Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De jongste dochter.

U leest om dit moment het verhaal De jongste dochter gepost door stacy prochina (11j). Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: stacy prochina (11j)
Gepost op: 2007-9-18

Verhaal:

De jongste dochter
Er was eens familie die bestond een rijke papa en een mama en drie dochters, Sarah (18) Ester(18) Lies (16) Opeendag veranderde de papa van baan. Alle mensen in die buurt namen afscheid van de familie Walters.
Ze verhuisde naar een grote villa in leuk dat in een kleine bos stond, de villa was erg chic maar was vrij oud.
"Kies jullie kamers maar": zei de papa
Sarah en Ester rende het huis in.
"Ikke deze" - ,,Neen ik !"
"Goed ik neem die wel". zei een van de 2 oudste.
"Moet jij niet kiezen ?" vroeg de papa lachend aan Lies.
- "Ach pap, alles is goed voor mij"
De papa lachte je bent mijn lievelinggtje.
Dat zei hij ook zo vaak.
Sarah was onbeleefd en hebberig.
Over Ester kon je hetzelfde zeggen.
Maar Lies, de jongste dochter was helemaal anders dan haar zussen, ze was liefdadig, gastvrij, vriendelijk..
Daarom had mr. Walters Lies het graagst.
Ook werd Lies buitengeslote door haar zussen en op school hoorde ze er meestal ook niet bij...
Lies liep naar boven en de eerste kamer die ze zag ging ze binnenen dacht, dit wordt mijn kamer.
Iedereen moest alles uitpakken, Sarah en Ester waren bezig met hun behangpapier en hun versiering in hun kamer.
Het enige wat je hoorde van wat ze zeiden tege hun vader was :
"Papa, deze behangpapier is veel te slecht ik moet zo een hebben met rozen
Ze waren alleen bezig met hun kamer.
Toen het mysterie voorbij was kwam lies' papa binnen en vroeg :
"En jij liefje, welke kleur van behangpapier wil jij ?"
-" dat maakt niet uit, als ik mijn kamer opruim en stofzuig enzo is alles goed henoeg voor mij: zei ze.
"Och schatje toch, we zullen je rood papier geven, is dat oke ?"
-" Tuurlijk pap" zei lies.
Das dan ook geregeld zei mr. Walters lachend.
Beneden riep moeders stem:
"Aan tafel !"
iedereen rende naar beneden sarah en Ester zaten al aan tafel toen lies juist aankwam.
" Waar kom jij vandaan, lili ?" vroeg sarah.
Ester en sarah begonnen zachtejes te giechelen.
" Toe nou meisjes geen ruzie maken, kom etenstij, en trouwens ik moet seves kuisen wie wil mij helpen ?!"
Het bleef stil, LIes zei: ikhelp wel"
"Goed kom eet je bord maar leeg en we gaan beginnen "
Na het eten rende de oudste zussen naar boven.
mama zei: " Lies begin maar met je de gang."
"Ja mama"
Lies nam een emmer water met wasmiddel en een vot mee en begon te kuisen.
na een half uur zag alles er perfect uit ze had alle kamers gestofzuigt en opgeruimd zelfs van haar zussen.
mama :" En nu, de zolder en de tuin nog, Liesje"
Lies nam haar emmer mee en begon met de tuin. Ze vond in het gras tussen de bomen een briefje waarop stond :
" De zolder, planken"
Ook al begreep lies er niks van poetste ze eerst de tuin nog en nadien ging ze naar de zolder.
Die was van hout op het plafond steen en onder je voete lagen er planken.
Lies d8 na, planken...
Ze begon alles te poesten en dan de houte plaken onder de vierde plank lag iets...
Ze trekte het eruit, iets opgeborgen in een plastiek papiertje, ze deed het papiertje er snel af, het was een hout kistje zeo klein van 4cm zeker.
Ze deed het kistje open daar zat een ring in enhij glansde zo hard, lies kreeg oogpijn toen ze hem eruithaalde stopte het licht.
ze stopte hem in haar zak en ruimde alles op.
het was al slaaptijd.µ"Slapen liefjes" riep papa.
Hij riep z'n dochters even bijeen en zei:ik ga morgen voor 2uurtjes naar de markt wat moete jullie hebben ?
Ow, ik een parelsnoer int roos" zei sarah.
-En ik een zonnebril van channel"
het bleef stil.
"En jij, LIes ?": vroeg de papa.
-Nou iik moet niks hebben, ik heb alles maar alsje vind een leren popje"
-Ow liesje toch, ik koop voor jou een leren popje dan": zei de papa lachend.
Ze moesten gaan slapen onderweg naar boven zei ester tegen lies
" Je wilt gwn opvallen voor papa, je bent zo dom, oh wij zijn slimmer, ze begonnen tegichelen en gaven haar een duw, gelukkig viel ze ni van de trap.
Snachts had ze een vreemde droom.
er zei iemand: "Je bent zo aardigen beleefd doe de ring aan en je zult gelukkig worden..."
Smorges dacht ze nog eens over haar droom, ze deed haar ring aan en voelde zich een heel stuk beter ze werd mooi en had een chice jurk aan.
Ze was zo blij.
"mama, papa" ja schat riepen haar ouders in koor.
" Kijk naar me"-Toen haar ouders haar ouders haar zagen stonden ze verrast.
"Ow liesje" zei haar vader," hoe heb je dat voor elkaar gekregen gwn ik heb deze ring aan daardoor.
Ook al geloofden haar ouders haar ni ze waren erg blij voor haar want eindelijk was ze eens vrolijk en blij.
MOregn zou haar eerste schooldag op haar nieuwe school zijn.
Haar zussen kwamen de trap af: oooh kijk, das van mij geeef terug, je denkt toch niet dat je zomaar mijn dingen kunt pikken.
" Maar het is van mij" zei lies.
Ze bleven op haar schreeuwen en stikste van jaloezie ze werd schoner dan hun...
De dag ging zo verder en ook al wasser ruzie lies was gelukkig.
DE volgende dag op haar school had ze direct nieuwe vrieden !!!
ze leefden zo gelukkig en zo lang, en elke dag dankte ze de fee die in haar dromen kwam...haar zussen en zij werden ook goed bevriend en alles was oke.
EINDE

geschreven door stacy Prochina

Aantal keer bekeken: 4760
Waardering: 5.02 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 15 bezoekers online