Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het is oneerlijk.

U leest om dit moment het verhaal Het is oneerlijk gepost door anoniem27. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: anoniem27
Gepost op: 2008-6-26

Verhaal:

Het is oneerlijk
Dit is een waargebeurd verhaal. Ik wil hem graag kwijt zodat iedereen zich er een mening over kan vormen. Dat iemand hieraan denkt is al genoeg.

Het verhaal gaat over een meisje. Op de basisschool had ze het goed. Ik geef haar even een naam, even denken: ... Melissa. Die naam is wel toepasselijk. Melissa had het best goed op de basisschool. Ze had een groep vriendinnen waar ze altijd mee optrok. Dan had je nog een groep kinderen die ze niet zo mocht: de populairen. Die zich altijd veel beter voelden dan de anderen. Daar had Melissa niet zoveel last van.

'Melissa!' Lianne kwam buiten adem op haar af stormen. Melissa legde verbaasd haar werk neer. 'Brand los?' 'de directeur gaat de CITO-score bekend maken, kom mee!' en nog voor Melissa iets kon zeggen werd ze door Lianne naar het klaslokaal getrokken. Gefrustreerd merkte ze dat de directeur al aan het voorlezen was. Lianne: 539. Aziz: 540. Melissa: 540. Melissa veerde op. Ze kon haar oren niet geloven: ze kon naar het atheneum toe!

De eerste indruk van de nieuwe klas was best goed. De kinderen waren erg aardig tegen haar, iedereen was gewoon één groep. Ze maakte veel nieuwe vriendinnen. Ze dacht dat ze de basisschool volledig achter haar had gelaten, voornamelijk omdat er maar één jongen van haar andere klas bij haar in zat. Ze vond dat ze het helemaal gemaakt had. Maar toen ging er iets vreselijk fout...

Ik had het over die populaire groep, toch? Nou, er was één jongen bij die zich écht fantastisch en subliem voelde. Max. Hij eisde alle aandacht op, op de basisschool, en was niet van plan om dat feit op de hogere school te veranderen. Met hulp van die ene jongen die bij haar in de klas zat: Marco.

Melissa begreep er niets van. Door elke jongen werd ze genegeerd. Waarom stond Marco zo in het middelpunt van de belangstelling? Wat vertelde hij ze? Timon, een klein, bang jongetje kwam breed grijnzend naar haar toe. 'Melissa, is het waar dat jij in aliens gelooft?' 'Nee, hoezo?' 'Dat zegt Marco.' Meteen draaide hij zich weer om naar Marco waar ze een gemene grijns van ontving. Met tranen in haar ogen draaide ze zich kwaad om. 'Wat is er?' vroeg zo'n vriendin. 'Oh, nee, niets hoor.' antwoordde Melissa. Ze had er meteen spijt van, want ze wilde haar verhaal best graag kwijt.

Een aantal maanden later liep ze moeizaam met iedereen mee. Op klasseuitjes werd ze genegeerd door iedereen, de meiden die alsmaar populairder werden deden wel aardig maar gingen amper met haar om. Haar dichtbijwonende vriendin liet haar geregeld zitten. Niemand besteedde aandacht aan haar. Nu stond ze voor de spiegel met tranen in haar ogen. 'Het ligt er vast aan dat ik niet mooi genoeg ben.' Ze draaide een rondje. 'Of omdat ik lelijke kleren draag.' maar diep in haar hart wist ze dat het kwam door Marco en Max. Vooral toen ze haar boeken in moest leveren.

'Hoi, Melis! Ik moest je nog iets vertellen!' lachte Elina, een sloom en populair maar aardig meisje. Ze trok Melissa aan haar arm mee. 'Je kent Max, toch?' Melissa slikte, het leek alsof iemand haar in haar maag had gestompt. Ze knikte benauwd. Elina boog een stukje naar voren zodat niemand mee kon luisteren. 'Ik geloof dat hij verliefd op me is.' Melissa grijnsde dom. 'Arme jij!' want ze wist zeker dat dit niet het laatste was wat ze kon verwachten. Elina grijnsde geheimzinnig terug 'Ik sprak hem op MSN, en hij had het nog over jou.' Melissa's ogen werden groot. 'Oh ja?' probeerde ze zwakjes. 'ja. En weet je wat hij zei?' Dom schudde Melissa haar hoofd. 'Hij zei dat jij op de basisschool helemaal alleen stond. Nooit vriendinnen hebt gehad en alleen Marco uitnodigde voor je feestjes, waar hij natuurlijk nooit op kwam.' Met een ietwat tevreden blik in haar ogen leunde Elina weer naar achteren, het resultaat van haar bewoording bestuderend. Melissa moest veel moeite doen om niet in tranen uit te barsten. 'Dat is niet waar! Ik had wél vriendinnen...' mompelde ze hees. Elina glimlachte medelevend. 'Dat weet ik wel,' zei ze, op een ietwat moederachtig toontje. 'Daar ben je veels te aardig voor. Dat heb ik trouwens ook aan Max gezegd.' Langzaam keek Melissa op. 'Hij zei dat hij het oko niet begreep.' Langzaam draaide Melissa zich om. 'Ik ga naar buiten, mijn moeder wacht me op. Bedankt, hè?' 'Graag gedaan, hoor! Niets te danken!' riep Elina opgewekt. Ze ging weer bij haar vrienden staan. Melissa ging in de auto zitten. 'Weet je, mam, het ligt niet aan mijn kleren dat ze me niet acepteren. Max heeft gewoon aan iedereen verteld dat ik een zielige sukkel ben zonder vriendin met hulp van Marco.' brandde ze meteen los. Haar moeder bleef daarintegen stuurs vooruit kijken. 'Nou moet je niet zo overdreven doen, Melis, zo erg kan het toch niet zijn. Max is toch geen god bij jullie op school?' verslagen bleef Melissa voor zich uit kijken. Die avond daarop vroeg haar moeder wel weer of ze morgen wat leuks met haar vrienden ging doen. Welke vrienden? Dacht ze zuchtend. Dat deed pijn van binnen, al liet ze het niet merken. Met een vrolijk gezicht legde ze uit dat ze morgen niets zou gaan doen, een niets-doen-dag. Maar vanbinnen voelde ze zich geraakt terwijl ze de hele nacht huilde...

dit verhaal heb ik gemaakt doormiddel van een meisje die ik goed ken. Ze heeft alles verteld aan mij, en ik mocht er een verhaal over maken. Ik ben niet echt de beste schrijver van de wereld, maar ik heb toch mijn best gedaan. En dan nu de grote woorden:

wat kan ik doen?

Ik zit niet bij haar op school; woon niet eens in dezelfde stad! Ik voel me nogal machteloos. Vroeger als we samen speelden, was ze altijd heel opgewekt. Nu wordt ze minder sportief en is heel onzeker geworden. Mensen begrijpen haar niet, behalve ik.

Wat nu?

Aantal keer bekeken: 5664
Waardering: 3.77 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online