Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Danny Dawson. Super detective CASE1.

U leest om dit moment het verhaal Danny Dawson. Super detective CASE1 gepost door DetectiveX. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: DetectiveX
Gepost op: 2009-11-15

Verhaal:

Danny Dawson. Super detective CASE1
Proloog [Case 1]

’’Is het niet raar? Waarom zou een succesvol zakenman zelfmoord plegen? Hij zou gaan trouwen morgen en een mooi leven gaan leiden. Ik denk niet dat het zelfmoord is. Ik denk dat het moord is.’’De andere keken hem zwetend en achterdochtig aan. Danny liep door de kamer. Hij moest allen feiten even op een rijtje zetten. Er was een man van 29 vermoord. Hij was gevonden in logeerkamer 3 om 14:27 vlak bij het raam. hij was opgehangen aan een touw. De kamer was van binnenuit gesloten. Het raam was wel open, maar logeerkamer 3 was op de 4e verdieping. Het slachtoffer had twee andere verwondingen, behalve die om zijn nek waar het touw aan vast zat, hij was waarschijnlijk tegen zijn hoofd aan geslagen en bewusteloos geraakt en had een grote verwonding aan de achterkant van zijn nek. Het wapen was een stoel die in de kamer van het slachtoffer lag om hem bewusteloos te maken. Het slachtoffer lag ook op de grond, samen met het touw.’’ Als je alles zo bekeek moet het wel zelfmoord zijn geweest’’. Dat was wat de rechercheur ook dacht. Danny dacht na. Hij leip naar de verdachte en wilden hun alibi horen. ‘’Mevrouw Gouton, u bent de zus van het slachtoffer nietwaar?’’ Mvr Gouton knikte angstig. ‘’jullie hadden vandaag een feest nietwaar? Wat was er te vieren?’’ Mvr Gouton antwoorde:’’George zou trouwen morgen, we zijn met de hele familie bij elkaar gekomen om het te vieren. Danny keek haar strak aan.’’rechercheur Mari, Om welke tijd zou meneer Graig gestorven zijn? Rechercheur Mari vroeg het na aan lijkschouwer.’’volgens onze lijkschouwer zou meneer Graig om 14:02 gestorven zijn door verstikking. Dat klopt ook wel want hij is opgehangen.’’ Danny dacht weer na. ’’Dus, mevrouw Gouton, waar was tussen 14:00 en 14:30?’’ Mevrouw Gouton dacht na. ’’toen was ik met Wilma, de kokin, het eten aan het klaarmaken voor vanavond.’’ Danny keek vragend naar Wilma. Wilma knikte hevig. ’’echt waar meneer Dawson’’. Danny liep naar de vrouw naast mevrouw Graig, Mevroug Saren. De vrouw was hevig aan het huilen. ’’U was zijn verloofde nietwaar?’’ De vrouw knikte. Ik denk niet dat u uw eigen verloofde zou vermoorden maar ik wil toch uw Alibi hebben. De vrouw droogde haar tranen en begon te vertellen.’’ Ik was in de badkamer, mezelf aan het opfrissen. Ik was namelijk in de tuin uitgegleden, het regende vanmorgen en het was erg glad.’’ Danny dacht weer na en ging naar de volgende, Wilma.”u was met Mevrouw Gouton in de keuken bezig, kunt u laten zien wat u gemaakt heeft.’’ Danny liep met Wilma mee en ze liet hem alle heerlijke dingen zien die ze had gemaakt, het was onmogelijk alles alleen te hebben gemaakt dus er moet iemand geholpen hebben. Dat zou mevrouw Gouton dan geweest moeten zijn. Ze liepen terug en niemand was van zijn plek gekomen. Danny ging verder met zijn ronde. De volgende was John Graig, De vader van het slachtoffer. ’’En waar was u meneer Graig.’’Ik was in de woonkamer mijn kop thee aan het drinken.’’ Danny keek hem Achterdochtig aan.’’En kan iemand dat bevestigen?’’ Meneer Graig keek naar zijn vrouw. ’’ik ben de hele tijd bij hem geweest.’’ Zei mevrouw Graig verdedigend. Danny keek nog een keer naar meneer Graig en liep naar de volgende. ’’U bent de broer van het slachtoffer nietwaar?’’ de man knikte.’’noem me maar Josh. Ik word gek van al dat ge-Meneer.’’ Danny keek even naar Josh en begon zijn ondervraging.’’en wat is uw alibi... Josh?’’ Josh dact even na en begon te vertellen.’’nou, ik ben ook zakenman, net als mijn verloren broer, en ik kreeg een belangrijk telefoontje van mijn werk om 13:45. ik ben dus naar de kamer gegaan waar ik logeer. Toen ik drie kwartier later de hectiek hoorde die er gaande was en ben uit mijn kamer gegaan om te kijken wat er aan de hand was.’’ Danny dacht weer eens na.’’op welke verdieping is jouw kamer Josh.’’ Josh keek Danny even aan maar zei toen.’’logeerkamer 3 op verdieping 3.’’ Danny keek hem achterdochtig aan.’’dat is direct onder de kamer waar het lijk is gevonden als ik het goed heb.’’ Josh knikte.’’kan iemand bewijzen dat je op die kamer zat.’’ Meneer Gouton reageerde direct:” ja ik, ik kwam net terug van de huiskamer, waar ik met meneer Graig senior en zijn vrouw thee had zitten drinken. Ik vroeg waar het toilet was en meneer Graig senior zei dat er een op de 3e zat, vlak naast de kamer van Meneer Graig junior, hier naast me, was. Ik ben daar heen gegaan en toen hoorde ik Mevrouw Saren gillen. Ik kwam van het toilet om me naar boven te haasten, toen op dat zelfde moment Meneer Graig Junior uit zijn kamer kwam. Toen zijn wij samen naar boven gegaan.’’ Meneer Gouton leek buiten adem van het vertellen. Danny keek nog eens naar alle verdachten.’’ Meneer Graig Senior, waar werd de kamer van uw zoon, het slachtoffer, vroeger voor gebruikt.’’Meneer Graig keek Verbaasd, maar zei toen:’’nou, voordat we kinderen hadden gebruikten we die kamer altijd als opslagplaats, maar toen was het ook maar pas net ons landhuis. We hadden het toen pas gekocht.’’ Danny glimlachte.’’er werden dus voornamelijk grote spullen in gezet?’’ Meneer Graig knikte.’’ Maar soms pasten ze niet door de deur, wat deed u er dan mee?’’ Meneer Graig zei simpel:’’dan kwamen ze door de enige andere ingang van de kamer, het raam.’’ Danny keek serieus naar de verdachten. Hij wist wie de dader was. Als je alle alibi’s natrekt is het simpel.
--------------------------------------------------------
*als je goed leest en de ware Detective in jezelf loslaat kun je de Dader zelf ook vinden, je weet net zoveel als Danny dus het moet lukken. Lees het verhaal anders twee keer. Hou je wel bij de feiten! Lees verder voor de oplossing. (probeer wel zelf wat te bedenken)
--------------------------------------------------------
Danny keek alle verdachten weer aan.’’Ik weet wie de dader is.’’ De anderen Schrokken.’’De dader heeft het best slim aangepakt, het zou voor een rechercheur inderdaad zelfmoord zijn. Maar elke detective kan dit ontrafelen. Je kan ook zien dat de dader niet echt uiterst zijn best heeft gedaan, alsof hij het met ietswat tegenzin deed. Dat matched ook wel met de identiteit van de dader. Ik moet ook zeggen dat de dader een erg groot risico heeft genomen. Je kan duidelijk zien dat de dader een beginneling was. Ja, ik heb het over jou. JOSH!’’ Danny wees naar Josh! De agenten omsingelden hem en De anderen Sprongen verschrikt weg bij Josh. Hij keek naar de grond en mompelde in zichzelf.’’ Wat heb ik verkeerd gedaan, waarom denk je dat ik het was?’’ Danny glimlachte.’’Het is simpel. Iedereen had een Alibi waarbij iemand kon bevestigen dat hij tussen 14:00 en 14:30 niet bij het slachtoffer was behalve jij, Meneer Gouton zag jou wel je kamer uitkomen, maar dat was pas toen Mevrouw Saren het slachtoffer vond.’’ Josh keek verdedigend:’’maar de kamer was van binnen uit gesloten, het moet wel zelfmoord zijn!’’. Danny wende zich tot Mevrouw Saren:’’ Mevrouw Saren, hoe vond u het slachtoffer?’’ Mevrouw Saren keek angstig:’’ ik ging bij hem kijken, want hij was al zo lang weg, hij ging naar zijn kamer omdat iemand daar om vroeg ofzo, hij kwam alleen niet terug. Ik hoorde niks meer binnen dus ik keek onder de deur door en gilde om wat ik zag, en gelijk kwam iedereen eraan. Meneer Gouton en Meneer Graig junior trapte de deur in, en toen werd u gebeld.’’ Danny had dit verhaal al gehoord maar wilde de anderen het nog eens laten horen.’’het lijkt inderdaad zelfmoord maar dat is het niet. Ten eerste omdat als iemand zichzelf wil ophangen, dat men dan het touw stevig aan iets vastbind, ergens op gaat staan, zijn nek om de lus doet, en dat zijn verhoging wegtrapt. Bij deze zaak, lag het touw los op de grond, met het slachtoffer nog steeds met zijn hoofd door de lus. Er was geen verhoging en ook geen knoop in het touw. Ten tweede omdat het slachtoffer bewusteloos was geslagen, dat zie aan de verwonding op het hoofd.’’ Danny liet het even op de anderen inwerken en ging verder met zijn verhaal.’’ De kamer waar het slachtoffer in was gevonden was redelijk hoog voor een normale logeerkamer, omdat het vroeger als opslaghok werd gebruikt. Als er dingen niet door de deur pasten gingen ze door het raam. Dan heb je een Katrol nodig. En die was er. Het is zo gegaan. Josh heeft het slachtoffer op een of andere manier de logeerkamer in gelokt. Deed de deur achter hem op slot en sloeg hem bewusteloos. Hij zorgde er voor dat het raam op zijn logeerkamer, de verdieping daar beneden, open stond. Hij pakte een touw, knoopte die aan de nek van het slachtoffer en liet de andere kant van het touw door de katrol gaan. Hij deed het raam open en hield zich aan het uiteinde van het touw vast en daalde af. Op een gegeven moment is er geen touw meer omdat het lichaam niet door de katrol kan. Josh had uitgerekent dat precies dan hij bij zijn eigen raam zou zijn. Hij liet het touw los, sprong door zijn eigen raam en het lichaam boven zal weer naar beneden vallen. Het lichaam trok het touw mee en die zo weer door de katrol naast het slachtoffer komen liggen. Josh ging verder met zijn werk totdat het lijk werd gevonden. De rest is duidelijk.’’ Het was een tijdje stil en er huilden een paar mensen.’’ Je nam een enorm risico Josh, als de nek van je broer het had begeven, of er liep iemand beneden die ineens begon te schreeuwen, dan was je er zelf geweest. Waarom heb je dit gedaan?’’ Josh begon te huilen. Mevrouw Saren kwam bij Danny staan.’’Hij had niks verkeerd gedaan, het was zijn Stomme verloofde! Ja jij, Bridgit Salen! Je hebt me eerst gedumpt en bent toen met mijn broer gegaan, en gedaan alsof je me niet kende. Ik had me geliefde verloren. Nou weet je hoe het voelt om je geliefde te verliezen! Maar toen ik weer in me eigen kamer terug was had ik alweer spijt van wat ik gedaan had, ik was mezelf niet! En dat komt allemaal door jou, Bridgit!’’ Bridgit begon harder te huilen. Danny keek toe:’’breng ze weg Rechercheur, alle twee. De zaak is beïndigd, we gaan.


Aantal keer bekeken: 3564
Waardering: 4.40 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online