Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De overeenkomst.

U leest om dit moment het verhaal De overeenkomst gepost door Roel. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Roel
Gepost op: 2011-7-19

Verhaal:

De overeenkomst
Ik zit alleen in mijn huisje op de steppe. Mijn zoon is dood ik kan het niet accepteren. Iemand van negen hoort niet dood te gaan. Twee jaar geleden mijn vrouw en nu hij. Ik zou er alles voor over hebben om hem terug te halen uit de dood. Ik loop mijn huis uit en hef mijn ruwe arbeiders-handen ten hemel. Ik roep over de steppe dat ik er alles voor over zou hebben om mijn zoon uit de dood te halen echt alles! Ik neem nog een slok uit mijn wodka fles. Hij is nu nog tot een kwart gevuld. Ik zie ergens in de verte een gestalte aankomen. Even denk ik dat het mijn zoon is, maar hij is te lang. De gestalte komt dichterbij. Het is een lange man met een hoge hoed. De rand van de hoed is zo groot dat ik zijn bleke gezicht niet goed kan zien. Hij heeft zijn uitermate lange vingers als een klauw om de zwarte stok met de zilveren kop geklemd. Hij spreekt tot met een stem die uit het binnenste van zijn lichaam lijkt te komen. Hij zegt: “Ik wil je een voorstel doen.” Ik heb al gelijk door wat hij bedoelt. Ik zeg dat ik er alles voor over heb om mijn zoon terug te halen. De man zegt: “Jouw zoon zal elke nacht voor mij moeten werken.”Ik zeg gelijk dat ik het goed vind, als ik mijn zoon maar terug krijg. De man zegt: “Ok laat dit zo zijn” zijn stem klinkt nu als het ruisen van vlammen. Dan zie ik een rode gloed,. Daarna wordt alles om mij heen zwart.
Ik word wakker in mijn bed en ik ren gelijk naar buiten. Op de grond ligt de wodkafles en een paar meter verder is de aarde verschroeid. Ik kijk voor me, daar staat mijn zoon, hij lijkt veel ouder. Hij heeft een zeis in zijn handen en zegt met een grijns : “Ik mag nu mijn meester dienen.”


Aantal keer bekeken: 5267
Waardering: 7.61 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 23 bezoekers online