Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De Mooiste Brief Ooit...!!! .

U leest om dit moment het verhaal De Mooiste Brief Ooit...!!! gepost door Marcel Stegers. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Marcel Stegers
Gepost op: 2011-8-23

Verhaal:

De Mooiste Brief Ooit...!!!
Deze brief is bedoelt voor Jordy, en Ryan en de moeder en iedereen die deze brief wil lezen.
ALSJEBLIEFT HET BETEKENT HEEL VEEL VOOR MIJ ALS JULLIE AANDACHTIG DEZE BRIEF GOED DOORLEZEN, WANT IK HEB MIJN HART EN ZIEL ERIN GESTOPT.



Deze woorden die ik hier in deze brief schrijf komen rechtstreeks vanuit mijn hart, ik hoop dat je de tijd neemt om deze brief te lezen.
Deze brief heb ik geschreven met de hulp van een van mijn beste vriend Richard hij gaat nu in september naar de universiteit, Richard staat altijd voor me klaar en hij is er wanneer ik hem nodig heb, hij helpt mij om sommige gevoelens op papier te zetten, ik wil graag vertellen aan Jordy dat het niet erg is dat hij verandert in zijn leven en dat ik altijd voor hem klaar sta als goeie vriend en hopend dat hij mij ook niet vergeten zal.
Dit geld natuurlijk ook voor Ryan en de andere vrienden die ik heb.

Om te beginnen wil ik graag wat vertellen over mezelf, ik begrijp dat jullie mij al vrij goed kennen maar toch voor alle duidelijkheid wil ik Jordy laten weten dat het niet erg is om anders te zijn dan verwacht word, je bent zoals je bent...zolang je maar een goed hart blijft houden en goeie bedoelingen hebt om mensen te helpen.

Ik (marcel) ben iemand die mensen graag helpt zonder er iets voor terug te verwachten, ik help mensen graag omdat het mij een goed en vredig gevoel geeft.
En het geeft me een goed gevoel als mensen kunnen glimlachen, de wereld is een puinhoop en mensen ervaren vaak pijn in hun leven, maar ik wil graag hun helpen zodat hun weer een beetje kunnen lachen en een goed gevoel hebben, glimlachen is heel belangrijk in het leven.

Ik ben een jongeman die functioneert beneden mijn kalenderleeftijd, in woord en gedrag ben ik niet volwassen, ik heb sterke morele overtuigingen rondom goed en kwaad, ik hecht aan vriendschap & respect & veiligheid en eerlijkheid. Ik wil de hoeder zijn van al het goede, ik ben een kwetsbare jongen, feitelijk niet opgewassen tegen de taken van de volwassen wereld.
Ik functioneer op een zwakbegaafd intelligentieniveau, en mijn IQ is 84.
Ik heb autistische kenmerken waarbij er ook sprake is van geestelijke/ verstandelijke achterstand in gedrag en beleving van de wereld om mij heen.
Ik zie en beleef alles door de ogen van een kind, ik ben eigenlijk een 12/13 jarig kind in een volgroeide lichaam.
Ik ben iemand die overal bewondering voor heeft.
en ik ben heel serieus over alles wat goed doet in het leven.


“Een goed gevoel wat je hebt, raak je zeker kwijt.
Maar een goed gevoel dat je bent, daar doe je je hele leven mee.”




Ik ken Jordy al een aantal jaren en hij is altijd leuk en aardig en vooral respectvol tegenover mijn beperkingen, en dat waardeer ik heel veel, hij doet mij niet pesten omdat ik nog zo'n kinderlijk gedrag in me heb, hij vind dat leuk, Jordy en ik (marcel) hebben een grote leeftijdsverschil maar we beleven de wereld om ons heen op dezelfde niveau want hij houd ook van buiten spelen en leuke avonturen beleven en gewoon lachen lachen en nog eens lachen, daarom waardeer en koester ik heel erg veel dat Jordy mij als vriend beschouwt, en daarom passen wij ook goed bij elkaar.


