Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Snuf.

U leest om dit moment het verhaal Snuf gepost door Dewi S. P. Helenklaken. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Dewi S. P. Helenklaken
Gepost op: 2008-8-5

Verhaal:

Snuf
Ze was bang, gewoonweg bang. Voor haar eigen vader. Mag dat eigenlijk wel, bang zijn voor je eigen vader? Ze wist het niet, maar toch was ze het. Haar vader deed dingen, erge dingen, die zij niet leuk vond. Daardoor huilde ze nu. Met haar benen opgetrokken tot haar kin en haar handen eromheen geslagen, haar knuffel ertussen in gedrukt, keek ze naar haar voeten terwijl haar tranen over haar gezicht rolden. Haar ogen waren helemaal rood en haar wimpers nat. Ze snikte, zachtjes, niemand mocht haar horen. Papa zei dat ze meer moest zijn zoals de andere vijfjarige meisjes, meer moest spelen en meer vriendjes moest maken. Maar dat kon ze gewoon niet. Ze was niet zoals de andere, ze vond die spelletjes niet leuk om te doen. Vandaag zei papa dat ze moest gaan spelen met het buurmeisje en om papa blij te maken ging ze erheen samen met Snuf haar oude, kapot van het knuffelen, een oog missende (vervangen door een knoopje) hondenknuffeltje. Maar het buurmeisje was gemeen, zij en haar zusje pestten haar. Ze ging gelijk weer naar huis en papa werd boos. Hij greep haar stevig bij haar arm, waar zich een rode plek vormde en hij stuurde haar terug. Toen de deur achter haar werd dichtgeslagen rende ze weg, naar het park. daar, verscholen achter een grote boom, zat ze nu. Ze keek vanachter de boom vandaan. De zon ging al onder. Ze draaide zich weer om en keek naar Snuf. Ze ging in een andere houding zitten en begroef haar natte gezicht in Snuf zijn buik. Papa was altijd boos. Dan sloeg hij haar, of kneep haar. Dat vond ze niet fijn, ze keek weer naar Snuf. Papa had ook erge dingen gedaan met Snuf. Daardoor miste Snuf een keer een arm, en zijn oog was nu vervangen door een knoop. 'Snuf?' Het knuffeltje keek haar nog steeds met dezelfde blik aan, een bruin oog en een donkerblauwe ronde knoop, maar ze ging verder. 'Zijn alle papa's zo?' De blik van Snuf was nog steeds niet veranderd. Ze knuffelde Snuf weer. Hij was haar enige troost. 'Mogen papa's je slaan, mogen ze je schoppen, mogen ze je knijpen, mogen ze zo doen?' Mompelde ze. 'Als alle papa's zo zijn moet er iets veranderen, want dan huilen alle andere kindjes ook en dat mag niet, toch Snuf?' Ze zette Snuf op haar opgetrokke knieën en gebruikte het als kussentje. Snuf keek voor zich uit.
'Snuf, laat me nooit alleen.' Toen sloot het meisje haar ogen met een glimlach. Snuf zou haar niet alleen laten, nooit. Zeker weten.

Aantal keer bekeken: 3345
Waardering: 3.18 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online