Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

alicia is vermist.

U leest om dit moment het verhaal alicia is vermist gepost door Renate. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Renate
Gepost op: 2008-3-30

Verhaal:

alicia is vermist
alicia is vermist

Mam ik ga uit school naar de stad met Alicia roept Cindy vanuit de gang. Haar moeder komt al aan lopen om te protesteren maar de deur wordt al dichtgeslagen. Cindy pakt haar fietst en rijdt naar de plek waar ze met Alicia heeft afgesproken. Alicia staat er nog niet, dat is niks voor haar ze is meestal al een kwartier van tevoren op de afgesproken plek. Er zal toch niks met haar gebeurt zijn? Nee, vast niet. Ze heeft zich gewoon een keer verslapen. Niks raars aan toch?
Zal ze naar Alicia’s huis rijden en vragen of ze nog thuis is en dan te laat op school komen of zal ze naar school rijden en hopen dat ze op school is. Ze kiest voor de tweede optie. Ze heeft nog 10 minuten om op school te komen dat wordt dus door fietsen. Op school aangekomen ziet ze Alicia nergens. Ze ziet wel: Leroy, Sander, Celine Elizabeth en Elisa maar Alicia staat er niet bij. Ze is dus niet op school of ze is al naar binnen. Als de bel gaat lopen ze naar binnen. Alicia zien ze nergens zal er dan toch iets gebeurt zijn. Ze vraagt aan de meester of ze even naar Alicia mag bellen. Ze belt eerst op haar mobieltje. Er wordt niet opgenomen. Dan belt ze naar haar ouders huis daar wordt wel opgenomen het is de moeder van Alicia. Ze vraagt of Alicia thuis is. Ze is niet thuis zegt haar moeder ze is een uur geleden vertrokken. Maar waar is ze dan ze stond niet op de afgesproken plek. Ik weet het niet zegt Alicia’s moeder. Ik ga haar wel zoeken zegt Cindy. Ik help je het is tenslotte mijn dochter. Cindy legt het uit aan haar meester en dan mag ze gaan.

Op de afgesproken plek ziet ze meerdere mensen staan. Als ze dichterbij komt ziet ze dat het Alicia’s ouders zijn. En de broers van Alicia. Ze helpen allemaal mee met zoeken.
Als ze een uur later terugkomen op de afgesproken plek. Heeft niemand haar gevonden. Net als ze de politie willen bellen komt er nog een broer van Alicia aanlopen. Wat heeft hij in zijn hand?....... het is ……. Het is het sjaaltje van Alicia. Cindy begint te huilen en ze snikt er zal toch niks met haar gebeurt zijn. Ze bellen de politie maar die zegt alleen maar dat het sjaaltje gewoon van haar nek gerold kan zijn terwijl ze het niet gemerkt heeft. Ze moet minsten 48 uur vermist zijn dan kunnen we pas iets doen eerder niet. En de politie hangt op.
Moeten ze nu gaan wachten tot overmorgen. Dan kan ze allang al vermoord zijn en de dader kan dan allang al gevlucht zijn. Dat laat ik niet gebeuren zegt Cindy. Ik ga haar nog een keer zoeken. En ik zal haar vinden hoe dan ook. De rest gaat ook nog een keer zoeken maar na in totaal drie uur gezocht te hebben komen ze weer op de afgesproken plek terug. Ze gaan naar binnen en drinken wat. Dan gaan ze allemaal naar huis.

Het is laat en Cindy ligt in bed. Ze kan niet slapen. Ze moet de hele tijd aan Alicia denken en dat ze daar waarschijnlijk alleen buiten is in de kou. Ze probeert te slapen maar het lukt haar gewoon niet. Ze probeert Alicia nog een keer te bellen maar ze krijgt haar voicemail. Uiteindelijk valt ze toch in slaap.

Als ze de volgende morgen wakker wordt is het net half 6. Ze gaat naar beneden. Ze eet wat en gaat haar dan aankleden. Na een uurtje stapt ze op haar fiets. En rijdt naar Alicia’s huis. Ze hebben afgesproken om te zoeken en posters op te hangen. Met een foto van haar erop en dat ze vermist is. Die posters gaan ze ophangen door het hele dorp. Ze moeten haar vinden hoe dan ook. Ze hebben in totaal 200 kopieën gemaakt van de posters. Als alle 200 posters hangen gaan ze naar huis. En moeten ze maar wachten tot ze iets van iemand horen.