Jordy...Ik weet dat je in de pubertijd zit en dat je verandering meemaakt in je leven vanwege school en nieuwe vrienden en vriendinnen, en dat je stoerder wilt opstellen tegenover je vrienden op school.
Soms heb ik gevoelens van onzekerheid, de angst dat je ooit zal veranderen en niet meer met mij plezier en avonturen beleeft, ik hoopte dat het nog lang zal duren en we nog vele avonturen kunnen beleven, maar zodra de tijd er komt dat je veranderen zal dan sta ik er met heel mijn hart voor je klaar, ik geef je steun waar nodig is en ik zal je begrijpen en troosten als je verdriet hebt, laat me alsjeblieft niet uit je leven verdwijnen want ik heb al zooooo weinig vrienden die mij echt respecteren, ik word soms misselijk van verdriet...


Door jou kan ik weer lachen en denken en huilen en dromen.
Met jou praat ik over wat mij bezighoudt.


Misschien zijn de meeste vriendschappen een samen gaan in een levensfase,
vrienden die je altijd nabij blijven, daar zijn er helaas maar erg weinig van.


Maar echte vrienden zijn voor het leven
Echte vrienden zijn voor altijd!



Echte vriendschap is onbetaalbaar!



Ik maak meestal een hartelijke en gelukkige indruk naar onbekende mensen toe, vanwege mijn kinderlijke bewondering en enthousiasme, en wanneer ik gelukkig ben dan glimlach ik met heel mijn gezicht en dat maakt mensen heel vrolijk, ik ben altijd heel vrolijk als ik me kan uitleven met vrienden die gelijk zijn aan mijn niveau van beleving en plezier maken, ik wil nog graag buiten spelen & voetballen en hutten bouwen en verstoppertje spelen of tikkertje doen, mensen hebben meestal een hartelijke en gelukkige indruk als ze mij zien buiten spelen.


Maar er zijn ook mensen die vinden het vreemd en vragen aan mij hoe oud ik ben, en dan krijg ik meestal zo'n verdrietig gevoel want dan heb ik het idee dat ze me willen kwetsen.
Er zijn ook kinderen die mij pesten omdat ze het vreemd vinden dat ik nog zo'n speels gedrag heb.

Er werd me verteld dat het pesten onvermijdelijk was en dat ik het maar moest negeren of erom lachen, maar geen van beide hielp.

Ik ben een persoon die graag met iedereen vrienden wil zijn, maar helaas willen veel mensen geen vrienden met mij zijn vanwege ik anders ben en vinden ze me vreemd, jammer genoeg willen hun ook niet de tijd nemen om mij werkelijk te leren kennen.

Vaak ben ik nog wel kinderlijk naïef, ik ga meestal uit van het goede in de mens en dat geeft grote verwarring, want niet iedereen heeft goede bedoelingen.

Een voorbeeld is bijvoorbeeld :
Ik had mijn playstation 3 aan Can K. uitgeleend, toen ik op vakantie was heeft Emre achter mijn rug om leugens verteld tegen Can K. omdat ik volgens hem had belooft om mijn playstation 3 uit te lenen aan Emre, maar Emre wou zijn zin hebben en perse meteen de ps3 lenen, toen vertelde Emre tegen Can K. dat ik de ps3 had verkocht aan hem, toen werd Can K. boos op mij en gaf Can de ps3 aan Emre, nu heeft Emre de ps3 van mij bij hem thuis en nu is Emre nog steeds boos op mij want hij zegt dat ik mijn belofte niet heb nagekomen, terwijl ik niets had belooft, nu is Emre niet meer mijn vriend (alleen om de ps3) en Can K. is beetje teleurgesteld, en dit allemaal achter mijn rug om terwijl ik in Zwitserland was.
Als spulletjes werkelijk belangrijker is dan een goede daad, dan is de begrip van goedheid verkeerd begrepen.


