en een mooie grijze broek.
Hoi, zei hij lachend. Zijn sterke witte tanden ontbloot.
Hoi, bracht Amber uit.
Zullen we maar.
Ja is goed.
Ze liepen stil over de boulevard. En kwam bij een leuk klein cafeetje.
Wat wil je drinken?
Amber bestelde haar favoriete drankje.
Toen ze de drankjes hadden moest Amber alles vertellen over Holland.
Hoe is Amsterdam?
Leuk, groot, zo vaak kom ik er niet woon meer op het platteland.
Hoe bedoel je?
Amsterdam is niet Holland het is een stukje van Holland.
Hoe komt het dat je geen vriend hebt?
Omdat ik..., veder kwam Amber niet, waarom had ze eigenlijk geen vriend?
Omdat ik nog geen leuke jongen ben tegen gekomen.
Wat vind je van vakantie liefdes?
Leuk alleen het afscheid is altijd minder. Je ziet ze nooit meer. En waarom heb jij geen vriendin?
Hetzelfde probleem als jij.
Aha.
Vincent en Amber konden niet ophouden met praten. Ze hadden elkaar zoveel te vertellen.
Zullen we naar het strand gaan, vroeg Vincent.
Ik moet eten.
Heb je honger dan?
Nee.
Bel ze maar even ik wacht wel.
Amber liep het cafƩ binnen en belde.

Vincent stond op haar te wachten. Ze had een vrolijk gezicht en haar ogen straalden.
Ze liepen richting strand.
Wat vind jij het romantisch van alles, vroeg Vincent.
Op het strand met je geliefde naar de zonsondergang zitten te kijken. En daarna naar de sterren.
Zou het ook nog romantisch zijn als het niet je geliefde is?
Ja. En wat vind jij het romantisch.
Diner bij kaarslicht met uitzicht op de ondergaande zon op het strand. En daarna een nacht onder de sterren.
Amber zuchtte. Hij was heel erg romantisch.
Amber mag ik je zoenen?
Amber schrok zich rot. Tot haar grootste verbazing knikte ze ja.
Vincent gaf haar een voorzichtige zoen. Amber reageerde er op en zoende hem hartstochtelijk.
Toen ze ophielden liepen ze hand in hand over het strand.
Ze gingen ergens zitten en keken naar de zonsondergang.
Wat zijn je toekomstplannen, vroeg Amber.
Heb ik niet.
Kom op iedereen heeft toekomst plannen.
En ik niet, zei hij een beetje kwaad.
Oke rustig.
Het was stil.
Amber had meteen spijt van haar vraag.
Vincent stond op.
Amber ga je mee ik breng je terug het is al laat en straks zijn je ouders ongerust.
Amber zuchtte. Ze keek hem in zijn ogen en zag dat hij nu liever alleen wilde zijn.
Ze stond op.
Zwijgzaam liepen ze naar het hotel.
Hij liep meteen ergens anders heen. Amber liep naar haar kamer. Ze voelde zich klote.
Op haar kamer zaten Jullian en Tessa. Tessa zag meteen dat er iets mis was.
Wat is er, vroeg ze dan ook meteen.
Amber vertelde alles. Ze zei het in het engels dan kon Jullian het ook horen. Zijn gezicht betrok. Toen ze uit verteld was zuchtte Jullian.
Hij heeft geen toekomst. Hij werkt veel om zijn zusje en moeder te verzorgen, vertelde Jullian.
Wat bedoel je, vroeg Amber.
Zijn vader is er vandoor gegaan toen zijn zusje van 13 geboren werd. Vincent zijn moeder heeft kanker. Ze kan niet werken. Geld hebben ze bijna niet.
Amber schrok.
Je kon het niet weten Amber. Hij is gek op je omdat je zo gewoon bent en toch rijk.
Er zat een brok in haar keel.
Kun je niet met hem praten?
Ja wel maar het zal niet veel helpen.
Weet je waar hij is?
Was Vince verdrietig?
Ja.
Dan zit hij op de grote rots op... veder hoefde Jullian niet te vertellen.
Ik weet het al. Tessa wil je tegen mijn ouders zeggen dat ik te stappen ben?
Ik verzin wel wat ga nou maar. En trek een trui aan.
Razend snel trok Amber een trui aan en een lange broek. En holde naar beneden.
Daar kwam ze Lucas tegen.
Amber we moeten eens praten, zei hij.
Niet nu, riep Amber en holde door.
Het hele stuk holde ze op een groot tempo. Op het strand bij de rots zag ze Vincent zitten.
Ze klom op de rots en liep naar hem toe. En ging naast hem zitten.
Het spijt me, begon ze.
Jullian heeft het je zeker al verteld?
Ja, ik heb het hem gevraagd.
En nu denk jij natuurlijk dat je alles kunt oplossen met dat geld van jou, zei Vincent kwaad.
Zo rijk zijn wij ook weer niet. Mijn vader is inspecteur en hij bekijkt of dit bedrijf zich wel aan de regels houd en zo niet dan...
Ja dan wordt het gesloten en dan krijgt iedereen een oprot premie en dan zit ik zonder baan. Daar denkt pappie niet over na.
Luister, mijn vader kan er ook niets aan doen dat hij dit werk moet doen. Hij doet alleen zijn werk. Ik wil je best helpen maar zo te zien wil je dat niet. Ik hoop niet dat je altijd zo doet want je maakt er niet veel vrienden mee, zei Amber rustig ze klom naar beneden en begon te lopen.

Amber, riep Vincent. Het spijt me.
Ik zou maar een goede manier bedenken om het goed te maken, riep Amber en zetten het op een hollen.
Even later plofte ze op het strand neer en begon haar vader te haten.
Amber, hoorde ze Vincent.
Laat me met rust.
Het spijt me echt.
Amber keek op. Ik wil je best helpen als jij me vertelt hoe.
Je hoeft me niet te helpen, maar ik zou graag nog een keer wat met je willen doen. Maar ik moet nu echt naar huis.
Het is al goed Vince. Ik zie je morgen wel.
Bedankt Amber. Hij boog naar voren en zoende haar.
Amber zoende terug maar duwde hem later voorzichtig van haar af.
Je moet gaan weet je nog.
Hij grinnikte.

Toen Amber op haar kamer kwam zaten Tessa en Jullian te praten.
Stoor ik?
Nee hoor we hadden het net over jou, zei Tessa.
En is het gelukt, vroeg Jullian.
Ja, zei Amber en ze liep naar de badkamer om zich om te kleden en te tanden poetsen. Jullian en Tessa zaten te zoenen toen Amber de kamer binnen kwam. Ze stoorde zich er niet aan en dook in bed en begon te lezen.
Niet zo smakken, zei ze na een poosje het gesmak aan te horen.
Ze hielden op.
Sorry, zei Tessa lachend.
Jaloers, vroeg Jullian.
Als je probeert uit te vissen of ik ook iemand heb dan kun je het gewoon vragen. Maar omdat je zo lief bent ik heb deze vakantie al met iemand gezoend, zei Amber lachend.
O ja wie, vroeg Tessa.
Vincent, zei Amber met stralende ogen.
Jullian moest lachen. Je hebt geluk.
Hoezo?
Hij zoent niet met zomaar iemand. Je bent speciaal voor hem.
Amber ging zitten en keek recht voor zich uit.
Ik ben maar een gewoon iemand.
In zijn ogen niet dus.