Aan het einde van de dag begint de telefoon te rinkelen. De moeder van Alicia neemt op. Het is een vrouw die zegt dat ze Alicia heeft zien moeten zien instappen. Ze wist het nummerbord niet meer maar ze wist nog wel dat het busje een zeeblauwe kleur had. Alicia werd in de kattenbak geduwd en was geblinddoekt. Meer wist ze niet.

Zie je wel zegt Cindy. Ik zei toch dat er iets gebeurt was. Ze begint te huilen. Ze bellen de politie nog eens. En samen met de broers en ouders van Alicia gaan ze naar het politiebureau. Waar ze een afspraak hebben met commissaris Sigmond. Ze vertellen hem alles wat ze weten dus ook dat van de vrouw die ze hebben gesproken. En over het sjaaltje en het zeeblauwe busje. Als het gesprek af is lopen ze met een somber gezicht naar buiten. De commissaris zou met de vrouw gaan praten die haar waarschijnlijk voor het laatst heeft gezien. En als hij daarmee klaar was zou hij weer naar de ouders van Alicia en de ouders van Alicia zouden weer naar Cindy bellen. Er zijn nu al twee dagen voorbij zonder dat ze iets van Alicia gehoord. Cindy’s mobiel begint te trillen een sms’je. Zal hij van Alicia zijn. Ze kijkt nee hij is van Leroy. Wat zal er in staan.

Hey Cindy
Hoestie met je?
Het is nu misschien niet het juiste moment om het te vragen
Maar wil je verkering met me?
Ik mis je! :S –xxx- Leroy

Hij wil verkering met haar. Maar hoe kan hij dat nu vragen terwijl haar beste vriendin vermist wordt. Hoewel het is ook wel lief. Ze is juist de raarste van de klas zeg maar. Waarom wil hij verkering met haar. Zal ze hem terug sms’en en zeggen dat ze verkering wil. Of zal ze wachten tot Alicia terug is. Want ze leeft nog dat weet ze zeker.
Ze stuurt hem een sms’je waarin staat:

Lieve Leroy
Ja, ik wil graag verkering.
Maar zullen we nog even w8ten met het zeggen.
Ik vind het zo vervelend als Alicia terug komt en merkt dat wij gewoon even verkering hebben genomen terwijl zij misschien wel in nood zat of zow….
Ik hoop dat je dit snapt. PLEASE snap dit.
p.s. ik mis jou ook.
-xxx—xxx—xxx—xxx- Cindy


oh mijn god ik heb verkering met Leroy terwijl Alicia misschien wel in nood is. Maar ze is wel blij dat ze ja heb gezegd hij is namelijk leuk en knap en aardig. Ze probeert te slapen maar ze moet de hele tijd aan Alicia en Leroy denken. Maar na een uurtje valt ze toch in slaap.

Als ze de volgende ochtend wakker wordt is het nog maar net half 6 ze probeert nog wat te slapen maar dat wil niet lukken. Na een half uurtje gaat ze haar bed uit naar beneden. Ze belt de ouders van Alicia maar die zijn in gesprek. Ze zijn dus al wel hun bed uit. ze zullen ook wel niet geslapen hebben. Net zoals zij de laatste 3 dagen. Een half uurtje later wordt ze op haar mobiel gebeld het is de moeder van Alicia. Je moet nu direct naar ons toekomen, zegt de moeder van Alicia. Maar waarom? Vraagt Cindy. Dat zeg ik je strax..! Kom nu maar zow… snel mogelijk. En ze hangen op. Ze gaat naar boven kleed zich aan en legt een briefje neer voor haar vader en moeder. Dan stapt ze op de fiets en rijdt zo snel als ze kan naar de ouders van Alicia. Cindy heeft de raarste gedachten in haar hoofd. Ze is dood, ze is dood gevonden in de bosjes. Nee, dat mag niet. Het mag niet. Het kan niet. Ze is nog zow… jong. Dat mag niet!!! het mag niet !! ze begint te huilen. Ze staat voor de deur van Alicia’s huis. Ze hoeft niet aan te bellen de deur wordt al voor haar open gedaan. Het is de moeder van Alicia die de deur open doet maar het ziet er niet uit alsof ze gehuild heb. Zal ze dan toch niet dood zijn? Ga zitten Cindy zegt de moeder van Alicia. Wil je wat drinken? Nee, dank u vertel me liever waarvoor ik hier ben. Hebben jullie iets van haar gehoord. Ja maar niet van haar zelf. de ontvoerders hebben een mailtje gestuurd. Maar ze leeft toch nog wel hé? Ja ze leeft nog wel als we maar voor het begin van de maand augustus 5 miljoen euro betalen. Anders zullen ze haar wel vermoorden. Maar nu moeten we nog kijken hoe we…. Aan 5 miljoen euro zien te komen. Vult Cindy de moeder van Alicia aan. Ja, maar de politie is aan het kijken waar het mailtje vandaan kwam. Tot die tijd wil de politie niet dat we het betalen. Maar het is nu al woensdag en Alicia is nu al bijna een week vermist. En wij mogen niks doen. We hebben nog maar 3 weken om het geld bij elkaar te krijgen. En te betalen. Anders zijn we ons meisje kwijt. We hebben nog maar gewoon 3 weken.