“Er is geen duisternis, alleen de afwezigheid van licht”


Tegenwoordig is het elk voor zichzelf en als velen anderen kunnen gebruiken om iets voor zichzelf te bereiken zullen ze het niet laten... Ben ik de enige die allergisch is aan schijnheiligheid, egoïsme en misbruik maken van iemands goedheid? Waar zijn de echte waarden van vriendschap en naastenliefde gebleven...? ik kan enkel maar voor mezelf spreken als ik zeg dat ik nog altijd waarden en normen heb in het leven, ook ik maak fouten maar ik aanvaard en respecteer mijn vrienden om wie ze zijn, niet op wat ik bij hen kan bereiken..Ook al heb ik maar een paar vrienden, wat ECHT is is ZELDZAAM.


Jordy... je moet niet vergeten die mensen die het echt goed met je bedoelen een plekje te geven in je hart, want het zal je maar gebeuren als je liefdesverdriet krijgt of er gebeurt iets wat je niet zal verwachten, wie staat er dan voor je klaar, alleen de vrienden die echt jou als vriend waarderen en natuurlijk je familie mag ik hopen.

Ik begrijp dat ik niet de beste vriend ben in je leven, maar vergeet niet dat jij wel veel voor me betekent omdat jij zo aardig en respectvol bent tegen mij en jij bent net zo speels als mij, en ik zal alles doen om je aan het lachen te maken, trouwens Ryan en Maikel en je moeder en vader en iedereen wil ik graag als vriend hebben, want jullie respecteren mij zoals ik ben, ik waardeer dat heel erg veel, en het zou me heel erg veel verdriet geven als ik jullie goede mensen uit mijn leven zie verdwijnen.
Het meeste wat ik waardeer is de respect wat jullie hebben voor mij, jullie weten dat ik een geestelijk beperking heb waardoor ik nog zo'n kinderlijke gedrag heb, maar ondanks dit blijven jullie toch mijn vriend en dat zal ik zeker waarderen.


Echte vriendschap is...

Een arm om je schouder als je het moeilijk hebt,
troostende woorden krijgen toe gesproken,
net zolang dat je het voor even weer red.

Een hand die de tranen van je wangen haalt,
en even door je haren streelt,
net zolang dat je voor even weer straalt.

Een blik in je ogen waar door je alles weer aan kan,
de blik vol van liefde, warmte en bescherming,
waar je op dat moment zo naar verlangt.

Gewoon iemand hebben waar je naar toe kan gaan,
als je het even allemaal niet meer weet,
iemand die je in alle tijden bij wil staan.

Als je zo iemand in je leven hebt, die met je huilt en lacht,
koester die persoon diep in je hart,
want dit is wat ieder mens van vriendschap verwacht.

Ook ik heb een echte vriend in mijn leven gekregen,
zonder woorden te spreken weet hij wat ik voel,
al heb ik de woorden jaren dood gezwegen.

De vriend, die mij accepteert zoals ik ben,
waar ik altijd terecht kan, waar ik mee lachen kan,
waardoor ik betoverd ben, sinds het moment dat ik hem ken.





Ik (marcel stegers) ben vrij altruïstisch ingesteld, oftewel ik help graag mensen zonder er iets voor terug te verwachten.
ik heb bijvoorbeeld Jordy & Ryan getrakteerd op kentucky fried chicken of macdonalds maar daar hoef ik niets voor terug te verwachten behalve een glimlach op hun gezicht want dat maakt mij ook blij, en natuurlijk beetje respect voor wat ik voor hun doe, maar respect is vanzelfsprekend als je iemand helpt ergens mee of je geeft iets van waarde aan iemand cadeau.

Jordy...je hebt me bedankt voor alle dingetjes dat ik je gaf, maar je hebt nog niets gezegd over de ultieme geschenk die ik je al vanaf het begin aanbood, de echtheid van mijn goeie bedoelingen zijn meer waard dan alle dingen die ik je kan geven of delen, vergeet dat alsjeblieft nooit!!, en probeer het te waarderen.