Tessa en Jullian waren nog een hele tijd aan het praten. Amber viel al snel in slaap.
De volgende morgen sliep ze weer niet uit.
Tessa sliep ook nog steeds samen met Jullian. Ze keek op haar klok. Vaag had ze nog gehoord dat hij om 7 uur beginnen moest. Nou hij was nu al een kwartier te laat. Ze stond op en maakte hem wakker.
Jullian het is kwart over 7 moet je niet werken?
Jullian schrok op.
Hij keek meteen op zijn horloge. Shit ik ben veel te laat. De baas vermoordt me.
Ga maar snel andere kleren aan doen ik regel wel dat het niet erg is.
Amber deed schoenen aan en liep in haar pyjama naar beneden. Ze liep meteen naar de hotel baas toe die met het personeel stond te praten.
Vincent stond er ook bij hij keek haar met grote ogen aan ze droeg alleen een pyjama en een paar schoenen.
Hoi, zei ze zonder woorden.
Hij kon alleen maar glimlachen.
Meneer Timmer, begon ze.
Hij draaide zich om.
Jullian komt even wat later hij heeft mij even geholpen met de telefoon. Hij komt zo want hij is er nu nog mee bezig.
Oh kijk daar komt hij al. Is het gelukt met de telefoon?
Ja, zei Jullian buitenadem.
Oke bedankt.
Amber praatte zo snel dat meneer Timmer er niets kon tegen in brengen. Amber liep al weer naar boven. En ze wierp een handkus naar Vincent.
Hij moest lachen.
Wat is er zo grappig Vincent.
Een binnen pretje.
Oke dan gaan we nu... meer hoorde Amber niet. Ze was alweer op haar kamer.
Tessa zat recht op.
Waar is Jullian, was het eerste wat ze vroeg.
Goedemorgen Amber lekker geslapen? Ja heerlijk Tessa jij ook, zei Amber tegen zich zelf.
Hoi, waar is Jullian.
Die had zich verslapen dus heb ik hem maar wakker gemaakt en ik ben maar naar beneden gegaan om te zeggen dat Jullian de telefoon aan het maken was.
Bedankt Amber je bent een engel.
Geen dank, o ja we moeten ook oppassen met jongens als Lucas in de buurt is. Hij moet er niet achter komen dat de jongens iets met ons hebben want dan krijgen ze ontslag.
Oke, zei Tessa zuchtend.
Wil je ook een ontbijt op bed, ratelde Amber door.
Ja lekker ik bel wel dan kan jij even rustig worden.
Tessa belde roomservice en bestelde een ontbijt.

De beide meiden aten hun ontbijt en besloten om te gaan winkelen die dag.
Staat leuk Amber, zei Tessa enthousiast toen ze in een winkel waren. Amber droeg een lange prachtige jurk die haar als gegoten zat.
Amber keek goed in de spiegel. Ik koop hem, zei ze vast besloten.
Ze kochten niet alleen beide een mooie jurk ook nog een paar andere leuke dingen.
Toen ze terug kwam bij het hotel waren Vincent en Jullian weer aan het badmeesteren.
Jullian zag hen en zwaaide. Tessa zwaaide terug maar Amber liep door. Ze merkte dat Lucas zat te kijken.

Vincent ik wil even met je praten, zei Lucas toen Amber uit het zicht was.
Vincent klom van de stoel af en liep naar Lucas toe. Mijn vader en ik staan niet toe dat jullie met de gasten omgaan vooral nu de inspectie er is, zei hij.
Stik, zei Vincent.
Nou liever niet, maar als jij zoā€™n grote mond blijft houden dan word je ontslagen, narde Lucas.
Jij en ik weten beide even goed waarom ik deze baan nodig heb, siste Vincent.
Vince laat hem hij vind het alleen maar leuk, zei Jullian en trok hem terug.

Amber stond voor het raam dat uitzicht gaf op het zwembad. Toen ze voelde dat Vincent kwaad was ging ze meteen kijken. Lucas stond bij hem. Dat voorspelde niet veel goeds.
Amber laat hem het zelf op lossen, zei Tessa die aan het uitpakken was.
Ik weet dat je gelijk hebt.
Meisjes komen jullie dineren, vroeg Irene die binnen kwam.
Ja, riep Tessa.
Ik kom zo, ik eh..., stamelde Amber.
Je moet die broek met dat truitje aan doen, zei Tessa veelbetekend.
Bedankt, riep Amber hen na.
Razend snel deed ze andere kleren aan.
En bleef staan kijken.

Na het eten gingen Tessa en Jullian samen naar de bios. Amber en Vincent hadden elkaar nog niet gesproken. Toen Jullian Tessa kwam ophalen was deze nog niet klaar.
Jullian ging op haar bed zitten.
Wat ga jij vanavond doen, vroeg hij.
Niets ik blijf de hele avond op mijn kamer lezen.
Oke.
Zullen we maar, vroeg Tessa.
Ja, nog een leuke avond Amber.
Jullie ook, zei Amber een beetje nors.
Ze pakte haar boek en begon te lezen. Het was wel een mooi boek en ze was er zo in verdiept dat ze schrok van het geklop op de deur.
Wie is dat, vroeg ze.
Ik, klonk de stem van Vincent.
Kom maar binnen.
Vincent had een stralende lach.
Hoi, zei hij en gaf haar een zoen.
Ga je mee, vroeg hij.
Waar heen?
Een verrassing.
Hm daar hou ik wel van. Ik pak even een trui en dan ben ik klaar.
Vincent knikte en wachtte.
Amber was al snel klaar.
Samen liepen ze weg.

Amber ik moet je eerst wat vertellen, zei Vincent serieus.
Amber keek op.
We moeten voorzichtig aan doen. Volgens Lucas mag ik niet met je omgaan omdat de inspectie er nu is.
Volgens mij maakt het niets uit ik zal het morgen wel aan mijn vader vragen voor de zekerheid.
Bedankt.
Maar waar gaan we heen.
Wacht maar af, ik kan je nu al vertellen dat we niet alleen zullen zijn.
Ze liepen richting strand.
Het was helder weer en niet echt koud.
Op eens was het heel erg licht. En er was een groot vuur.
Erom heen zaten allemaal mensen. Het was heel erg zweervol. En Vincent werd vriendelijk begroet. Iedereen wou weten wie het meisje was.
Het is mijn vriendin, zei Vincent.
Amber keek hem aan en kreeg meteen een zoen.
Oh dus ik ben zijn vriendin, bedacht ze in eens.
Vincent ging zitten en trok haar tussen zijn benen. Vincent kreeg een flesje bier toe geworpen. En Amber werd schuin gekeken. In het rap Italiaans werd aan Vincent gevraagd wat Amber wou drinken.
Wat wil je drinken, vroeg Vincent.
Biertje, zei Amber.
Meen je dat, vroeg Vincent verbaasd.
Ja waarom niet in Holland drink ik het ook meestal, zei Amber lachend.
Hij zei dat Amber ook een biertje wou.
Er werd heel erg vreemd gekeken. Meestal dronken de meiden een cocktail.
Maar oke, waarom ook niet.
Amber kreeg een biertje. En elke keer als ze een slokje nam dan keek iedereen.
Waarom kijken ze de hele tijd als ik drink, vroeg ze aan Vincent.
Omdat ze bijna nooit een mooi meisje bier zien drinken, zei Vincent.
Amber moest lachen. Ze keek naar de sterren.
Het was een geweldige nacht. En het werd ook laat. Vincent had de volgende dag gelukkig vrij.
De zon kwam al bijna weer op toen Amber en Vincent naar het hotel liepen.
Ik ben nog helemaal niet moe, zei Amber. Ze was aangeschoten.
Ik ook niet.
Je lag op het strand bijna te slapen.
Nu ben ik niet moe meer als het moet zou ik nog wel een hele dag doordraaien.
Oke wie het langst wakker kan blijven.
Dat kan niet jij slaapt in het hotel en ik in 1 van die arbeiders huisjes.
Nou dan kom ik bij je zitten. Slapen zouden we immers niet.
Maar ik deel een kamer met Jullian.
Die slaapt wel door. Maar als je niet wilt dan ga ik naar mijn kamer.
Nee wacht kom.
Hij pakte haar vast en trok haar mee.
Toen ze in het huisje kwamen was Jullian er niet.
Hij is er niet, zei Vincent lachend.
Dat zie ik.
Vincent gaf Amber een voorzichtige kus. Amber kuste terug. Als snel lagen ze naakt in Vincent zijn bed.

