Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Ferdinand de wandelende boom.

U leest om dit moment het verhaal Ferdinand de wandelende boom gepost door Ricardo van Dijk. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Ricardo van Dijk
Gepost op: 2011-9-20

Verhaal:

Ferdinand de wandelende boom

Ferdinand is een grote oude boom die door zijn loopwortels lopen kan.
Hij heeft al in veel verschillende bossen gestaan, alhoewel hij lopen kan houd Ferdinand er niet zo van om van bos naar bos te verhuizen, hij wil het liefst zo lang mogelijk in hetzelfde bos blijven om zo rustig te kunnen genieten van de dieren en bomen om hem heen.
Ferdinand gebruikt alleen zijn loopwortels als er gevaar dreigt in het bos.
Ferdinand heeft het in zijn lange leven al dertig keer meegemaakt dat hij weg moest vluchten voor de bomenzagers.
Bomenzagers noemt hij ze, dit zijn mensen die het hele bos razendsnel omzagen met hele grote machines. waar Ferdinand echt bang voor is geworden.
Als Ferdinand het geluid van een zaag hoort beginnen zijn loopwortels al te trillen zodat hij snel naar een ander bos kan lopen, voordat ze ook maar in de buurt van Ferdinand kunnen komen.
Maar nu staat hij al jaren veilig tussen de wat jongere en kleinere bomen.
Dichtbij hem stroomt een kleun rustig beekje waar Ferdinand als het lang droog is war meer water kan drinken.

Volgende week is zijn verjaardag en wordt Ferdinand driehonderd en tachtig jaar.
Alle dieren in het bos zijn plannen aan het maken voor het grote feest.
De eekhoorn rent van de ene kant van het bos naar de andere om zoveel mogelijk eikeltjes te vinden om ze allemaal aan elkaar te rijgen en zo een reusachtige slinger te maken.
Het touw om de eikeltjes aan te rijgen regelen de vogeltjes die draden en kleine takjes uit hun oude nesten halen om aan elkaar te knopen.
De konijntjes en de mollen zijn hard aan het werk om zoveel mogelijk zand te verzamelen om een hele grote heuvel te maken vlakbij Ferdinand waar hij op zijn verjaardag op kan staan, zodat het hele bos goed kan zien dat hij jarig is.
Ferdinand ziet steeds dat geren en geregel om hem heen, maar heeft geen idee van wat hem te wachten staat.
Hij kan haast niet meer wachten tot hij jarig is en heeft daarom een idee bedacht.
Ferdinand weet dat hij soms erg lang slapen kan soms wel vijf dagen achter elkaar.
Als ik nou eens probeer om zeven dagen te gaan slapen dan gaat de tijd vast sneller, dan wordt ik weer wakker op mijn verjaardag.
Hij doet aan iedere oor een grote tak met blaadjes zodat hij ongestoord lekker kan gaan slapen.
En ja hoor al snel staat Ferdinand in een diepe slaap.
De konijntjes en de mollen kunnen zo ongezien hun gang gaan.
Ook de slingers kunnen opgehangen worden zonder dat Ferdinand ook maar iets merkt.
Na vijf dagen slapen wordt Ferdinand bijna wakker van een harde storm dat die dag plotseling op is komen zetten, maar de wind is gelukkig snel weer gaan liggen.

Na precies een week haalt Ferdinand de takken weer uit zijn oren en wordt met een enorme gaap wakker.
Hieperdepiep hoera!! klinkt het ineens door het bos Ferdinand is vandaag driehonderd en tachtig jaar.
Alle dieren in het bos zingen en dansen als het hun lieve lust is.
Het eekhorentje gaat op een tak van Ferdinand zitten vlakbij zijn oor en fluistert dat hij op een grote heuvel moet gaan staan die de konijntjes en mollen speciaal voor hem hebben gemaakt.
Maar.. maar.. dan moet hij zijn loopwortels gebruiken! Die hij eigenlijk alleen voor gevaar gebruiken zou. Even denkt Ferdinand na “oké vooruit dan maar voor deze dag wil ik mijn loopwortels wel een keer gebruiken”.
Eerst beginnen zijn wortels zachtjes te trillen, daarna steeds harder tot al het zand om zijn loopwortels verdwenen is.
Met grote stappen loopt Ferdinand de voor hem gemaakte heuvel op.
Nu lijkt hij nog groter en kan alles nog beter zien.
Hij kijkt eens rustig rond en kan tot in de verte zien waar het bos begint.
Helemaal aan de rand van het bos ziet hij nog de voor hem gemaakte slingers.
Ferdinand gebruikt van af nu alleen nog maar zijn loopwortels op zijn verjaardag voor de heuvel die elk jaar steeds en steeds groter wordt.

Aantal keer bekeken: 4819
Waardering: 5.53 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 24 bezoekers online