Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Een nieuwe lente een nieuw geluid.

U leest om dit moment het verhaal Een nieuwe lente een nieuw geluid gepost door Iris Buys 14 jaar.. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Iris Buys 14 jaar.
Gepost op: 2008-1-4

Verhaal:

Een nieuwe lente een nieuw geluid
Een nieuwe lente een nieuw geluid

“Ik ben geboren uit zonnegloren en een zucht van ziedende zee. Die omhoog is gestegen, op wieken van regen, gezwollen van wanhoop en wee.”
Een zin die ik elke lente weer herhaal als de geuren van voorjaarsbloemen in mijn neus beginnen te kriebelen.
Een heerlijk gevoel, mijn broeken berg ik op en mijn rokjes komen te voorschijn.
De tuin krijgt kleuren en lammetjes vullen de groene weiden.
Ik fiets door de landschappen die oneindig lijken te zijn, het is stil erg stil maar dat geeft mij een gevoel van rust. Mijn haar los en de zwoele wind waait erdoorheen. Dan begint mijn telefoon te rinkelen en verbreekt een ogenblik de rust. Het is mijn vriendje Mike.
Mike is een paar jaar ouders als ik, hij is al uit huis en haat ouders.
“Hè Mike lieverd”
“Hè, schat waar ben je”
“Ik ben aan het fietsen, even alles vergeten`.” zeg ik.
“Kom onmiddellijk hierheen!”
“Wat is er, is er iets ergs?” vraag ik.
“Ik wil gewoon dat je hier heen komt.” zegt Mike.
Als ik bij Mike zijn huis aankom, staat hij al buiten, hij heeft een brief in zijn handen.
“Mike toch niet weer een cadeau hè?”
Hij geeft me de laatste tijd wel erg veel cadeaus en heeft zoveel kritiek op mijn vriendinnen en ouders, dat ik amper meer met ze om durf te gaan.
Mike neemt mij in zijn armen. “Hier voor jou” en hij geeft me de envelop.
Een waardebon voor Juwelier Stijnsen.
“Mike hoe kom je hieraan, dit is erg duur?”
“Doet er niet toe, het is omdat ik van je hou dat weet je toch?”
“Ik voel me soms gewoon zo schuldig, ik kan niks terugdoen.”
“Als ik jou zie word ik al gelukkig, je hoeft me niks terug te doen.”

Als ik bij Latijn zit, zie ik buiten de auto van Mike staan. Hij zwaait.
Dan krijg ik een sms’je, ‘liefje ik mis je, ritje maken?’
Ik knik nee, ik kan nu echt niet weg. Ik mis al zoveel.
Vanachter krijg ik een schop tegen me rug, “Lisa je vriend staat daar” zegt Sasha fluisterend met een pesterige stem. Ooit was ze een goede vriendin, maar sinds Mike haar uit heeft gemaakt voor ‘slet’ kijkt ze me niet meer aan.
Ik begin te twijfelen, en steek mijn vinger op.
“Meneer van Straten, ik voel me niet zo lekker mag ik naar huis?”
“Meld je maar af bij de conciërge.”zegt hij.

Als ik bij Mike in de auto stap, kust hij me.
“Mike, dit doe ik nooit meer, ik mis zoveel nu.”
“Maar liefje je hoeft toch helemaal niet naar school, je bent al zo slim.”
“Kijk eens, voor jou.”zegt Mike
“Mike, waarom ben je toch zo lief voor me?”
Het is een erg duur T-shirt wat ik vorige week had gezien.
“Ik weet niet wat ik moet zeggen!”
“Je hoeft niks te zeggen, ik weet dat je er blij mee bent!”
“Mike, kun je me misschien thuis afzetten?”
“Tuurlijk kan ik dat, als je dat tenminste wilt naar die zeurende ouders van je?”
“Nou Mike” roep ik lacherig “zet me dan maar af bij die zeurende ouders van me.”

Als ik de sleutel in het slot probeer te steken, kom ik erachter dat hij niet past.
Ze zullen toch niet… Nee ze zullen toch niet het slot hebben veranderd.
Ik bel aan maar er komt geen gehoor.
Ik besluit te wachten, als dan ineens de deur openschiet val ik zowat naar binnen.
“Lisa, waar zit je toch altijd? Vraagt mijn moeder.
“Mam laat me even met je praten, ik heb je nodig.”

