Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De dame en de sjaal.

U leest om dit moment het verhaal De dame en de sjaal gepost door Bladiebladieblabla. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Bladiebladieblabla
Gepost op: 2009-5-6

Verhaal:

De dame en de sjaal
"Achter de bergen ligt een mooie stad. Laten we die bezoeken voor ons uitje." zegt tante Lisabeth. Dat was een mooi idee van haar maar hoe zouden ze daar dan moeten komen als er dichte bergen stonden, onopklimbaar? "Goed idee, maar die bergen zijn opopklimbaar en zitten te dicht bij elkaar." zegt Sara.
"We vliegen er over heen bij die helikopterploeg, daar." zegt Lisabeth.
"Maar, er is geen landingsplek, daar." zegt Sara bijdehand. "Dan doen we valschermen om, dan springen we er zo uit." zegt Lisabeth. Dat klonk nog wel als een redelijk idee om naar het stadje achter de bergen te reizen.
Ze betaalde de valschermen en de helikopter en samen met de vriendin van Sara, Nadia, gingen ze naar het kleine stadje achter de bergen! Met de valschermen sprongen ze uit de helikopter maar uiteindelijk geland leek het stadje wel uitgestorven.
"Waar zijn al die mooie gebouwen en de prop mensen die hier altijd zijn?" vraagt Nadia. Het hele stadje was grijs en grauw en het was niet echt meer het stadje van een maand terug.
Een krakerige stem kwam uit de schaduw van een kleine herberg. Het was een vrouw die duidelijk een beetje te weinig at en bijna nooit haar nagels knipte. Ze schraapte met haar nagels langs de muur van de herberg. "We gaan naar mijn huisje, iets verderop." Sprak die krakerige stem. Ze gingen naar het huisje van de oude vrouw iets verderop. Er zat geen kachel in zoals je normaal ziet in een wat grotere stad. Ze hadden in het kleine stadje wel een park wat zich een beetje uitstrekte over het stadje. "Ik zal jullie eens een verhaal vertellen:" De vrouw ging er even goed voor zitten en begon: "Een dame houdt de koets aan. Ze biedt de koetsier een sjaal aan. 'Dank je, dame.' zegt de koetsier. "Best frisjes hé?' 'Mijn hondje is in het park!' roept de vrouw. Ze rijden en zien het hondje rennen en horen het geblaf. 'Sneller!' roept de vrouw. Steeds harder gaan ze. Ze gaan door een tunnel heen. Aan het eind wacht een man met een gouden haak als arm. Op een haar missen ze hem. Ze raken van de weg en gaan in volle vaart een stijle helling af, het hondje achterna. De sjaal van de koetsier blijft haken aan een laaghangende tak. De koestier is nu hoofdloos en zonder hoofd rijdt hij verder. De vrouw lacht verschrikkelijk. Met volle maan kan je de hoeven van de paarden horen. Kort daarna een gil en dan het akelig gegil en gelach van de vrouw dit alles is gebeurd met volle maan in het park. En natuurlijk met een koets." zegt de vrouw. "Is vanwege die legende het hele dorp stil?" vraagt Nadia. De vrouw knikt bedroefd. "Ik wou deze stad niet achterlaten. Mijn hondje wou ook niet weg. Iedereen was weggegaan zonder mij, en nou... ben ik alleen samen met mijn man en mijn hondje. Mijn man ligt op sterven en daarna ben ik alleen met mijn lieve hond Susu." zegt de vrouw. Sara trekt een wenkbrauw op. "Onzin, dat hele verhaal is een fabel bedacht door kinderen die dat ooit hadden gelegen in een opgegraven boek. Wie geloofd er nou in legendes die toch bijna nooit de waarheid spreken?" Sara is ongelooflijk verbijsterd. Een oude vrouw zou dat toch niet geloven? "Nou... het is door een oude man gevonden in de mijn. En een oude man spreekt toch wel de waarheid?" vraagt de vrouw. "Ik heet Nadia, dit is Sara en dat is de tante van Sara, Lisabeth. En u bent?" vraagt Nadia. "Nou, ik heet Taoma maar ik word Mamma T genoemd." zegt de vrouw. "Is alleen om deze legende iedereen weggegaan?" vraagt Lisabeth.
"Nee, er waren ook mensen die s'nachts op de koets werkte. Ze zijn niet teruggekeerd of zonder hoofd." zegt Taoma of beter Mamma T.

Aantal keer bekeken: 3224
Waardering: 5.14 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online