De telefoon begint te rinkelen. De moeder van Alicia neemt op. Het is commissaris Sigmond. Hij wil dat ik nu meteen met jou naar het politiebureau kom. Kom op van de bank af we moeten gaan. Als ze daar aankomen, kunnen ze meteen doorlopen naar het bureau van de commissaris. Als ze aankloppen en de deur open doen kijkt commissaris met een ernstig gezicht naar hun. Ga zitten zegt hij. Ik zal meteen ter zake komen. OH NEE !!!! NU KOMT HET denkt Cindy. Nu gaat hij zeggen dat ze haar lichaam hebben gevonden en dat ze dood is. CINDY, CINDY blijf je wel nog even bij de les. Hé oh ja sorry. Wat zei u? ik zei dat we het zeeblauwe busje hebben gevonden en dat er bloed is aangetroffen. Cindy raakt in paniek. Wat zei hij sporen van bloed. Ze hebben haar dus al vermoordt. We zijn te laat. Ze wil het niet geloven het mag niet waar zijn. CINDY!!! Ja sorry ik was even in gedachten. Ik vroeg of jij iets hebt met haar DNA erop. Eh ja ik heb haar borstel nog met haar haren eraan die had ze bij mij laten leggen toen ze voor de laatste keer bij mij te slapen was ik heb hem zelf niet gebruikt. Hij legt nog in mijn laatje. Moet ik de borstel anders vanmiddag even brengen? Ja is goed zegt de commissaris dan zie ik je vanmiddag. Kom maar rond een uur of drie/vier dat is vroeg genoeg. Als ze na het gesprek weer naar buiten lopen lijkt Cindy wel verdoofd. Bloed aangetroffen is het zeeblauwe busje.

Het is een uur en ze moet over 2 en een half uur op het politie bureau wezen. Ze heeft dus nog 2 en een half uur om nog even proberen te slapen. Haar mobiel in haar zak begint te trillen. Het is een sms’je van Leroy.

Heey
I love you to and i never wanna lose you.
Sorry van de slechte timing
Heb je misschien even tijd om af te spreken?
Ik moet je zien ik mis je!!
Ik kan niet meer zonder je!!!!
-xxx—xxx—xxx—xxx- Leroy

oh hij is zow…. Leuk en lief. Zullen ze afspreken? Ach…. Een beetje gedachteverandering kan toch geen kwaad.

Oké
Vanmiddag om half 2 in NESCAFEWORLD.
En ik mis jou ook.
Ik moet alleen wel om half 4 bij de commissaris wezen.
Hou van je, wil je nooit meer kwijt.
-xxx—xxx—xxx—xxx- Cindy