De volgende morgen was Amber pas om 2 uur wakker. Vincent keek naar haar. Je bent mooi als je slaapt.
Amber glimlachte. Ze was nog steeds moe. Haar ogen gingen weer dicht en ze wou weer veder slapen.
Amber je moet er uit. Straks worden je ouders ongerust.
Ik denk eerder Tessa. Ze kwam overeind en zag dat Jullian zijn bed onbeslapen was.
Ik denk het niet die heeft met Jullian liggen rollebollen.
Amber moest lachen. Zijn hadden precies hetzelfde gedaan.
Amber stond op. Trok een shirt van Vincent aan en ging opzoek naar wat te drinken. Ze vond een pak aangebroken sinaasappelsap en schonk een glas in. Tot haar verbazing was het nog goed ook. Ze dronk het in 1 keer op en liep terug naar zijn kamer om haar kleren bij elkaar te zoeken.
Vincent keek toe hoe zij zich aan kleedde.
Amber gaf hem een zoen en liep de deur uit.
Razendsnel holde ze over het terrein en liep ze het hotel binnen.
Wanner ben jij het hotel uit gegaan, vroeg Lucas.
Gisteravond om 10 uur, antwoordde Amber.
Ik bedoel vanmorgen.
Niet.
Maar waarom kom je er nu dan in als je er niet uit bent geweest.
Jeetje Lucas ik vind het erg om je dit te vertellen maar je heb absoluut geen hersenen, spotte Amber en liep naar boven.
Ze klopte op haar eigen deur.
Wie is het, hoorde ze Tessa zuchten.
Amber die graag een douche wil.
Shit, hoorde Jullian.
Ik kijk niet, maar ik kom er nu in voordat iedereen me gek aan gaat zien.
Amber deed de deur open en liep met haar ogen gesloten naar de badkamer. Daar deed ze haar kleren uit en ging douchen. Heerlijk.
Na een kwartier was ze klaar. En sloeg een handdoek om en liep de kamer binnen.
Jullian deed net zijn T-shirt aan.
Tessa en Jullian zoenden en hij vertrok. Amber liet zicht op haar bed vallen. Ze was doodop en had hoofdpijn.
Tessa liet zich ook achter over vallen.
Ik ga slapen, zei Amber.
Ik doe met je mee alleen ik ga bij het zwembad slapen.
Ik zou het maar niet doen. Ik kreeg net een preek van Lucas waar ik was geweest. Hij leek mijn vader wel alleen dan in de erge versie.
Tessa moest lachen.
Ze vielen beide in slaap.
Om 6 uur werd er op de deur geklopt.
Amber schrok op.
Meisjes zijn jullie hier, vroeg Mark Amber haar vader.
Ja, zei Amber met een slaperige stem.
Komen jullie ook eten?
We kleden ons even om en dan komen we, zei Amber en maakte Tessa wakker.
Tessa douchen we moet eten, siste Amber.
Oke tot straks.
Tot straks.
Tessa stoof overeind. Ik lag heerlijk te dromen.
Jij droomt onder de douche maar veder maar we zijn te laat.
Tessa ging douchen en Amber deed andere kleren aan.
Beneden zaten hun ouder al aan het voorgerecht.
Sorry maar we waren in slaap gevallen, verontschuldigde Tessa hen.
Geen probleem kan gebeuren, zei Mark.
Pap, worden er punten van afgetrokken als iemand van het personeel met de gasten gaat, vroeg Amber opeens.
Waarom wil je dat weten lieverd.
Uit nieuwsgierigheid.
Normaal gesproken niet.
Maar...
Niets.
Nou jij zegt normaal gesproken, nou meestal komt er een maar achteraan.
Nu niet dus.
Oke bedankt pap.
Tessa had verbaasd zitten te kijken. Het was een goede vraag van Amber.
Hoe staat het hotel er nu voor, vroeg Amber.
Meisje waarom deze nieuwsgierigheid, vroeg Henk.
Ik mag graag dingen weten, verklaarde Amber snel.
Wel goed, sommige dingen zijn wat laag maar veder wel goed, zei Mark.
Hij wist dat het toch geen nut had om Amber geen antwoord te geven want ze kon midden in de nacht nog om het antwoord vragen.
Oke bedankt.
Nog meer?
Nee dat was het tot zover.
Oh Amber ik hoorde van Lucas dat jij de hele nacht weg was, het gaat met niet aan waar je was. Maar ik wil wel weten wat Lucas hier mee te maken heeft, vroeg Mark.
Oke, ik ga met een van de badmeesters. Gister zijn we naar een strand feest geweest en we kwamen vanmorgen laat terug. Toen kwam Lucas tegen en de rest weet je zelf, vertelde Amber. In de hoop dat Tessa zich stil zou houden.
Oke.
Ze gingen veder met dineren. Amber zuchtte en keek veelbetekend naar Tessa.

De weken vlogen om. Amber en Vincent trokken veel tijd samen op. Vincent sliep zo nu en dan bij haar op de kamer. Dan sliep Tessa bij Jullian.
De laatste week hadden Vincent en Jullian weinig tijd voor de meisjes. Ze moesten meehelpen met de voorbereidingen van het bal.
Het was de een na laatste avond. Over morgen ging ze terug naar hun kikkerlandje.
Amber zat op de rots. Zonder dat ze het door had stroomden de tranen over haar wangen.

Waar is Amber, vroeg Vincent aan Tessa die in haar kamer zat.
Ik denk dat ze op een rots zit op..., verder hoefde Tessa niet te vertellen.
Bedankt Tessa, riep Vincent.
Hij holde naar beneden naar het strand.
Hij was zo bij haar.
Raad eens, vroeg hij enthousiast.
Nou, zei Amber maar draaide zich om.
Ik heb vanavond vrij.
Lekker.
Ga je mee uit eten?
Amber had haar tranen weg gepoetst en er was niets van te zien. Ze draaide zich om.
Lijkt me leuk.
Vincent trok haar omhoog en gaf haar een hartstochtelijke zoen.
Samen liepen ze naar beneden. En gingen naar het cafeetje waar ze voor de eerste keer wat gedronken hadden.

Na het heerlijk eten gingen ze een strandwandeling maken en keken ze naar de ondergaande zon.
Amber zal je me missen, vroeg Vincent plotseling.
Ja, zei Amber eerlijk en oprecht.
Ik jou ook. Ik zal je schrijven.
Ik jou ook als ik jou adres krijg.
Natuurlijk. Morgen is het eerste wat je leest mijn adres.
En jij de mijne.
Ga je morgen naar het bal?
Ja.
Wil je me een dans beloven?
Altijd.
Vincent glimlachte.
Ze liepen over het strand hand in hand. Terwijl de zon onderging en de sterren kwamen. Het kon niet romantischer.
Amber ik heb wat voor je, zei Vincent en gaf haar een klein zakje.
Amber maakte het open en zag een mooie zelfgemaakte armband. Dank je, zei Amber verwonderd.
Zelf gemaakt.
Hij is prachtig.
Vincent deed hem om en gaf haar een zoen.

De volgende morgen moesten ze pakken. Het schoot niet echt op bij Amber. Ze liep de hele tijd naar het raam. Vincent stond bij het zwembad. Ze dacht na over de leuke vakantie. Gelukkig hadden zij en Vincent veel fotoā€™s gemaakt.
Amber moet ik je helpen, vroeg Tessa.
Amber schrok op. Nee ik ben zo klaar.
Dat zei je een kwartier geleden ook al.
Echt.
Oke oke, ik ga naar Jullian doei.
Weg was Tessa. Amber was pas een uur later klaar.

Tessa was iets te laat terug. Ze moest nog douchen en haar jurk nog aan en dat in een kwartiertje.
Ze zijn nu toch al gewend dat we te laat zijn, zei Amber lachend.
Ja inderdaad, vertel mij maar eens dat we 1 keer op tijd zijn geweest.
Ehm geen enkele keer, zei Amber na een poosje nadenken.
Ze stak haar haren kunstig op. Tessa was met de make-up bezig.
We zouden bijna wel een prijs mogen krijgen van het meest te laat in de hele vakantie, merkte Tessa op.
Ja het zou wel een goede prijs zijn. Ben je klaar dan kunnen we weg.
Ja klaar.
Ze zagen er prachtig uit.
Wat zal Lucas doen als hij ons ziet, vroeg Tessa.
Weet ik niet kan me ook geen barst schelen, antwoordde Amber.
In de zaal zaten veel mensen te eten en te praten. Ook waren sommigen aan het dansen.
Amber en Tessa liepen de zaal lachend binnen.

