Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Paardendroom.

U leest om dit moment het verhaal Paardendroom gepost door E.pr. Dit verhaal is gepost in de categorie dieren verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar dieren verhalen?
Categorie: dieren verhalen
Gepost door: E.pr
Gepost op: 2010-3-31

Verhaal:

Paardendroom

Ginger trok aan haar halstertouw en hinnikte onrustig naar haar veulen. Vandaag was het de eerste dag dat deze twee gescheiden hadden gestaan. Jilly was nog maar 7 maanden, maar nu al een stoer en koppig veulen. Ze had zich de hele dag keurig gedragen in de rest van de kudde, net alsof ze haar moeder niet miste. Maar niets was minder waar, ze stond te hinikken als een woesteling toen haar moeder de hoek om kwam. “Rustig maar,” zegt Ben tegen Jilly, “hier is je moeder al”.
Vannacht zouden de twee weer samen in de grote veulenstal staan. De veulenstal was iets wat Jack, Ben’s vader, verzonnen had, omdat hij fokstal zo vervelend vond klinken.
Ben hield het woord nog steeds aan, zodat het zou lijken dat Jack er nog was.
Ben liet Ginger in de stal lopen en deed haar halster af, “zo Jilly, stoere meid kun je weer bij mama zijn” fluistert Ben tegen Jilly. Zelf gelooft Ben dat paarden best begrijpen wat de mensen zeggen. Neem nou Kees, de Belgische knol van de stal, hoe kan zo’n beestje nu begrijpen dat hij niet lomp moet doen als Ben verdrietig is. Als Ben verdrietig is gedraagt Kees zich keurig.
Ben sluit de stal achter zich waar moeder en dochter elkaar begroeten, en wil weer verder gaan met zijn klusjes als hij een Hummer de oprit op ziet rijden. Ben werkt op de Stuart Ranch, waarvan zijn vader vroeg de eigenaar was. Nu was Ben’s moeder de eigenaar, die eigenlijk geen verstand van paarden heeft, dus Ben runt de Ranch. De Hummer stopt een paar meter van Ben vandaan, en er stapt iemand uit.
Het is Joyce de veearts, “hoi Ben, ik kwam eens kijken hoe het met je ging, ik heb zo lang niets meer van je gehoord,” . “ehm, ja erg druk met de paarden, we hebben deze week weer een nieuwe hengst binnen gekregen” zegt Ben. “totaal verwaarloosd, dus ik heb m’n handen vol gehad, wil je hem zien?”


Aantal keer bekeken: 5550
Waardering: 6.23 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online