Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De Zwarte Heks.

U leest om dit moment het verhaal De Zwarte Heks gepost door Carlijn. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Carlijn
Gepost op: 2010-2-10

Verhaal:

De Zwarte Heks
Het verhaal de: ZWARTE HEKS

Er was eens.... Tja daar beginnen alle sprookjes altijd mee. Maar helaas dit sprookje niet. Dit sprookje begint met:
Ergens in een diep diep donker koud bos. Stond een klein zwart donker huisje. Met een schoorsteen een deur en wat ramen. Die ramen daar zag je niks door ze waren zwart! Er waren vroeger wel eens een paar mensen heen gegaan. Je hoorde verhalen dat er een zwarte Heks woonde. Maar niemand geloofde het. Op een dag ging er een keer een jongenman heen. Hij kwam niet terug, hij was verdwenen. Maar hij is nooit teruggekomen. Toen zijn ouder ongerust werden gingen ze niet zoeken. Niemand van het dorpje zocht.... ze waren allemaal bang dat de jongen was opgegeten door de heks. En zelf wouden ze niet opgegeten worden.
Toen het op een avond akelig donker was hoorde je een piepend krakend geluid in het bos. De deur van het kleine zwarte donkere huisje ging open. Er glipte iemand naar buiten en de deur knalde met een klap dicht. Het gewaad rende door het donkere bos..... Opeens stond het gewaad stil. En ze veranderde in iets. Maar ik de verteller;) zag het niet want het was zo akelig donker dat je alleen een soort schim zag.
Die ochtend in het dorpje werd er nog steeds getreurd om de kleine jongeman.Niemand die ook maar ging zoeken. Ze waren allemaal bang. Maar toen hoorde ze paardenhoeven hard galopperen op de weg. Er kwam een knappe man aan en stond stil. En hij zei: Wat staan jullie hier allemaal getreurd? de moeder van het jongen die verdwenen was zei, Mijn zoon is op zoek gegaan naar de Zwarte heks. Maar hij is niet meer teruggekeerd. De prins keek bedenkelijk en hij vroeg: Pardon? hij lachte zo hard dat vogels weg vlogen. HAHAHA een heks zei de prins! Die bestaan helemaal niet. Echt wel hoor zei een oude man. Waar anders is haar zoontje gebleven? Toen keek de prins nog bedenkelijker. En dacht na: Hij zei: Ik ben slim als ik nou eens naar het bos ga en uw zoontje zoek! Als ik niet terug kom is er een heks, maar als ik wel terug kom is het was maar gewoon verzonnen. De mensen om de prins knikten en vonden het een goed idee! De prins trok terug naar het kasteel en pakte zijn spullen.
De volgende dag zwaaiden alle mensen van het dorpje de prins uit. Hij vertrok: naar het grote donkere koude bos! Hij had een grote tas bij zich met allerlei spullen erin. Met eten, drinken, een warm deken en een zwaard. Dat zwaard had hij nodig om takken en bomen om te hakken. En zo als gezegt zo gedaan vertrok de prins in het koude bos. Hij was wel bang maar dat lied hij niet merken. Hij moest door drijfzand en door koude moerassen. Hij versloeg tijgers en enge spinnen. Hij kwam slangen tegen en giftige kikkers. Maar eindelijk hij was er. Hij zag het huisje staan en dacht van: Moet ik er nu wel heen gaan? Straks is er wel een heks. Straks eet ze me nog op! Maar nee de prins was dapper en moedig en bestormde het huisje. Hij sloeg de deur open En wat zag hij! Een zwart klein heksje! met de vermisde jongen naast haar. Huilend op een stoel. En ze huilde maar en huilde maar en opeens stopte ze met huilen. Ze keek de prins aan en vroeg?: Wat doe jij hier nou? Waarom komt er opeen iemand binnen? Ik krijg nooit bezoek! De prins liep naar binnen en zei: Heks waarom huil je? Toen ze dat hoorde begon ze nog harder te huilen! ze zei : Heks Heks wat nou een heks! ik ben helemaal geen heks! Ze vertelde het hele verhaal dat ze honger had en een paddestoel opat, maar dat ze door die paddestoel was veranderd in een heks! De prins luisterde aandachtig! En zei: Ga met mij mee naar mijn kasteel! Ik heb een tovenaar die je weer kan veranderen in wat je altijd was. De heks was super gelukkig en gaf de prins een knuffel. De prins zei tegen het jongentje: Ga ook mee, je ouders zijn erg ongerust. Het jongentje zei: dat begrijp ik, maar ik kon gewoon niet de heks alleen laten, dat vond ik zo zielig! De heks en het jongentje pakte haar spullen en liep achter de prins aan door het bos. Ze toverde alles weer normaal geen drijfzand geen giftige kikkers! Nee ze wou het allemaal weg hebben! Ze was nu niet meer zo bang! Eindelijk daar kwamen ze uit het donkere bos. De dorpelingen renden naar de prins en vroegen? Wie is dit? Je hebt de heks meegenomen wat erg stuur haar weg! De prins legde het hele verhaal uit en uiteindelijk begrepen ze het! De ouders van de jongen waren blij hun zoon weer te zien en omarde de kleine jongen. De prins en de heks liepen samen naar het kasteel. Ze liepen naar de tovenaar en vroeg of de tovenaar de heks weer kon veranderen. Hij zij: het word lastig maar ik ga het proberen! Hij toverde en deed van allerlei mengsels door elkaar. Rood slangengif. Blauw bloed, Geel poeder en Paarse bloemblaadjes. Eindelijk het mengsel was klaar. De heks liep naar het drankje en vroeg: Is dit wel veilig? Tuurlijk zei de tovenaar ik heb het helemaal goed volgens de regels gemaakt! Oke zei de heks ik vertrouw je! De heks pakte het flesje en dronk het in 1 keer helemaal leeg! Ze wachten maar en wachten maar. Er gebeurde helemaal niks! Na 1 minuutje kreeg de heks opeen een mooie bos blond haar! daarna een mooie roze jurk. Nu begreep de prins het ! Ze was een mooie prinses. Hij werd opslag verliefd en ze trouwden de volgende dag al!
En de meeste sprookjes eindigen met: En ze leefden nog lang en gelukkig! Nou bij dit sprookje is dat gelukkig ook zo!

EINDE

Aantal keer bekeken: 7134
Waardering: 8.04 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online