Juul, moet je de meiden eens zien, zei Vincent en stompte zijn vriend aan.
Jullian had zijn mond open van verbazing. Ze zagen er mooi uit.
Amber zag hen als eerst een zwaaide.
Vincent glimlachte en zwaaide terug.

Zo jullie zien er prachtig uit, zei Irene.
Dank je mam, zei Amber. En keek de tafel rond. Tot haar grote spijt zat Lucas er aan.
Ze keek Tessa eens hopeloos aan. Wat moesten ze doen.
Lieverd ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat Lucas zijn maaltijd bij ons komt nuttigen, zei Marianne glimlachend.
Amber zuchtte luid en diep. Iedereen die Amber een beetje kende wist dat ze nu begon te ergeren en dat was niet zo best.
Lucas keek haar eens hartelijk aan.
Ik hoop dat ik er nog wat doorheen krijg, merkte Tessa droog op.
Amber moest lachen.
Tessa keek haar aan en moest ook lachen. Beide wisten ze niet waarom. Toen Amber bijna stikte van het lachen stond ze op en holde ze naar de bar waar Vincent en Jullian stonden.
Tessa wachtte geen seconde en holde achter haar aan.
Bij de bar waren ze uit gelachen maar hun ogen schitterden nog.
Lol dames, vroeg Vincent.
Amber kon alleen maar knikken.
Wat een groot verwend nest, zei Tessa en gooide haar handen ten hemel.
Nou ik vind het erg om te zeggen maar hij komt er net aan, zei Jullian.
Tessa kom we moeten nodig naar de wc, zei Amber lachend.
Tessa grinnikte.
En de dames holden weer.

Waar gaan ze heen, vroeg Lucas toen hij bij de bar kwam.
Vrouwen dingen doen, zei Jullian en hielp een gast.
Vincent draaide zijn hoofd weg. Anders zou hij in lachen uitbarsten. Een lach van een verliefd meisje was aanstekelijk.
Als jullie hen weer tegen komen zeg maar dat ik ze zoek, gaf Lucas als opdracht.
Ik denk niet dat ze jou zoeken, zei Vincent zacht.
Wat zei je?
Ik zal het doen, zei Vincent snel.

Amber en Tessa waren in het toilet. Ze waren nog aan het lachen.
Tessa, hikte Amber van het lachen, we moeten terug.
Ja je hebt gelijk.
Ze gingen weer terug.
Daar zat Lucas hij was zo serieus aan het praten dat de meisjes weer moesten lachen.
Ze keken elkaar maar niet aan het zou daarom alleen maar erger worden.

Kunnen hen nou nooit eens ophouden met lachen, vroeg Jullian die hen in de gaten hield.
Ik weet niet eens of dit wel het ergste is. Het kan denk ik nog wel erger, zei Vincent.
Al snel kwam Lucas terug. Hij zou nu ook achter de bar staan.
Ik kom zo terug, zei Vincent alleen.
Hij liep rechtstreeks naar de tafel van Amber.
Amber wil je met me dansen, vroeg hij.
Amber knikte.
Amber stond op en liep de dansvloer op.
Er werd een zielig nummer gespeeld. Amber moest huilen.
Wat is er, vroeg Vincent bezorgd.
Niets, antwoordde Amber.
Ja wel kom op en vertel, drong Vincent aan.
Dit is niet de tijd nog de plaats, zei Amber ze liet hem los en liep weg.
Amber wacht, riep Vincent.
Hij liep achter haar aan.
Amber holde naar boven naar haar kamer.
Vincent holde achter haar aan.

Amber liet zich op haar bed vallen. Ze moest huilen.
Amber, hoorde ze Vincent zijn stem wel.
Amber zei niets. Hij kwam haar kamer in.
Wat is er met je, vroeg hij bezorgt.
Morgen ga ik weg en dan zie ik je nooit mee, zei Amber.
Ik beloof je Amber je ziet me weer wanneer dat weet alleen het lot.
Amber zuchtte en kwam overeind.
Vincent streek de haren uit haar gezicht en kuste de tranen weg.
Nu moet ik echt naar beneden anders heb ik gedonder met Lucas.
Amber moest grinniken.
Ze kreeg ineens een geweldig idee.
Samen liepen ze naar beneden.
Lucas zijn gezicht stond op storm dus liep Amber maar even mee. Onderweg had ze Vincent haar idee verteld. Hij vond het wel een goed idee.
Vincent jij bent aan het werk, zei Lucas.
Hij moest mij troosten aangezien jij er niet was, zei Amber.
Och meisje gaat het al een beetje, zei Lucas in eens bezorgd.
Ik wil naar mijn ouders toe wil je even mee lopen, vroeg Amber heel erg zielig.
Wat heeft die in 1 keer, vroeg Jullian aan Vincent.
Je moet goed opletten, zei hij.

Bedankt Lucas, zei Amber toen ze bij de tafel waren. Kom je er even bij zitten?
Ja graag.
Tessa was zeer verbaasd net als de anderen. Maar toen ze de twinkeling in Amberā€™s ogen zagen hadden ze het meteen door.
Amber leunde met haar elleboog op de tafel.
Ze zat hem de hele tijd te narren en Lucas had het niet eens door. Hij gedroeg zit net een schaap.
Op een leunde Amber verkeerd op haar elleboog en hij schoot weg. Tegen een glad rode wijn aan en die kwam over Lucas.
Wel verdo..., Lucas hield zich op eens in toen hij de tranen in Amber haar ogen zag wellen.
Jij kan er ook niets aan doen wel lieve, zei Lucas.
O nee helemaal niet het spijt me, zei Amber ā€œheel erg onschuldigā€.
Tessa had moeite om haar lachen in te houden.
Amber had ook moeite met haar lachen in te houden maar het lukt haar aardig.
Amber had een aantal toastjes op haar bordje.
Wil je ook een, zei Amber en zocht een lekkere er uit.
Ze wou hem geven maar drukte hem ā€œper ongelijkā€ tegen zijn neus aan. Nu zat hij onder de rode wijn en een vis toastje.
Er kwam nog meer. Alles liet hij toe. Op het laatst kon Lucas zijn woede niet meer bewaren.
Jij...jij...jij grote gigantische, stamelde Lucas.
Ja wat, vroeg Amber rustig.
Kwal, bracht hij uit.
Lucasje, Lucasje toch, zo behandel je gasten niet, zei Jullian lachend.
Lucas draaide zich om en liep kwaad weg.
De hele tafel inclusief veel gasten moest lachen. Lucas had het echt te ver laten komen. Maar Amber ging ook door.
Toen het weer wat rustiger werd zag Amber een briefje liggen.
Ze las het. Het was van Vincent. Vind me maar blijf bij je tafel.
Haar ogen zochten hem maar konden hem niet vinden.
Plotseling kondigde de dirigent iets aan.
Amber zag Vincent staan. Ze stond op en keek hem met open mond aan.
Hij begon een heel erg romantisch nummer te zingen. Het leek op hun verhaal.
Over Amberā€™s wang stroomde een traan.
Het was een prachtig nummer, gezongen door een geweldige man met een fantastische stem.
Er was een luid gejuich. Tessa moest glimlachen. Ze wist het wel.
Amber holde naar hem toe. Klom met behulp van iemand op het podium vloog hem om de nek en zoende hem hartstochtelijk. Er klonk nog meer gejuich.
Je bent geweldig, fluisterde Amber.
Jij bent het liefste meisje wat ik ooit heb ontmoet.

De volgende middag gingen ze terug.
Ik zal je missen, zei Amber bij het afscheid.
Ik jou ook.
Ze gaven elkaar een kus en Amber liep razend snel de tunnel in.