Jammer genoeg zijn er ook kinderen en volwassenen die misbruik maken van mijn goedheid, ik doe veel dingen voor hun en dan laten ze me vallen, als ik merk dat Jordy mij laat vallen omdat hij zal veranderen wat geen excuus is dan zal het me veel pijn doen want ik zal hem met alles in zijn leven kunnen bijstaan zoals een echte vriend dat zal doen, als Jordy of Ryan of welke "echte" vriend dan ook mij zal vergeten en uitbannen uit zijn leven dan zal hij een echte goeie vriend missen in zijn leven die werkelijk voor hun klaar staat, ik ben dan wel kinderlijk jong in een volgroeit lichaam maar toch kan en zal ik veel kunnen betekenen voor mijn vrienden, want als ik emotioneel ergens over word dan kan ik meer dan mogelijk van me verwacht word.
Ik heb wonderlijke dingen meegemaakt, die ik jullie wel eens kan vertellen..echt wauwww mooie dingen die je niet zal geloven maar toch is gebeurt.
Er zijn mensen die zeggen dat ik een indigo kind ben en op aarde ben gekomen voor een rede, maar de onwetendheid brengt me onzekerheid over wat ik hier op aarde doe, ik hoop dat ik mijn doel hier toch volbrengt voordat ik naar "huis" (hemel) toe ga.
Maar voor die tijd wil ik nog veel kunnen lachen en plezier hebben met het liefst alle kinderen op aarde, en vrienden zijn met alle andere volwassenen en dieren en alles.
Ik weet dat er ook verantwoordelijkheden zijn, maar ik zal altijd mijn uitstraling en glimlach blijven houden, wanneer ik merk dat Jordy of andere vrienden mij gebruiken of erger dan word ik misselijk van verdriet.
Mocht er ooit ruzie komen tussen mij en Jordy dan wil ik het het liefst meteen goedmaken want ik kan NIET tegen ruzie.



De reden waarom geld en spulletjes me niet gelukkig maken is omdat voor mij de vreugde van een glimlach veel meer waard is, ik doe ook graag vrienden trakteren op iets leuks of lekkers zolang ik het me kan veroorloven, maar dan moeten vrienden niet de gewoonte hebben om dit dagelijks van me te verwachten, ik doe met heel mijn hart graag van alles delen, maar ze moeten niet misbruik maken van mijn goedheid, want dat breekt mijn hart.




(de hieronder geschreven stukje heb ik met Richard geschreven)

Altruïsme of onbaatzuchtigheid is een handeling of een gewoonte van iemand zoals mij (marcel).
Altruïsme of onbaatzuchtigheid betekent dat ik anderen behulpzaam ben met geen of nauwelijks eigenbelang.


Empathie is een emotionele reactie op het leed van anderen. Empathie kan leiden tot altruïstisch gedrag: het helpen van een ander met als enig motief het welzijn van die ander te vergroten. Als we bijvoorbeeld mensen in nood zien, voelen we mee met hun emoties: daardoor kunnen we besluiten om hulp te bieden.


