Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Het pleegkindje van mama .

U leest om dit moment het verhaal Het pleegkindje van mama gepost door JulencIa SlAmeT. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: JulencIa SlAmeT
Gepost op: 2011-7-16

Verhaal:

Het pleegkindje van mama
Mijn moeder kon vanaf haar laatste kindje niet meer zwanger worden.Maar ze wou een 4ekindje erbij.Ik(Priscilla),me broertje Todd,en me nog kleinere broertje Jurmen zagen het ech niet zitten.Maar hoe we ook zeurden van dat wij een leuk gezinnetje hadden en dat het te zwaar voor mams gaat zijn als ze een vierde bij wil.Maar me moeder negeert dit alles.Op 4januarie gingen we het kindje halen.M'n mam's had gezegd dat ze ietsje ouder dan mij moest zijn.What the hell!!dach ik.Toen we bij het kindertehuisje MARIA kwamen zagen we een lange,slanke meid met haar hebbe en houde op iemand te wachten.Maar het bleek te zijn dat zij mijn pleegzusje word.Ze heet Isa en ze is 13jaar.Och wat een naam vind ik.Maar het ergste is dat ik m'n kamer aan haar moet afstaan en dat ik samen met Todd moet slapen.Als we naar huis rijden praten me broertjes en me moeder honderduit met die Isa.Ik blijf stil naar buiten te staren.Ongemerkt kom ik thuis aan.
Mopperend breng ik een paar tassen van Isa naar binnen.
Nu nog me kamer geven aan Isa.Wat een ramp.Mijn bed,kledingkast en mijn bureao moet ik afstaan aan haar.Ik moet samen met Todd het bureao delen en ook de kledingkast.Ik krijg ook een kleine matrasje om op de grond te slapen.Woedend ben ik.Ook bij het avondeten roep mam's me niet.Maar ik had ook niet honger.Snikkend val ik op het matrasje in slaap.
De volgende ochtend ging ik douchen en kleed me snel aan.Vandaag is Dinsdag dus computerles.Ik loop naar het berghok en pak m'n fiets.Mam's,ik ga naar Computerles.
Breng je Isa ook mee naar...Me moeder kan haar zin niet afmaken en ik gil al"Nee,moet nog naar Sharda en Vivie gaan"
Alhoewel ik Sharda haat moet ik haar naam toch gebruiken want Ide kan ik niet zeggen want anders zou mam me een hele speech geven om die aan Ide's mam's te zeggen.
Na Computerles ging ik even naar Vivie.
Als ik thuis aankom ging ik direkt naar Todd's kamer.
Huilend val ik op bed neer.Me moeder komt eraan.Ze weet niet wat er aan de hand is.Zachtjes strijkt ze m'n haar.
"O,Prisje toch wat is er vertel op alsjeblieft gaat 't om dat je niet goed bent met Sharda"vraagt mam."Of vind je dat Todd vervelend is"vraagt ze verder."Nee,nee,nee...jij bent vervelend juist,ik wil die stomme pleegzus niet.Ze word gewoon verwend.Ik weet niet waarom je haar niet in die berghok laat slapen als je weet dat er geen kamers meer zijn"gil ik.Verschrik kijkt m'n moeder me aan."Meen je het echt"vraagt ze aarzelend."Ik meen het echt anders huilde ik niet zo."ging ik verder."Wat vervelend,wil je het echt niet"vraagt me moeder nog een keer.Ik geef geen antwoord."Nou goed"zegt ze en loopt weg.Ik hoor beneden nog een paar stemmen.Na een kwartiertje ofzo komt me moeder weer naar boven.
"Isa vind het wel erg,maar ze mag van mijn part naar tante Wesla en oom Kivert"zegt moeder.Ik knik."Als ze maar niet hier woont"zeg ik.Me moeder knuffelt me even en loopt weg.
Opgelucht ben ik zeker nu.

Vragen:
Hoeveel kinderen had de moeder van Priscilla?ZE HAD 3KINDEREN

Wie was de oudste?PRISCILLA WAS DE OUDSTE

Hoe heet het kindertehuis waar mama het pleegkindje haalde?HET HEETTE MARIA

Hoe heette het pleegkindje?ZE HEETTE ISA

Hoe oud was Isa?ZE WAS 13JAAR

Wie moest de kamer afstaan aan Isa?PRISCILLA

Naar welke les ging Priscilla?NAAR COMPUTERLES

Isa kreeg weer nieuwe ouders hoe heette ze??WESLA EN KIVERT

@Was Priscilla blij??JA ZE WAS BLIJ
B)Aan welke zin herken je dat?ZE WAS OPGELUCHT

Wat heb je uit deze les geleerd?ALS JE AL KINDEREN HEB MOET JE NIET PLEEGKINDEREN NEMEN

Aantal keer bekeken: 4966
Waardering: 3.83 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online