Thuis regende het. Tessa woonde gelukkig niet ver weg. Ze gingen veel met elkaar om. Ze deelden hun verdriet. En hun pijn. Amber had alle fotoā€™s laten ontwikkelen ze had ze allemaal naar Vincent gestuurd. Elke week kreeg ze dikke brieven. Hij had een zang contract aan geboden gekregen en hij had het geaccepteerd. Vincent kon beroemd worden. Langzaam maar zeker werd hij het ook.
Amber volgde hem in tijschriften. Jullian speelde in het bandje gitaar.
Amber zat op haar kamertje ze staarde naar buiten. Het was winter en er lag sneeuw. Een aantal kinderen achter hun huis op het slootje waren aan het schaatsen.
Ze dacht aan die warme dagen in Italiƫ.
De radio had ze aan.
En dan nu het nieuwe nummer van Rambe Summer love. En jullie weten het, morgen een live interview iedereen mag bellen, e-mailen en faxen.
Amber schrok op. Ze waren hier in Holland.
Ze holde naar beneden. En dook achter de computer om een e-mail te verzenden.

De volgende dag zat Amber te leren toen het interview er voor kwam.
Oke dan nu de volgende vraag, zei de dj. Hij komt van een meisje genaamd Amber, he als je de r naar achter doet heb je Amber. Maar dat doet er niet toe. Amber uit friesland en niet uit Amsterdam. Dit moest ik van haar zeggen hoor. Ze heeft een vraag voor Jullian en Vincent.
Brand maar los, hoorde ze de stem van Jullian.
Ze vraagt of jullie nog vaak aan jullie zomer liefdes van afgelopen zomer denken?
Elke dag elke minuut elke seconde, daar hoeft ze zich geen zorgen over te maken. En ik kom haar snel op zoeken, gaf Vincent als antwoord.
Amber haar hart maakte een sprongetje.

Vincent schrok zich rot van die vraag. Hij dacht vaak aan Amber. En hij had moeten lachen van uit Friesland en niet uit Amsterdam. Ze hadden vaak grapjes gemaakt over dat ze in Amsterdam woonde.
Oke mag ik vragen wie jullie zomerliefdes zijn, vroeg de dj.
Ja hoor, zei Jullian.
Die van mij heet Tessa ze woont in Friesland en is een vriendin van de zomerliefde van Vincent, vertelde Jullian.
Vincent schudde lachend zijn hoofd. Het is geen zomerliefde, het is liefde voor eeuwig.
Oke Vincent hou ons niet langer in spanning wie is jou zomerliefde, vroeg de DJ.
Amber ze komt uit Friesland en niet uit Amsterdam, zei Vincent lachend.
Zij is die van de vraag.
Ja.
Zou ze luisteren denk je?
Ik weet het zeker.
Wil je wat tegen haar zeggen.
Heel erg graag zelfs.
In het rappe Italiaans zei hij dat hij van haar hield en dat hij snel langs zou komen deze week nog.
Wat zei je tegen haar, vroeg de Dj nieuwsgierig.
Zij snapt het wel daar gaat hem om toch?
Je hebt gelijk. Jullian moest lachen. Vincent had het moeilijk gehad nadat Amber was vertrokken. In die vakantie was hij vrij geweest. Minder zorgelijk. Vincent was stapel gek op Amber. Hij natuurlijk ook op Tessa. Maar Vincent wist precies wanner Amber pijn had. Meestal had hij gelijk ook.
Op eens moest Jullian denken aan een middag 10 jaar geleden. Vincent had hem toen verteld dat hij een droom had gehad over een meisje met heel erg blond haar en bruine ogen. Ze had een moeder vlekje links schuin boven haar mond. Amber had daar ook een moedervlekje. Zou Amber het meisje van zijn droom geweest zijn?? Zou zij zijn zielmaatje zijn?

Amber zat lachend op haar kamer. De woorden die hij nu zei had zij de hele vakantie op zitten te oefenen. Ze snapt het.
De telefoon ging. Het was Tessa helemaal druk. Helemaal gek dat Jullian in het land was.
Toen Tessa de telefoon had neergelegd. Ging de telefoon weer.
Hallo schoonheid, klonk een stem aan de andere kant.
Vincent, riep Amber enthousiast.
Hoe is het lieverd, vroeg hij.
Goed en met jou?
Perfect nu ik jou spreek. Heb je ook plannen voor vanavond?
Nee wat dan.
Ik ben over 2 uur bij jou.
Meen je dat?
Ja ik heb net met mijn manneger gesproken, en hij vond het goed.
Amber was super blij.
Tot over 2 uurtje lieverd.
Tot straks.
Ze legde de hoorn neer. En merkte dat de tranen over haar wangen stroomden.
Hij kwam, hij had gelijk dat ze elkaar weer zagen.
Wat is er met jou aan de hand, vroeg haar moeder die net binnen kwam.
Mama Vincent komt zo, riep Amber uit.
Dat lieg je, zei Irene.
Waarom zou ik liegen over dit?
Dat is waar. Nou onder de douche jij.
Amber holde de trap en ging douchen. Daarna ging ze zich aan kleden. Een trui met een grote kol. Een rokje tot de knieƫn met hoge laarzen.
Ze liet haar krullerige haar los en deed wat lichte make-up op.
Toen ze kaar was belde ze Tessa.
Hoi Amber, riep Tessa.
He, ik ga met Vincent uit, riep Amber.
Ik met Jullian. Maar kan je heel even langs komen dan kan je me helpen met de kleren.
Natuurlijk ik ben al klaar, zei Amber en kwakte de hoorn er op.
Mam ik kom zo terug, riep Amber en deed haar jas aan.
Ze holde naar Tessa die 3 straten veder op woonde.
Ze liep naar binnen en meteen naar boven. Zo te zien had ze alle kleren al aan gehad.
Hoi ontmoet de redder in nood, riep Amber boven de kei luide muziek uit.
Hoi, wat zie jij er leuk uit.
Dank je, maar wat wil je aan?
Een broek en iets leuks erboven.
Amber zuchtte dit kon nog wel eens moeilijk worden. Ze pakte een gebleekte spijkerbroek en een blauwige trui.
Wat vind je hier van, vroeg ze.
Die trui wil ik wel aan maar die broek niet het word zo licht.
Amber knikte en pakte een zwarte broek.
En hier van.
Leuk maar die broek slobbert.
Doe je er dit rokje overheen.
Leuk waarom kom ik er nooit op, zuchtte Tessa.
Omdat jij een chaoot bent.
En bedankt.
Ik ga weer hoor Tess, veel plezier.
Ja bedankt en jij ook doe Vince de groeten even van mij.
Jij ook van mij aan Jullian.
Als we aan praten toe komen.
Amber holde lachend de trap af.
Nog een half uurtje dan konden ze hier zijn, bedacht ze. Amber liep het huis binnen. Op de tafel lag een briefje.
Ik ben naar opa en oma, ga daar eten. Veel plezier als je op tijd voor eten terug bent dan kom je ook maar. Ik reken er niet op. Voorzichtig liefs en een kus mam.
Amber moest lachen. Ze hoopte dat ze altijd bij Vincent kon blijven. Dit zou niet het geval zijn en dat wist ze.
Amber kon met veel jongens gaan maar niemand was zo speciaal als Vincent.
Ze stond voor het raam en herhaalde alle momenten van de vakantie. Ook herlas ze zijn briefen in haar hoofd.
Toen een auto voor hen huis stopte werden haar ogen groot. Vincent stapte uit.
Amber holde naar de deur en vloog in zijn armen. En zoende hem. Ze bleven een hele poos staan zoenen. Amber voelde de kou niet alleen maar Vincent zijn warme handen en armen en zijn lippen en tong.
Ik heb je gemist, fluisterde Amber.
Ik jou ook, zei Vincent en liet haar los. Pak je jas dan gaan we.
Amber holde naar binnen. Pakte haar jas en deed die aan. Toen pakte ze de sleutels en holde ze weer naar Vincent.
Hij sloeg een arm om haar en samen liepen ze naar de limousine.
Amber moest alles vertellen wat ze allemaal had gedaan in die tijd.
Ook Vincent vertelde alles. Hij was in een hele korte tijd heel erg beroemd geworden.
Ik moet morgen een optreden verzorgen, vertelde hij.
Waar, vroeg Amber.
Hier in Holland in Groningen.
Amber zuchtte zacht. Als hij in Friesland moest optreden zou ze zeker komen kijken maar Groningen was iets te ver weg.
Ik vroeg me af of je ook zin had om te kijken, vroeg Vincent.
Het is te ver weg Vincent, zei Amber.
Je rijdt met ons mee. Ik denk dat Tessa ook wel gaat.
Amber moest lachen. Jij denkt ook overal aan.
Vooral aan jou.
De auto stopte ze kwamen bij een sjiek restaurant. De chauffeur deed de deur open en liet hen er uit.
Amber en Vincent liepen het restaurant in. Ze werden naar een tafeltje gebracht wat erg achteraf lag.
Ze kletsten een poosje, eigenlijk de hele tijd.
Vincent zijn moeder had een operatie gehad en het gezwel was weg gesneden.
Alles wat ze hadden te zeggen was goed nieuws.
Na het eten gingen ze naar een park en daar gingen ze lopen.
Nou ja meer zoenen.
Het was laat toen Amber werd thuis gebracht. Haar ouders zaten beneden aan een glas wijn.
Voor de deur namen Amber en Vincent voor korte tijd afscheid.
Ik wou dat je bij mij kon slapen, fluisterde Vincent in haar oor.
Ik zou het dolgraag willen maar ik moet morgen naar school, zei Amber.
Dan ga je maar niet wanneer zie je mij weer?
Ik pak mijn spullen, kom maar binnen. Amber stak de sleutel in slot en deed hem open.
Ze liepen naar binnen.
Amber stak haar hoofd om de deur.
Mam ik slaap bij Vincent vannacht en morgen ook, melde ze.
En school dan, vroeg Mark.
Wanneer zie ik Vincent weer.
Het was even stil.
Ik moet even met je vader overleggen maar pak je spullen maar, zei Irene lachend.
Amber wierp ze een hand kus toe.
Ze trok Vincent mee naar boven. Ze pakte haar tas in. Broek, topje, lage schoenen. Ondergoed, tandenborstel, tandpasta. Make-up, borstel, pyjama jurkje van bordeaux zijde en nog wat troepjes. Klaar. Samen liepen ze naar beneden. Amber gaaf haar ouders een zoen en een knuffel nadat Vincent even met ze gesproken had.
Ben je voorzichtig, fluisterde haar moeder.
Altijd mam.
Ze gingen weer weg.

