Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De God van de corner.

U leest om dit moment het verhaal De God van de corner gepost door Yoeri Abrahams. Dit verhaal is gepost in de categorie humor verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar humor verhalen?
Categorie: humor verhalen
Gepost door: Yoeri Abrahams
Gepost op: 2009-1-28

Verhaal:

De God van de corner
Het is weer maandag, trainingsdag. Volgens velen de eerste dag van de week, de zogenoemde atheïsten zijn gemaakt om zo te denken. Of mensen die niet in een God geloven maar wel denken dat er iets is. Er is blijkbaar iets, maar niemand weet wat. Terugkomend op dat maandag de eerste dag van de week is, zoals het oudste boek ter wereld al een geruime tijd spreekt:

'Op dag 1 scheidde God het licht en duisternis'.
'Op dag 2 schiep God het hemelgewelf, het uitspansel'.

'Op dag 3 liet God het water samenvloeien'.

'Op dag 4 schiep God de lichten aan het hemelgewelf'.

'Op dag 5 liet God het water wemelen van levende wezens, en boven de aarde liet Hij vogels vliegen'.

'Op dag 6 schiep God de landdieren'.

'Op dag 7 rustte God uit'.

Atheïsten en mensen die denken dat er iets is maar niet weten wat dat iets is gaan er vanuit dat dag 1 maandag is, trainingsdag. Dag 2 dinsdag is, rustdag. Dag 3 woensdag is, trainingsdag. Dag 4 donderdag is, rustdag. Dag 5 vrijdag is, vroeg-op-bed-gaan dag (meestal). Dag 6 zaterdag, de dag van glorie en strijd is. Dag 7 zondag is, brak dag of FC Groningen dag.
Maar op één of andere onverklaarbare rede, denken Theïsten en mensen die zeker weten dat er iets is dat dag 1 zondag is, brak dag of FC Groningen dag. Dat zou betekenen dat trainingsdag dag 1 op dag 7 van de atheïsten en mensen die denken dat er iets is maar niet weten wat dat iets is is. Snapt u het nog? Ik niet. Het feit is dat door geloof alle ellende en alle liefde op aarde is. Dat is even mooi als onnavolgbaar. Miljoenen mensen die op de eerste dag van de week dag 7 dus, met zijn allen naar de kerk gaan om met zijn allen, saamhorig, liederen zingen om zo hun geloof te betuigen aan Hem; Allah of God. Dat is het mooie van geloof. De andere kant is ook echt de andere kant. Hoe mooi de saamhorigheid soms is, even tragisch kan het zijn. Radicale gelovigen zijn ook saamhorig, helaas. Met zijn allen vechten voor dezelfde God of Allah, daar komt het vaak op neer.

Het is nog steeds maandag, of het nou de eerste of de tweede dag van de week is, het blijft trainingsdag. Keihard trainen om zo een plek in de basis te verkrijgen. Want, als je in de basis staat behoor je tot de 11 besten van dat moment. De 11 die het de zaterdag proberen moeten te doen, winnen. Winnen met z'n elven, samen, als een team. Ook dat is saamhorigheid. Eigenlijk is voetbal net als geloven, geloven dat je met zijn allen op een bepaalde manier, je tegenstander kan overwinnen om zo drie punten te pakken. Het liefst sportief, maar soms gemeen. Eigenlijk is geloven dus net als voetbal, men wil koste wat het kost winnen en zich zo machtig voelen. Met of zonder geweld.
Dinsdag, de 2e of 3e dag van de week. De dag waarop God duizenden jaren geleden het hemelgewelf zou hebben ontwikkeld. Best knap eigenlijk. Op dinsdag, rustdag, heb je tijd om over zulke dingen na te denken. Als mensen die nu willen weten wat het precies is, hier een korte omschrijving: Het hemelgewelf is het deel van de atmosfeer of van de ruimte dat zichtbaar is vanaf het oppervlak van elk hemellichaam. Om verschillende redenen is een precieze definitie lastig te formuleren. Op aarde ziet de hemel er overdag (licht)blauw uit; dat komt doordat het zonlicht in de luchtlagen van de atmosfeer verstrooid wordt als door een prisma. De hemel wordt soms gedefiniëerd als de meest geconcentreerde gaslaag in de atmosfeer van een planeet. 's Nachts ziet de hemel eruit als een zwarte ruimte gevuld met sterren. Dat is dat dus.

Het is woensdag, afgeleid van Wodans dag. De oppergod van de Germanen. De leider van het dodenleger het Wilde Heir, de benaming van bovennatuurlijk verschijnsel, waarbij een spookachtige jachtgroep te paard door de nachtelijke rust jaagde. Vage boel dus. Blijkt dus dat in de tijd van de Germanen er ook al geloofd werd, niet echt in één god, maar in meerdere. Daar hebben ze later dus maar één God of Allah van gemaakt zoals Theo Maassen ook al eens sprak. Of dat een goed idee geweest was, weet niemand heel zeker. Wat ik wel zeker weet is dat het nog steeds woensdag is, de laatste training voor de wedstrijddag. Na de stevige doch leuke training gaat iedereen naar bed, wachtend tot de zon weer op komt voor weer een nieuwe dag.
Donderdag dus. Meestal alleen in de vakantie een leuke dag, op stap gaan op donderdag. Piek uur tot 1 uur. Bier voor 1 euro wat 4500 voor Christus al gedronken werd. Nu nog steeds, een typisch voorbeeld van een blijvertje. Meestal gebeurt er op donderdag niet zo veel. Typisch een rustdag dus. Vrijdag is daarentegen een stuk interessanter.

Vrijdag, de dag voor het weekend. Vrijdag kan ook beschouwd worden als de dag van de liefde. Het is namelijk afgeleid van de godin Frea, godin van de liefde. Echtgenote van woensdag Wodan. Woendag en vrijdag kan je dus met elkaar vergelijken. De laatste training voor de wedstrijd met de dag voor de wedstrijd. Het enige verschil zijn de woorden laatste training. Hetzelfde als het verschil tussen man en vrouw misschien.

Wat doet men zoal op vrijdag? Uitrusten, chillen, internetten, gamen. Niks met voetbal dus, dat is om je goed te kunnen concentreren voor de dag. En die dag is al bijna! Nog maar precies één goed nachtje slapen.
Op welke dag werden de landdieren geschapen? Juist, op zaterdag. Laat dat net de dag zijn van de wedstrijddag. De dag waarop de landdieren het tegen elkaar uit mogen vechten om te kijken wie er beter met een bal om kan gaan. Het is 9:30 en de wedstrijd begint. Mede door een dramatische scheidsrechter is de eerste helft niet om aan te zien. De brilstand is een logisch gevolg. De tweede helft verloopt niet heel anders, tot op dát ene moment. Na een knappe redding van de tegenpartij keeper is er een corner. Deze gaat hoog, hoger, nog hoger en met een vreemde curve beland het ronde geval in het doel. 1-0. Misschien bestaat er dan toch een god; De God van de corner.

Aantal keer bekeken: 3318
Waardering: 6.40 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online