Wij zijn allemaal kinderen van het heelal, van de fysieke kant ervan en van de geestelijke en goddelijke kant.
Daarom is er in het hart van ieder mens een onvergankelijke bron, niet alleen van inspiratie, maar ook van groei, hoop, wijsheid en liefde.
Al verkeert de wereld van nu ogenschijnlijk in een hachelijke toestand en in wanhopige omstandigheden, toch zijn er nog mannen en vrouwen en kinderen genoeg om de evolutiegolf van vooruitgang door de huidige beroeringen en conflicten te loodsen; want de instinctieve gevoelens van de meerderheid van de mensen zijn in wezen juist, vooral de hogere.
Daarom zie ik in de toestand van de wereld zoals die nu is geen dingen die verschrikkelijk hopeloos zijn.
Ik geloof niet alleen dat er reden is voor hoop, maar ook dat de onsterfelijke vonk van spiritualiteit, wijsheid en altruïstische liefde, die altijd in het hart van de mens leeft, de mensheid niet alleen uit zijn tegenwoordige impasse en moeilijkheden zal halen, maar ook naar zonniger tijden zal voeren; zonniger omdat ze wijzer en vriendelijker zijn.
Niet de crises waarin dingen ineenstorten of schijnen ineen te storten, niet het oorverdovende lawaai van de donder of het inslaan van de bliksem beheersen de belangrijkste levensfuncties van de mens en de kosmos; maar die voor ons langzame altijd rustige, altijd opbouwende stille processen die doorgaan als we wakker zijn, die doorgaan als we slapen, die voortdurend doorgaan en die zelfs de mensheid door dwaasheid na dwaasheid naar de toekomst leidt.
Dat is de basis voor onze hoop en volgens mij zouden alle goede en oprechte mensen zich moeten aaneensluiten ter verdediging van deze oorspronkelijke en eenvoudige waarheden, die ieder mensenhart, van volwassene of kind, kan begrijpen. Ik geloof dat het tijd wordt dat mannen en vrouwen naar de zonnige kant van de dingen gaan zien, het hoopvolle om zich heen waarnemen; zichzelf en hun kleine zorgen vergeten en in het oneindige en eeuwige gaan leven.
Het is gemakkelijk, oneindig veel gemakkelijker dan ons voortdurend ziek te maken door ergernissen en zorgen.
In ieder van ons is iets goddelijks waaraan we ons kunnen vasthouden en dat ons bijstaat.
Zeg me niet dat altruïsme iets vreemds of buitenissigs is, iets ongewoons, onpraktisch en daarom onuitvoerbaar; want het is het enige dat eeuwig leeft, het enige dat eeuwig standhoudt.
Wanneer één enkel element of deel van het menselijk lichaam zijn eigen weg inslaat, worden we ziek.
Als één enkel element of deel van een samengestelde structuur die de ons omringende wereld helpt opbouwen, zijn eigen weg inslaat, d.w.z. egoïstisch wordt, dan zien we daar degeneratie en verval.
Conclusie en vraag: welke van de twee moeten we volgen – het pad van de kosmische intelligentie dat ons innerlijke en uiterlijke gezondheid, innerlijke en uiterlijke vrede, inwendige en uitwendige kracht, innerlijke en uiterlijke harmonie brengt?
Of de leer van een goedkoop en opzichzelfstaand eigenbelang dat het eigen voordeel zoekt ten koste van al het andere?





Lieve Jordy en Ryan...

Hoe onze wegen ook zullen gaan,
Je weet dat ik altijd klaar voor je zal staan.
Hoe laat het ook is,
welk moment van de dag.
Ik zal er altijd voor je zijn,
voor een schouder, een traan of een lach.

Ik hoop dat je beseft,
dat ik je nooit zal laten gaan.
In welke situatie ook,
Je hebt altijd iemand achter je staan.
Voel je pijn of verdriet,
Bel of kom dan maar langs,
ik zal ervoor zorgen dat je de wereld
weer wat zonniger ziet.



Soms wanneer ik mensen ontmoet waar ik goed mee kan opschieten, begin ik te filosoferen over de waarde van vriendschap. Kan je objectief bepalen wat iemand tot "vriend" maakt, en wanneer is het maar een gewone "kameraad" of "kennis"?

En is dat dan de definitie van "vriend"? Goed kunnen opschieten met iemand? Als dat zo is, dan zou ik heel wat vrienden moeten hebben... Nee, ik denk dat echte vriendschap pas bestaat als je alles zou doen om je vrienden uit de nood te helpen. Het spreekwoord "in de nood kent men zijn vrienden" is dus de waarheid volgens mij.

En toch zijn je "redders-in-nood" niet altijd vrienden. In sommige moeilijke fasen moet je ´t soms van vreemden met het hart op de juiste plaats hebben.



Jordy & Ryan, ik ben iemand die jullie zal beschermen als er wat gebeurt wat je niet wil, of als je ergens hulp bij nodig hebt dan zal ik er ook zijn, vanuit mijn hart zal ik een hele goeie vriend zijn, maar ik weet niet wat ik eigenlijk voor jullie beteken, ik hoop dat jullie ook een klein beetje goeie vrienden met mij blijven.



