Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Van arm meisje naar prinsesje.

U leest om dit moment het verhaal Van arm meisje naar prinsesje gepost door Sari. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Sari
Gepost op: 2011-4-10

Verhaal:

Van arm meisje naar prinsesje
Op een dag in de zomer zat Mikayla bij de waterput waar zij elke dag water voor haar moeder haalt, en altijd wanneer ze terug komt bedankt haar moeder haar en geeft haar een knuffel terwijl haar vader in een tandpastafabriek werkte. Ze waren arm maar je kon zien dat ze gelukkig waren. Mikayla had nog een klein zusje Lisa van 4, en zij zelf was 12 jaar. Die middag ging Mikayla en Lisa naar school, in het begin van het jaar vonden ze Mikayla een beetje raar want ze zag er zo armoedig uit, maar ze werd niet gepest. De juf was heel aardig en legde de klas alles uit over Mikayla en haar leven. Toen begonnen ze het allemaal te begrijpen. Ze was beste vriendinnen geworden met een meisje die naast haar zit, Tessa. Na schooltijd ging ze vaak naar Tessa om huiswerk en andere dingen te doen. Af en toe mocht Mikayla een paar mooie kleren van Tessa lenen of hebben. Daar was ze haar heel dankbaar voor. Elke dag tegen zessen kwam haar vader thuis van zijn werk en moesten ze eten, zo ging het zo een beetje elke dag. Tot die ene dag dat Mikayla en Tessa naast elkaar op het gras in Tessa's tuin lagen. 'Wat een prachtige wolk daar, lijkt een beetje op een bloem. Vind je ook niet?' zei Tessa. 'Ja inderdaad, en die daarnaast lijkt op een aardbei' Ze giegelden allebei. Ineens kwam Lisa aangerend en riep haastig: 'Mikayla, Mikayla je moet snel komen, kom kom!!!' 'Wat is er aan de hand dan?' 'Papa heeft een ongeluk gehad in de tandpastafabriek, kom mee!! 'Oh nee het zal toch niet waar zijn hè' zei Mikayla bezorgd 'Sorry Tessa ik moet nu echt gaan!!' 'Ik ga met je mee, ik blijf bij je' zei Tessa. En ze renden naar Mikayla's moeder en ze liepen naar het ziekenhuis, het was niet zo ver. 'Oh papa wat verschrikkelijk voor je, hoe gaat het nu?' 'Veel beter nu jullie er zijn' zei vader gelukkig met een glimlach. Hij zat met een gips om zijn rechterbeen en zijn linkerhand en hij had schrammen. 'Wat is er gebeurt in de fabriek papa?' vroeg Lisa. 'Er was iets ontploft en en toen viel ik neer' Lisa moest bijna huilen en vader omhelsde haar. Na een week mocht vader weer naar huis en de dokter vroeg vader zijn naam op te schrijven. 'Die naam komt me heel bekend voor' zei de dokter. 'Oh ja, van wat dan?' zei moeder. 'Volgens mij is het de andere kant van de familie van de koningin. Mikayla, Lisa, Tessa en haar ouders keken heel verbaasd naar de dokter en Mikayla zei: 'Dat moet een vergissing zijn, wij zijn juist heel arm'. Nadat ze het hadden gecontroleerd hadden bleek het toch waar te zijn. Mikayla en Lisa bleken 2 kleine prinsesjes te zijn. Ze hadden na de ontdekking meer geld en een groter huis voor 4 personen. 'Wat bijzonder da mijn beste vriendin familie van een prinses is. Dat ben jij ook een soort prinses' zei Tessa. Mikayla gaf Tessa een knuffel en ze leefden nog lang en gelukkig.

Einde.

Aantal keer bekeken: 4975
Waardering: 6.32 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 17 bezoekers online