Toen ze in het hotel waren was het al laat. Vincent zijn manneger zat in de lobby een krant te lezen.
Wat doe zij hier, vroeg hij.
Mijn vriendin en ze blijft vannacht bij me slapen evenals morgen.
Hij trok zijn neus op. Arrogant, dacht Amber.
Vincent en Amber liepen naar Vincent zijn kamer.
Opeens moest Vincent lachen. Wat is er, vroeg Amber.
Jullian wil niet graag gestoord worden, zei hij hoofd schuddend.
Dan weten wij wel genoeg, zei Amber lachend.
Vincent haalde de deur van het slot en liet Amber voor gaan. Ook hij deed het bordje niet storen aan de deur.
Amber gooide haar tas ergens neer. Vincent nam haar in zijn armen en zoende haar.
De hele nacht brachten ze pratend en vrijend door.
De volgende morgen werd er om 11 uur op de deur geklopt.
Vince, kom je ook nog eens ontbijten we moeten zo naar Groningen.
Vincent schrok wakker. Ik kom er aan, riep hij.
Vincent gaf Amber een kus zodat ze wel wakker zou worden. Dit was inderdaad het geval.
Amber we moet eten omdat we zo naar Groningen gaan, zei Vincent.
Ik kom al, zei Amber met een slaap stem.
Ze gooide het dekbed van haar af en sprong uit bed. Liep rechtstreeks naar de douche en ging snel douchen. Ze deed de kleren van gisteravond weer aan. Vincent was zich ook al een het aankleden.
Samen liepen ze naar beneden toen ze hadden ingepakt.
Onderweg kwamen ze Jullian en Tessa tegen. Amber vloog Jullian om zijn nek en gaf hem een grote knuffel. Beneden maakten Amber en Tessa kennis met de anderen.
Er werd opgemerkt dat het mooie vlotte vrouwen waren.
Iedereen moest lachen behalve Amber en Tessa ze snapten er weinig van. Maar ze begonnen al snel in het Nederlands te praten. Ze zeiden dingen wat helemaal nergens op sloeg. Ook lachte het personeel van het hotel mee. Die meiden spoorden niet.
De groep jongens werden jaloers en gingen snel in Engels over. Het zou oneerlijk zijn als de meisjes nu nog in het Nederlands zouden praten dit deden ze ook niet.
Nou jongens zijn jullie klaar, vroeg van Dyk.
Ja, zeiden de jongens lachend.
Amber en Tessa zagen de kwade blik en hielden op. Nou jongens schiet eens op jullie willen toch niet dat iedereen moet wachten, zei Tessa streng.
Nee lieverd, ik zou alleen wachten op jou, zei Jullian.
Tessa moest lachen.
Ze gingen in 2 autoā€™s. Amber, Vincent, Tessa en Jullian in 1. Patrik, Filip, Luigi en van Dyk in de andere auto.

De jongens moesten de hele dag het podium opbouwen. Amber en Tessa sneupten wat rond in het gebouw. Om 4 uur waren ze klaar met opbouwen en om 8 uur zouden ze beginnen met spelen. De eerste bussen waren er al met fans om 6 uur. Ook veel fotograven. Amber en Tessa vonden het wel lachen al die domme meiden. Je zag ze 1 keer en dan nooit weer.
Na het eten moesten de jongens bruinsel op. Amber en Tessa bleven backstage. Een paar meiden mochten hen interviewen toen ze aan het schminken. Amber en Tessa zaten wat achteraf op een krukje.
Amber zag dat Vincent er genoeg van had. Ze vormde met haar lippen I love you.
Vincent moest lachen. I love you to.
De meisjes moesten gelukkig al snel weer weg en tot Amber haar grootte spijt zij en Tessa ook. Ze gingen in de lounge zitten. En keken op een beeldscherm naar het podium.
Om kwartover 8 begon Rambe. Amber, Tessa en van Dyk keken op een scherm. In de zaal schreeuwden heel veel meisjes. Ze zongen een paar nummers. En namen toen een kleine pauze.

Komen jullie achter decor staan, vroeg Vincent aan Amber.
We gaan wel op de brug staan, zei van Dyk.
Is ook goed.
Amber, Tessa en van Dyk liepen naar de brug.
Rambe kwam weer op.
Het volgende nummer is speciaal voor mijn vriendin. Ze is hier ook vanavond, zei Vincent.
Hij zong een nummer over haar. Over hoe Amber was en hoe hij haar miste haar warmte haar lach.
Bij Amber stroomden de tranen over haar wangen.
Ook bij Vincent stroomde een traan over zijn wang.
Na het nummer wierp hij Amber een handkus toe. Amber deed precies hetzelfde.

Toen het concert was afgelopen. Was iedereen nog klaar wakker. Ze gingen terug naar het hotel en dronken nog wat. Er kwam allemaal hapjes. Amber begon zich toch wel moe te voelen. Ze had al een paar keer een gaap onderdrukt. Om 2 uur besloot ze om op bed te gaan.
Tessa ging met haar mee naar boven.
Morgen gaan we terug naar Italiƫ, zei Amber zuchtend. Ze zat op Vincent zijn kamer.
Ga jij mee om ze naar het vliegveld te brengen, vroeg Tessa.
Ja, en jij?
Altijd.
Nu zien we ze nooit meer.
Ik weet het niet.
Tessa geloof jij in zielmaatjes?
Ja hoezo.
Ik wist dat ik Vincent tegen zou komen op vakantie. Ik heb het 10 jaar geleden gedroomd. Dat heb ik nooit vergeten.
Jij deugt niet maar ik geloof je wel. Ik ga naar mijn kamer, lekker slapen.
Hetzelfde, mompelde Amber. Ze was ver weg met haar gedachten. Stel dat zij en Vincent zielmaatjes waren. Waarom woonde hij dan in Italiƫ. Maar dan zouden ze elkaar vast wel vaker zien. Amber deed haar kleren peinzend uit en ging in de vensterbank zitten.
Ze dacht lang na nu en hoe veder.
Amber lag te slapen toen Vincent de kamer in kwam.
Hij gaf haar een kus en ging naast haar liggen te slapen.

