Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Oostere Geest.

U leest om dit moment het verhaal Oostere Geest gepost door Spoken in Oloneyo. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Spoken in Oloneyo
Gepost op: 2007-1-6

Verhaal:

Oostere Geest
INTRO

Ik ben Oloneyo. De kabouter die Oloneyo gemaakt heeft met mijn vrienden, Tim Klok, Sippel, Murt, Bakkar en Spieg. Ik loop in m'n attractiepark/sprookjespark. Dan zie ik een put met daarnaast 2 dikke sprookjesboeken. Voor deze dingen zie ik een griezellig kasteel, en daarnaast een griezel snoep en een griezel souvernier winkel met daarnaast Zombie Gijs. Ik loop het kasteel binnen, zie enge doodshoofden, enge monsters die een jongen bang willen maken, en een... geest! Het is de Oostere Geest en begint te vertellen van het verhaal 'het Spookslot'.

Hallo, ik ben de Oostere Geest. Ik ga jullie allemaal enge verhaaltjes vertellen. HA, HA, HA!!!


SPOOKSLOT

Vroeger, toen het water de Maas nog rijkte, woonde er in dit kasteel de tweede burggraaf van Cappele van Kaatsheuvel. Hij verzamelde allemaal sprookjes, sagen en legendens. Hij kon bloemenlaten dansen en muren laten zingen. Maar in zijn leven kende hij maar 1 schurk: de gemene heks Visculamia, die zijn sprookjes wilde afnemen. Op een dag ging Visculamia op rooftocht en werd betrapt door de tuinman en die verraade aan de rechters die haar veroordeelde. Het laatste wat Visculamia deed, was het kasteel vervloeken. Elke nacht, om 12 uur luidde de raaf van Visculamia de klok, en het kasteel vond geen rust onder de Dans Macrabe... En de graaf die zocht altijd naar zijn laatste sprookje: zijn dochter Esmeranda. En het kasteel vond pas rust, waneer de vloek over was.


Ik zie de dodendans: Dans Macrabe. Dan roept de Oostere Geest die na de dans verschijnd:

HA, HA, HA! Vluchten, is het niet? Ik vertel nu zo griezelig: de jongen die er op uittrok om te leren griezelen.

DE JONGEN DIE ER OP UITTROK OM TE LEREN GRIEZELEN

Er was eens een man met 2 zonen. De ene was slim, de ander heel dom. De domme wilde leren griezelen. Toen hij dat aan zijn vader zei, zei zijn vader: Ga er op uit om dat te leren. Dat deed de jongen en zei hardop: Ik wil leren griezelen, ik wil leren griezelen. Toen er een voerman langskwam, zei die: Ga dan maar mee. Ze gingen naar de koning die zei: In ons land is er een heel griezelig kasteel en wie het daar een nacht uithoud, mag met de prinses trouwen. De jongen ging er naartoe. Die avond, om 12 uur zag de jongen een skallet die zei: laten we eens bowlen, dat vond de jongen goed. Een paar botten waren de kegels en een doodshoofd de bal. Helaas verloor hij, maar dat maakte hem niks uit. Later kwamen er 6 mannen met een kist in hun handen. Uit de kist komt een oude man met een enorme baard die zegt: Laten we even kijken wie van ons het sterkst is, en neemd de jongen mee naar een kelder waar 2 beelden staan. Wie het mooist de beelden stukslaat met die bijlen, wint. Dat doen ze. De jongen doet de baard van de man ertussen en maakt het beeld, plus de baard kapot. Hij heeft gewonnen. De volgende ochtend komt de koning, en zegt: Jij mag met m'n dochter trouwen. De domme wist nog steegs niet wat griezelig is, maar dat maakt hem niks meer uit.


Ik wel, zeg ik en rent het Spookslot uit. Dan zie ik allemaal magerheinen. Dan zie ik Zombie Gijs, die roept: Papier hier! Ik vind alle attracties in Oloneyo leuk, maar in Spookslot kom ik nooit meer, enge spoken in Oloneyo!

Aantal keer bekeken: 5114
Waardering: 4.55 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 10 bezoekers online