Mam ik ga!! En ze gooit de deur achter zich dicht. Nadat ze verkering met hem heeft gekregen hebben ze elkaar niet meer gezien. Ze heeft er eigenlijk best zin om hem weer te zien. Als ze daar aankomt, zit hij al aan de bar. Als hij haar ziet binnenkomen, komt hij meteen naar haar toe en hij vraagt of ze wat wil drinken. Een colaatje zegt Cindy, en ze gaan aan de bar zitten. Haar mobiel begint te trillen het is de moeder van Alicia. Ze moet na dat ze bij de commissaris is geweest meteen naar hun toekomen. Misschien slecht nieuws. Heey wat is er? Hoort ze Leroy vragen. Hé oh niks hor ik zat even in gedachten. Hey het komt wel goed met Alicia. Die komt strax weer lachend thuis. Cindy moet lachen, ik denk niet dat ze zelf thuis komt. Ze hebben haar in een busje zien moeten stappen, geblinddoekt en haar mond afgetapt dus ik denk niet dat ze zelf naar huis komt. Het komt wel goed zegt Leroy. Cindy lacht en geeft hem een knuffel. Voor ze het weten is het kwart over drie en moet Cindy naar commissaris Sigmond gaan. Ik vond het heel leuk zegt Cindy. Ik vond het ook heel leuk zegt Leroy. Hij komt dichter bij haar hoofd en hij trekt haar naar zich toe. En voor ze het weet zoenen ze elkaar. Een heerlijke, zachte, romantische kus. Ze pakken elkaars handen en lopen naar de fietsen. Voordat ze van elkaar weg fietsen, geven ze elkaar nog een kus. En dan fietsen ze van elkaar weg. Cindy gaat op weg naar meneer Sigmond met de borstel van Alicia. Als ze op het politiebureau aankomt, vraagt ze of ze zo naar meneer Sigmond kan lopen. Maar de secretaresse zegt dat hij een half uur geleden is vertrokken. Ze vraagt of hun dan de borstel willen neerleggen met dit briefje erop. Dat wil ze wel. Dan loopt Cindy weer naar haar fiets. Ze rijdt zo snel als ze kan naar het huis van Alicia’s ouders. Er staat een politieauto voor de deur. Ze belt aan. Er wordt open gedaan door een met ogen betraande broer. OH NEEJ! HET ZAL TOCH NIET ZIJN WAT ZE DENKT DAT HET IS? Als ze naar binnen loopt komt Alicia’s vader naar haar toe. Hij legt uit dat waarschijnlijk het lichaam van hun dochten is gevonden. Maar dat in hun geloof hun nooit een bevestiging mogen doen van een familielid en dat alleen een vriendin of vriend dat mag doen. Oké, dus als ik het goed begrijp moet ik dus naar een dode gaan kijken die misschien wel mijn vriendin is en jullie dochter. Ze begint te huilen. Oké, wanneer moet ik gaan kijken. Nu zegt de politieagente. Kom maar mee. Waarheen? Dat zie je wel als je er bent.

Als ze daar aankomen, krijgt ze een deken om zich heen geslagen. Voor de kou. Ze loopt verdoofd naar binnen. Ze moeten naar kast nummer 12 lopen. Daar staat een vrouw. Ze vraagt of ik Cindy kaskovaki ben. Ik knik ja, want op dit moment kan ik geen woord meer uitbrengen. Ze loopt naar de kast en doet die open. Er komt een tafel naar buiten met daar op een lichaam met daar over heen een wit kleed. De vrouw haalt het kleed van het hoofd af. Cindy durft niet te kijken. Maar ??? …… Dat is niet Alicia.(!) dat is iemand anders zegt ze. Er rollen tranen over haar wangen van blijdschap. Er is nog een kans dat Alicia leeft. Weet je zeker dat het niet Alicia is. ja dat weet ik zeker het is Alicia niet.(!) mag ik nu naar huis ik wil dit zo snel mogelijk laten weten zodat de anderen ook weten dat hun dochter nog leeft. Ze wil dit nieuws zo graag aan de ouders en de broers van Alicia vertellen. Als ze weer met de auto voor het huis rijden gaat de voordeur meteen open, de halve familie komt naar buiten. Ze zegt dat ze dit nooit meer doet. Maar dat ze blij is dat ze mag vertellen dat het niet haar vriendin is, en ook niet hun dochter. Er is nog hoop dat Alicia leeft. Ze zijn zo blij dat het niet hun dochter was dat ze beginnen te huilen. Ze gaan naar binnen. Net als ze aan het thee zetten zijn gaat de telefoon. Het is commissaris Sigmond. Hij vraagt of ze thuis zijn. Nog geen 10 minuten later staat hij voor de deur. Als hij net zit begint hij te vertellen. Ze hebben een verdachte opgepakt. En hij laat een foto zien. Kennen jullie deze man vraagt hij?? Cindy schrikt, dat is toch die man van verderop uit de klaverstraat. Hij heet toch ehhh…. Arend Dumbrowski ofzow… zegt Cindy. Ja je hebt gelijk zegt de broer van Alicia. Dat is hem inderdaad. Weten jullie ook of hij wat tegen Alicia had vraagt de commissaris. Neej, maar elke keer als ik met Alicia naar school ging keek hij haar heel raar aan. Alsof hij boos op haar was ofzow… hij was eigenlijk eigenlijk wel eng om te zien altijd. Maar denkt u dat hij haar heeft ontvoerd?? Vraagt Cindy. Dan wordt de commissaris gebeld hij moet weg en loopt naar zijn auto. Dan rijdt hij weg.

Het is nu al bijna een maand later en ze hebben niks meer gehoord, niet van Alicia niet van de ontvoerder en zelfs niet van de commissaris en het politiebureau. Ze hebben niks meer gehoord helemaal niks.

