Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Vliegende Vera.

U leest om dit moment het verhaal Vliegende Vera gepost door Irma Arkestop. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Irma Arkestop
Gepost op: 2009-3-5

Verhaal:

Vliegende Vera
Zoals gewoonlijk zat Vera om half 7 op haar kamertje. Ze keek naar uiten, af en toe vloog er een vogeltje voorbij. En daar was Vera zo dol op. Want de vogeltjes die ze voorbij zag gaan, konden vliegen. En vliegen was Vera's allergrootste wens. Maar mama had haar al vaak verteld dat kleine meisjes niet konden vliegen. ' En als ik nou vleugeltjes heb, net als een elfje?' Vroeg Vera dan. ' Dan wel.' Zei mama. ' Maar je hebt geen vleugeltjes, of wel?' Vroeg mama nieuwsgierig aan Vera. ' Nee.' Antwoordde Vera. Maar toch wist Vera heel zeker, dat ze kon vliegen. Want er moest toch een manier zijn? Dus bedacht Vera een plannetje. Eerst haalde Vera haar vriendjes op. Ze belde aan bij Mark, Tessa, Stef en Rowy. Met zijn allen gingen ze aan de slag. Vera haalde een groot vel papier tevoorschijn en tekende er 2 vleugels op. Mark knipte een stuk touw en Tessa hielp hem daarmee. Rowy maakte met wat verf een mooie tekening op de vleugeltjes. En Stef keek toe. Met zijn vijven hadden ze al snel vleugels in elkaar geknutseld. ' Kun je er ook echt mee vliegen?' Was de vraag van Tessa. ' Ik weet het niet, daar komen we alleen achter als we het uitproberen.' Antwoordde Rowy. Dus Klom Mark op een muurtje en deed de vleugels om. Hij sprong eraf en... Jaja, een paar weken liep hij rond met een grote blauwe plek op zijn buikje. De vijf vrienden moesten wat anders bedenken, want vleugeltjes hielpen niet. En zo hadden de kinderen vele plannen uitgevoerd, van vliegtuigjes tot elfenstof. Maar niets hielp. ' Ik wordt er een beetje moe van.' Gaf Vera met een zucht toe. Daar waren de vrienden het mee eens. Diezelfde dag ging Vera heerlijk slapen in haar bed. Ze droomde wel 7 dromen. Maar een droom daarvan, vond ze de allermooiste, en die zal ze nooit vergeten. De droom ging zo: Al fladderend vloog Mark het huis van Vera binnen. ' Waarom kijk je zo sip?' Vroeg hij. ' Ik ben de enige die niet kan vliegen.' Antwoordde Vera. ' Dat is inderdaad niet zo leuk.' Leefde Mark met Vera mee. ' Maar weet je wat, ik zal je leren hoe je vliegen kunt.' Zei Mark opeens. Hij pakte de hand van Vera vast en ging op het raamkozijn staan. ' Oke, doe je oogjes dicht, en vertrouw op mij.' Was wat Mark zei. Gehoorzaam deed Vera het. Langzaam voelde zse dat haar voetjes van de grond afkwamen. Kon ze echt vliegen, of was het Mark? ' Mag ik mijn ogen open doen?' ' Als je zeker weet, dat dit is wat je het allerliefste wil, dan mag het.' Vera deed haar ogen open, liet Mark's hand los en keek naar benee. ' Ik vlieg, ik vlieg!' Vera was dolblij. Ze gaf Mark een dikke knuffel. Vera vertelde het aan iedereen, aan Tessa, Stef, Rowy en alle buurtbewoners. Tsja, en aan alle dromen komt een einde, dus deed Vera haar ogen open. Ze zag dat het ochtend was, en luiep vrolijk naar buiten. In haar pyama klom Vera op het muurtje, en sloot haar ogen. Ze wist dat dit haar enige droom was. En dat bleef ze denken. Vera deed haar ogen open en, ja hoor, ze vloog. Iedereen wreef even in zijn ogen. Een vliegende Vera, maar dat kan toch helemaal niet? Vera liet het aan haar mama zien en zei:' Zie je wel, ik had toch gelijk. Als je maar gelooft in wat je wil, kan je alles. En ik heb niet eens vleugels!' Daarna leerde Vera aan iedereen hoe ze moesten vliegen, want alles moet kunnen, toch?!

Aantal keer bekeken: 4000
Waardering: 8.12 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 25 bezoekers online