De volgende morgen was Amber uit geslapen. Vincent keek naar haar. Ze wist het dat hij keek. Morgen, zei ze zich uitrekkend.
Goedemorgen, jij sliep al toen ik kwam.
Sorry maar ik was doodop, nu ben ik fit en kan alles aan.
Ja ja mij niet.
O nee vechten?
Ja best.
Amber en Vincent waren aan het stoeien. Vincent won. Ze keek hem verleidelijk aan. Hij gaf haar een zoen op het voorhoofd en liet haar los.
Ik vind dat je wel wat meer kunt eisen als winnaar.
Je hebt gelijk. Hij gaf haar een zoen op haar neus en ging zo steeds veder naar beneden.
Langzaam maar zeker was hij bij haar buik. Toen stopte hij en keek haar aan. Amber moest lachen het had haar vreselijk gekieteld. Hij deed zijn boxershort uit en stond naakt voor haar.
Toen moest Amber haar nachthemd ook uit doen.
Mag jij wel doen, zei ze met een hese stem van opwinding.
Vincent keek schuin kroop naar haar toen en trok het nachthemd uit.

Om 11 kwamen Amber en Vincent nog eens naar beneden. Zelfs Tessa en Jullian waren al beneden. Tessa zag aan Amber haar ogen dat ze nog in dromenland was.
Ha Vince ik zocht je al, zei van Dyk.
Vincent schrok op. Hij was weer es ver weg met zijn gedachten.
Om 1 uur hebben jullie een interview met de ā€˜muzicā€™ en om 6 uur gaat onze vlucht.
Amber stikte zowat in haar water. Ze was het helemaal vergeten dat Vince straks alweer weg was. Ze hadden nu geen tijd meer voor samen zijn, verdomme.
Vincent keek naar Amber. Waarom woonden ze zover uit elkaar. Ze konden elkaar nu heel erg weinig zien. Hij was bezig met een album. En zij had te weinig geld of ze had het te druk met school.
Het was een stille brunch. De vrouw die hen kwam interviewen kwam.
Amber en Tessa mochten niet mee van van Dyk.
Ze gaan wel mee, zei Vincent beslist. Jullian stond naast hem, god zij dank. Van Dyk was een klootzak. Veel te bazig het ging hem alleen maar om het geld.
Amber had de hele tijd met een gebogen hoofd stil zitten te eten en te luisteren.

Zijn jullie van plan om terug te komen in Holland, vroeg de vrouw.
Elke winter kom ik terug, maar niet altijd voor optredens meer voor mijn vriendin, zei Vince en sloeg de arm om Amber heen.
Amber maakte een glimlach op haar gezicht ook al zat er een brok in haar keel.
Van Dyk keek een keer kwaad zijn kant op.
Waarom hebben ze niet door dat ze beroemd zijn en veel geld verdienen, bedacht hij. Op een realiseerde hij dat dit wat Amber en Vincent hadden echte liefde hadden. Niemand kon dat doorbreken zelf hun zelf niet. Hij nam een slok van zijn lauwe koffie. Bah het smaakte bitter.

Toen ze vrouw weg was ging iedereen in pakken. Amber had het al gedaan. Vincent moest met van Dyk praten. Ze zat in de hotellobby en keek voor zich uit. Ze dacht werkelijk aan niets. De tranen stroomden over haar wangen zondar dat ze erg in had.
Vincent stond op de balustrade naar haar te kijken toen hij met van Dyk aan het praten was.
Vincent, luister ik weet dat je hier het liefst wilt blijven maar je moet aan je carriĆØre denken, zei van Dyk.
Die carriĆØre kan me geen ene moer schelen. Je maakt hier een grote ballon om heen. Wij willen alleen maar spelen. Daarnaast ook nog een privĆ© leven zo wil dat niet, zei Vincent boos.
Het is wel belangrijk.
Moet je over een jaar weer eens zien dan zijn we lang zo beroemd niet meer.
Van Dyk snoof. We moeten het maar eens zien.
Tessa liep naar Amber.
Amber wat is er, vroeg Tessa bezorgd.
Niets, Tessa ik ga met hen mee.
Wat, hoe bedoel je.
Nou ik ga mee naar Vincent naar Italiƫ.
En school dan.
Dat zie ik dan wel weer.
Amber hij is maar een vakantie liefde.
Nou ik denk het niet, dit is meer dan zomaar een vakantie liefde.
Als jij gaat ga ik ook.
Met je 11 euro zeker?
Nee hoor ik heb ook nog een lopende rekeningen.
Waar wachten we nog op spullen pakken en oprotten, riep Amber enthousiast.
En onze ouders dan, vroeg Tessa.
Amber zuchtte dit was een vreselijk idioot idee.
Tessa het kan niet dat weten we allebei.
Tessa keek op een bedroefd verdorie. We gaan niet, in de zomer vakantie gaan we gewoon naar Italiƫ of waar ze ook maar zijn, zei Tessa op een beslissende toon.
Afgesproken.

Ze waren vlak bij het vliegtuig allemaal in een hele grote limousine. Amber, Vincent, Tessa en Jullian waren stil. De anderen waren heel erg blij ze gingen terug naar hun vriendinnen.
Het is niet eerlijk, fluisterde Vincent.
Is het ook niet, maar leer er mee leven.
Stik.
Liever niet.
Vincent schudde zijn hoofd. Ze waren op het vliegveld.
Hun vlucht vertrok eerder. Half 6. Ze hadden nog 2 uur. Eerst wouden ze de bagage kwijt dus gingen ze alvast in checken. Amber en Tessa stonden er maar wat verloren bij.
De bagage was weg en ze zaten in een klein restaurantje wat te eten en te drinken. Amber snapte niet hoe Tessa iets door haar keel kreeg.
Er werd omgeroepen dat ze naar de gate moesten. Iedereen stond op. Vincent sloeg de arm om Amber heen.
Zal je me missen, klonk een fluisterend stemmetje van Amber.
Altijd, zei Vincent en stopte om haar te zoenen.
Ze bleven maar kort zo staan. Want ze werden geroepen door de anderen.
Bij de gate liepen de anderen al naar binnen.
Amber bleef staan waar ze was en sloeg de armen om haar heen. Ze zoenden heel erg lang. Onder het zoenen liepen de tranen over Amberā€™s wangen. Waarom moest die eikel nou weer zo ver weg wonen. Er werd een laatste oproep gedaan en Vincent liet haar los.
Ik hou van je, zei hij.
Ik ook van jou.
Hij gaf zijn in stap kaart en liep achterste voren naar het vliegtuig. Amber stond er haar armen langs haar lichaam en dikke tranen over haar wangen.
Klootzak, riep Amber.
Het spijt me, riep Vincent draaide zich om en holde naar het vliegtuig.

De tranen stonden in zijn ogen toen hij neer ploft. Hij had een plaats bij het raam en keek naar buiten. Er werd muziek gespeeld een heel erg zielig nummer. Hij kwam tot de ontdekking dat het hun nummer was.
Amber holde naar het station. Tessa liep achter haar aan. Amber wacht, riep ze tevergeefs. In de trein was het stil. Amber keek uit het raam evenals Tessa. Dikke tranen liepen over hun wangen.

