Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Schaduw.

U leest om dit moment het verhaal Schaduw gepost door Marije Vos. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Marije Vos
Gepost op: 2008-1-6

Verhaal:

Schaduw
Schaduw

“Echt niet!”: Riep Lisanne uit. Lisanne is 13 jaar en zit in de eerste van de middelbare school en fietst elke morgen met haar beste vriendin Maaike naar school. Soms is nog donker als je naar school moet fietsen. “Ze waren druk in discussie over een jongen die bij hun op school zat. “Hij vroeg mij gister om een pen!”: Zei Maaike trots. “Dat zegt nog niks, hij wenste mij een gelukkig nieuwjaar!”: Antwoorden Lisanne. En zo ging dat nog wel een tijdje door.

Toen ze eenmaal besloten hadden om over de discussie te stoppen, fietsten ze net over de grote brug. Ze moeten altijd over die brug. Hij wordt ook wel de stink brug genoemd, omdat er altijd een vieze man op een stoeltje zit, die zit je altijd zo aan te kijken als je langs fietst. Vandaag zat die man er weer, hij begroeten hen. “Hou je kop viespeuk!”: Schreeuwt Maaike boos en toch vond ze het heel flink van zichzelf. Maar de man reageert terug. Hij staat op van zijn stoel en wil Lisanne’s tas pakken die achterop haar fiets zit. Lisanne gilt en fietst kei hard door.

“Gelukkig, daar zijn we van af.”: Zegt Maaike. “Waarom moest je nou zo nodig iets tegen hem zeggen.”: Zei Lisanne een beetje opgefokt. “Je kon hem ook gewoon negeren”. Opeens gilt Maaike weer en begint weer heel hard te fietsen, van schrik crost Lisanne er kei hard achteraan. “Wat is er?”: Vraagt Lisanne geschrokken. “Ja, ik zag een schaduw achter me, dat was vast die vent weer!”: Zei ze bibberend. Maar toen ze eenmaal langs een lantaren paal fietsten zag Maaike dat het gewoon haar schaduw was. “Zie je nou wel, niks om bang voor te zijn.”: Zei Lisanne. En samen fietsten ze verder naar school.

De hele weg naar school hebben ze het nog over de schaduw van Maaike gehad en eigenlijk moest Maaike er zelf ook wel om lachen. Lisanne vertelde dat ze vroeger bang was op haar kamer, omdat ze altijd een schaduw op haar muur zag, maar uiteindelijk bleek het een knuffel te zijn die in haar vensterbank zat. Weer moesten ze beide lachen.

Eenmaal op school aangekomen moesten ze rennen om nog op tijd te komen in hun eerste les. Voordat ze het lokaal in liepen zei Maaike:”En toch vind hij mij leuker.”

Marije Vos


Aantal keer bekeken: 3372
Waardering: 4.00 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online