Een moment van droefte.. Een moment van blijheid..
Een moment van houden van.. Een moment van haten..
Wat er ook gebeurd en waar je ook dwaalt,
Blijf in mijn gedachtes.. Blijf in mijn leven.




Ik heb in mijn leven veel pijn beleeft, ook tegenwoordig heb ik veel verdriet, omdat er zoveel ellende gebeurt in deze wereld, ook huil ik vaker omdat ik wenst dat ik meer vrienden heb die mij helemaal respecteren en accepteren, ik heb 4 "echte" beste vrienden die heten mark Th. (23jaar) en Richard G. (23jaar) en Can K. (13jaar) en Jordy P. (13 jaar), dit zijn mijn beste vrienden maar ik heb ook Ryan en Maikel en andere volwassenen en kinderen als "goeie" vrienden, maar de meeste avontuur beleef ik met Jordy omdat hij met mij overal heen gaat en avontuur beleeft, en ik hoop ook dat hij nog "eventjes" kinderlijk speels blijft, ik weet dat Jordy in de pubertijd zit en veranderen zal en anders gaat denken, het enige wat ik van je vraag is dat je nog een beetje kind blijft en avonturen beleeft met mij, ik weet dat je snel zal veranderen omdat het onbewust van je verwacht word, maar alsjeblieft word nog niet zo snel volwassen, en het belangrijkste van alles is dat je me niet laat vallen in je leven, want dankzij jou respect en waardering ben ik veel om je gaan geven, ik heb weinig vrienden die echt op mijn niveau plezier en avontuur willen beleven, jij bent "nog steeds" beetje hetzelfde als mij.
Ik weet dat ik kinderlijk overkom maar daar hoef jij je niet voor te schamen tegenover je andere vrienden.
En ik zal er zeker voor Jordy zijn als hij ergens hulp bij nodig heeft, als Jordy ooit een vriendin krijgt dan sta ik zeker voor jullie klaar, ik zal me altijd bewijzen als een echte goeie vriend, tenzij jij zegt dat ik het niet waard ben om jou vriend te zijn, maar dat zou koud en harteloos zijn, dus alsjeblieft laat me niet uit je leven verdwijnen.



Jordy.. ik ken jou al best veel jaren...
Ik hoef dan niet je beste vriend te zijn, maar ik zou het waarderen als we soms nog steeds avonturen kunnen beleven, want met jou is het super leuk en je schaamt je niet als ik super speels ben.




soms zit het in je leven niet mee
is het dragen een beetje zwaar
maar met vrienden om je heen
speel je alles makkelijker klaar

door hun lieve woorden
een telefoontje of een bericht
die toveren dan snel weer
een beetje lach op je gezicht

ja ik heb ook van die vrienden
die helpen mij zo weer op de been
door die lieve vrienden
voel ik in het dragen niet alleen



De waarde van vriendschap voor mij...
Mijn vrienden zijn de essentie van mijn leven geworden, het doel om voor te leven.
Want het leven zonder hen zou totaal doelloos zijn.



Lieve Jordy & Ryan...(en andere vrienden)
het beste dat het leven je kan geven is iemand die moeite doet om je vriend te zijn,
wat er ook gebeurt in je leven, vergeet niet dat ik er altijd voor je zal zijn.




Hartelijke groetjes en knuffels van een goeie vriend,

Marcel Stegers




Alsjeblieft bewaar deze brief ergens op een veilige plaats, want deze brief heeft heel veel waarde, dit is het beste brief die ik ooit geschreven heb om mijn vriendschap te bewijzen aan iemand, dus doe me een plezier en bewaar deze brief, over 10 jaar kan je dit nog een terug bekijken en dan denk je erover na wat deze brief dan nog zal betekenen in je leven.
Iedere keer wanneer jullie twijfelen aan mijn vriendschap of jullie beginnen mij te vergeten dan kan je deze brief nog eens goed doorlezen en begrijpen dat ik jullie nooit in de steek laat tenzij jullie mij bevelen om uit jullie leven te verdwijnen....

Aantal keer bekeken: 11163
Waardering: 6.48 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 34 bezoekers online