Lief dagboek,
Vandaag naar mam geweest. Ik heb gepraat, over school en over Mike. Maar of het iets heeft opgeleverd betwijfel ik. Ik woon nu bij Mike, maar ik mis mijn ouders ontzettend. Ik wil terug maar ze laten me pas toe als het uit is met Mike. Ze vertrouwen hem niet, ze denken dat het een loverboy is. Een loverboy?! Kom op zeg.
Ze hebben zelfs het slot verandert, alsof ik hun dochter niet meer ben.
Vandaag wilde Mike verder gaan dan zoenen, ik had het gevoel dat ik daar nog niet klaar voor was. Ik hou ontzettend van hem en ik wil hem ook niet teleurstellen dus heb ik het toch gedaan. Het was niet fijn, het deed pijn.
Ik mis mijn vriendinnen, ik mis de gezelligheid.
Ondanks dat ik de gezelligheid bij Mike krijg. Maar Mike kan soms zo ontzettend kwaad worden, dat ik bang ben. Echt bang!
Vanmiddag kwam er een man, Mike deed vreemd en zei dat ik met die man naar zijn slaapkamer moest gaan. Ik deed dat maar wat ik daar moest doen vreselijk. Ik ben weggerend. Zo wil ik niet leven, zo mag het niet zijn.
Ik ben verliefd op Mike maar dit kan niet, dit mag niet!
Door hem ga ik ook niet meer naar school, hij zegt dat het nutteloos is.
Morgen ga ik opnieuw naar mijn ouders.
Dag lief dagboek,
Lisa.

De volgende dag,

Als ik bij mijn ouders aanbel, ontvangen ze me hartelijk.
“En?” vraagt mijn moeder.
“En wat?”zeg ik.
“Is het uit?”
“Mam, begrijp het nou eens ik hou van Mike.”
“Lisa, ga zitten dit kan zo niet langer. Wij weten dat je van hem houdt maar hij geeft je zoveel cadeaus hij wilt dat je met vreemde mannen naar bed gaat, dat hoort een ‘echt vriendje’ niet te doen. ” zegt mijn vader.
“Nee, een echt vriendje hoort je te behandelen met respect, Mike gebruikt jou. Hij krijgt geld van de mensen waar jij mee naar de slaapkamer moet gaan. Walgelijk!” voegt mijn moeder er aan toe.
“En waar denk je dat hij jouw cadeaus van betaald?”zeg mijn vader.
De tranen stromen over mijn gezicht, “jullie snappen het niet!”
Dan denk ik bij mezelf, ik ben mijn vrienden kwijt, ik ga slecht op school.
“Wat moet ik nou doen, wat moet ik nou doen?”


Lief dagboek,
Ik heb me zo vergist in alles.
Ik ben er ingetrapt blindelings ingetrapt.
Hij heeft me ingepakt en ik ben radeloos.
Als ik het uitmaak dan dreigt hij wat te doen met mensen die ik liefheb.
Vanmiddag hebben me ouders en ik een anonieme oproep gedaan bij de politie.
Ze gaan er werk van maken.
Dag lief dagboek
Lisa.

Mijn mobiel gaat, het is Mike hij vraagt of ik zin heb om een filmpje te pakken bij hem thuis.
Ik ga erheen met tegenzin, de politie heeft gezegd dat het moet lijken of ik nog van hem houd anders gaat hij mij misschien verdenken van de oproep.
Als ik bij hem aankom, staat er een politie auto. Achterin, achterin zit Mike hij kijkt me aan en dan gaat de auto de hoek om. Gemengde gevoelens schieten door mijn hoofd.
Kan ik dan toch weer opnieuw beginnen, een echt lief vriendje zoeken.
Iemand die me met respect behandelt.
Ik stap weer op mijn fiets, ik ga naar huis waar ik hoor waar mensen echt van me houden en waar ze me niet bedriegen. Dan beginnen de vogeltjes te zingen, en voel ik me vrij, helemaal vrij!



Iris Buys
Winnend verhaal
Artistieke Interlyciale 2007















Aantal keer bekeken: 3058
Waardering: 7.36 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 13 bezoekers online