Die zomer:
Amber zat op haar kamer haar koffer in te pakken. Zij en Vincent hadden heel veel gemaild omdat hij op een soort tournee was. Ook hadden ze gechat zij deed het wel vaker maar voor hem was het nieuw hij had het geweldig gevonden. Amber wist dat hij de hele zomer in Italiƫ was. Ze had ook gezegd en beloofd dat ze 4 weken zou komen. Het was vergroot naar de hele vakantie. Morgen ging ze weg. Vanavond zouden ze chatten dan zou ze het hem zeggen. Als hij het niet wou dan had hij pech gehad wat er ook was zij kwam!
Amber telefoon, riep Irene.
Ik neem hem wel op jullie kamer, riep Amber.
Amber, nam ze op.
Hello darling, ik kon het niet langer verdragen om jou stem te horen, klonk het aan de andere kant.
Vincent wat leuk dat je me belt, ik dacht net aan je.
Doe je dat niet altijd?
Amber moest lachen.
Ik kan niet wachten dat je komt, ik word gek van verlangen om jou weer te zien, te kussen, vast te houden.
Romanticus. Is morgen middag vroeg genoeg voor je, vroeg Amber.
Wat bedoel je?
Nou of het morgen vroeg genoeg is om mij weer te zien, te kussen en vast te houden?
Het liefst nu maar je ik moet nog een paar weken wachten.
Wat als ik je nu zou vertellen dat ik morgen om 5 uur in Italiƫ ben?
Als dat zo zou zijn dan werd ik helemaal gek.
Geloof me het is zo.
Je liegt!
Als je me voor leugenaar uit gaat maken kom ik wel niet. Dan is mijn koffer al in gepakt voor over een 3 weken.
Oh Amber waarom verras je me altijd, zuchtte Vincent.
Omdat ik van jou houd.
Ik ben dolblij dat je komt, maar mijn kamer is niet klaar.
Als ik jou maar heb vind ik alles best.
Gelukkig.
Hoe is het met je moeder?
Goed, ze is nu een wandeling met Maria aan het maken.
Fijn, doe hen de groeten maar even.
Je krijgt een zoen en knuffel van hen.
Doe maar terug.
Net zoā€™n zoen als jij mij geeft?
Nee die zoenen van mij voor jou zijn speciaal op een hele andere manier dan deze.
Vincent moest lachen hij was stapelgek op haar geen mens kon ertussen komen.
Hoe gaat het met de band?
Hij ligt stil, we zoeken een andere manager. Van Dyk hebben we eruit gegooid.
Dat las ik.
Vertel ik je niet genoeg?
Ja wel, ik wil het lezen zo kan ik zien dat jij veranderd bent door die posters die er bij zitten.
Ik heb mijn haar paars.
Geloof je het zelf?
Nee.
Ik mis je.
Ik jou ook ben blij dat je morgen komt. Ik sta op het vliegveld ik beloof het je.

De volgende morgen was Amber heel erg moe. Ze had van opwindendheid niet kunnen slapen. Ze nam een douche. Vincent had verteld hoe het weer was mooi zonnig en warm.
En hij moest lachen toen ze vertelt hoe het weer hier was. Koud, regenachtig en somber.
Amber trok een broek aan met daar over een jurkje, T-shirtje en een vestje. Wel een leuke combinatie. Ze droeg haar lage sport schoenen. Haren opgestoken. Bij het ontbijt kreeg ze niets door haar keel. Volgens haar moeder kwam het van de opwinding. Haar ouders brachten haar weg. Op het vliegveld was het druk. Het was dan ook vakantie tijd. Amber checkte in en ging nog ergens wat drinken met haar ouders. Nu had ze best wel honger. Ze bestelde een appelpunt. Nadat ze die ophadden moest Amber opstappen. Ze nam afscheid van haar ouders en liep het vliegtuig in.
In het vliegtuig zat ze naast een oudere man. Hij viel al snel in slaap en snurkte maar niets kon Amber haar humeur bederven. Zelfs geen snurkende man.
Amber moest lang op haar bagage wachten toen ze aan was gekomen. Ze had een karretje en daarop deed de snurk man haar bagage. Amber bedankte hem vriendelijk.
Ze liep naar de aankomsthal. Ze zag Vincent staan. Amber liet haar karretje staan en holde op hem af. Ze vloog om zijn nek en zoende hem uitbundig. Dit was echt geweldig.
Na een kwartier kwam ze er achter dat haar bagagekarretje nog steeds op dezelfde plek stond dan ze hem had laten staan. Ze pakte hem en samen liepen ze naar zijn auto.

Het was laat toen Amber en Vincent bij Vincent thuis waren. Amber was dood op maar begroette de familie hartelijk. Het was warm, gelukkig had ze in de auto haar broek en vestje uit getrokken. Maria was ook nog wakker. Maar niemand kon slapen met deze hitte. Manoeska (Vincent zijn moeder), Maria en Amber waren de hele tijd aan het praten. En ze gebruikten Vincent soms als tolk. Amber zat tegen Vincent aan. Hij merkte dat ze aan het eind van haar Latijn was.
Moeder zullen we Amber maar wat rust gunnen, vroeg Vincent lachend.
Wat ben ik ook een slechte gastvrouw je zult wel moe zijn, zei Manoeska haastig.
Geeft niets ik vond het leuk om weer met u te praten, zei Amber vermoeid lachend.
Vincent trok haar omhoog. We slapen trouwens in de tuin, zei Vincent.
Anders had Amber het heel erg romantisch gevonden maar ze was te moe en het maakte haar niets uit waar ze sliep. Ook al wist ze dat van slapen de eerste tijd weinig van terecht kwam. Maar Vincent wist dat ze dood op was en liet haar met rust.
De volgende morgen werd Amber haar slaap verstoord door een vreselijk geluid. Een maaimachine. Hoe bedenken ze het om, zei Amber hardop en keek op haar horloge. Het is al 11 uur, riep ze uit.
Razendsnel stond ze op en liep naar binnen. Daar zat Vincent aan een ontbijt en hij keek niet bepaald vrolijk.
Wat is er, vroeg Amber toen ze zich uitrekte.
Morgen moet ik met onze nieuwe manager praten.
Amber haar gezicht stond te lezen dat ze het niet leuk vond.
Het moet dus dan moet het maar, zei ze alleen maar en gaf hem een zoen.
Ze plofte naast hem neer en merkte dat het warm was.
Wat gaan we vandaag doen, vroeg Amber.
Beetje zoenen, mijn kamer inrichten, beetje vrijen, zei Vincent lachend.
Lijkt me een goed plan, zei Amber heel serieus.
Best, zei Vincent, ik ga me douchen als je zin hebt om mee te gaan...
Ik pak even mijn kleren.
Ze holde naar haar koffer die nog steeds in de kamer stond en haalde er een korte broek uit met een topje en een bikini. En haar toilet tas.
Toen liep ze naar de badkamer.

De hele dag konden ze bijna niet van elkaar afblijven. Ze hadden Vincent zijn kamertje ingericht. Hij had nu een heel erg mooi hemelbed. Ze hadden hem meteen uitgeprobeerd.
ā€™s Avonds was Jullian langs gekomen. Hij zat nu bij hen.
Vincent morgen moeten we met die manager praten om 10 uur, zei Jullian.
Ik kom je om half 10 ophalen.
Amber zuchtte ze kon niet uitslapen. Ze haalde drinken voor de jongens en haar. In de keuken zat Maria. Zo te zien niet echt vrolijk.
Wat is er, vroeg Amber bezorgd.
Jongens, zuchtte Maria.
Amber moest lachen en dacht aan haar zelf dat had ze zelf ook wel een paar keer gezegd.
Ik zal even drinken brengen naar Vincent en Jullian en dan praten we er over, zei Amber toen ze de twee flesjes bier openmaakte.
Ha daar is het drinken, zei Jullian lachend.
En waar is jou drinken, vroeg Vincent.
Ik vind mijn schoonzusje helpen iets meer belangrijker dan luisteren naar dat zaken gepraat van jullie, verklaarde Amber.
Vincent keek op met gefronste wenkbrauwen.
Amber liep de kamer uit en schonk een glas wijn in voor haar zelf.
Vertel wat is er aan de hand want volgens mij kun je wel een grote zus gebruiken.
Maria moest lachen. Je hebt gelijk. Elk meisje die ik ken heeft een vriend, behalve ik. Ik weet niet wat ik daar aan moet doen.
Jou tijd komt nog wel. Ik had het eerst ook iedereen had een vriendje behalve ik.
Dat is onmogelijk, jij bent knap, mooi, rijk.
Dat is niet helemaal waar. Schoonheid zit van binnen. En dat ik rijk ben is ook niet helemaal waar. Jullie zijn rijker dan mij. En jij bent ook een mooie meid. Misschien moet je je haar even bij knippen maar dat is het ook wel.
En mijn

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl
ļ»æ

Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit ƩƩn van de onderstaande categorieƫn? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieƫn: 10
Totaal 20 bezoekers online