Cindy loopt alleen door de stad. Ze heeft zin in een ijsje en loop naar het ijswinkeltje. Maar ze krijgt de kans niet om een ijsje te kopen. Ze woord door een vreemde man een steegje ingetrokken. Ze kan niet gillen omdat de man zijn grote hand voor haar mond heeft. Wat moet hij van haar. Als je, je vriendin nog een keer levend wilt zien zorg je dat je aan het einde van de dag hier staat. Met alleen de glazen bol die bij Alicia’s ouders op zolder staat. Het is een historische bol dus moet je er erg voorzichtig mee zijn. Er mag geen krasje op zitten. Als je hier niet op tijd bent is het …. PANG….PANG…. En dat geld ook voor jou. Dus ik zou hier maar op tijd staan. Zonder familie, zonder vrienden, zonder politie. In je eentje anders is het ook PANG.
En dat wil je toch niet?? en de man loopt weg. WAT MOET ZE DOEN, WAT MOET ZE DOEN!!! Ze gaat naar het huis van Alicia’s ouders. Daar vertelt ze wat er in de stad is gebeurd. Ze begint te huilen. Cindy is bang. Wat moet ze doen. Ze bellen het politiebureau. De commissaris komt meteen naar hun toe. Als alles uitgelegd is gaat de commissaris naar de auto. Hij zou nog voor het einde van de ochtend bellen om te zeggen wat ze moesten doen. Tot die tijd moest ze binnen blijven en het rustig aan doen. Ze heeft vanmiddag al haar kracht nodig. Dat is zeker. Wat gaat de commissaris nu doen.Hij moet nadenken over wat we moeten doen vanmiddag. Cindy pakt haar jas om naar huis te gaan,maar de moeder van Alicia zegt dat ze niet mag gaan. Maar ik ben moe zegt Cindy. Ik ga wat proberen te slapen. Maar je mag niet naar buiten heeft de commissaris toch gezegd. Weet je wat ga anders maar even in ons bed liggen dan kan je daar wat proberen te slapen. Ik laat je nu niet naar buiten gaan. Dank u wel mevrouw skalinga. Noem me maar Cynthia hoor anders voel ik me zo oud. Cindy geeft haar een knuffel en dan lopen ze naar boven. Mevrouw skalinga laat Cindy zien waar ze even kan proberen te slapen. Als de commissaris belt maak ik je wel wakker. Alicia’s moeder gaat naar beneden en Cindy valt na een kwartiertje al in slaap.

Om 11:00 uur gaat de telefoon. Het is de commissaris hij heeft een idee, ik kom over een kwartiertje jullie kant op en dan vertel ik wat het plan is. Ik hoop tenminste dat Cindy nog wel in uw huis is. Zegt commissaris Sigmond. Ja, natuurlijk is ze nog bij ons ik laat haar de deur niet uitgaan na vanochtend. Ze legt als het goed is te slapen in ons bed ze was nog al moe. Ik zal haar wakker maken en zeggen dat u er aan komt dan kan ze zich alvast aankleden en klaarmaken. Ik zie u zow... en ze hangen op. Mevrouw skalinga loopt naar het bed en maakt Cindy wakker. Cindy de commissaris komt zow… en hij zal vertellen wat zijn plan is. Ze kleedt zichzelf aan en gaat dan naar beneden. Als ze nog geen 5 minuten beneden is gaat de bel. Het is de commissaris. Als ze in de kamer zitten begint de commissaris te vertellen over zijn plan. Alicia wordt dus ontvoerd door een dader die weet dat hier een historische glazen bol is die veel opgeleverd en hij wil 5 miljoen euro. De glazen bol moet Cindy dus vanmiddag op de afgesproken plek brengen. Dat doet ze gewoon maar wat de dader niet weet is dat Cindy niet alleen is en dat er meer dan 20 man politie in de buurt is. Cindy geeft de glazen bol aan die griezel. En dan als hij wil weglopen, pakt de politie hem. En voila missie voltooit. Wij verhoren hem in die tussen tijd wordt jij veilig naar het huis van de familie skalinga gebracht is dat een goed plan of niet. En de glazen bol is dan intussen ook weer veilig en jij kunt weer even tot rust komen. Is er een grote kans dat het misgaat, vraagt Cindy aan meneer Sigmond. De kans dat het misgaat is klein. We hebben alle teams op deze zaak gezet en in elke zijstraat staat politie. De kans dat het misgaat is 19%. Dus weinig kans dat het mis gaat. Cindy vindt het eigenlijk wel eng maar ze doet het voor Alicia, voor haar vriendin. Ze doet hoe dan ook alles om haar te helpen.

Het einde van de middag is in zicht en Cindy moet zich klaar maken om te gaan. Ze moet nu toch echt naar het ijswinkeltje gaan anders is ze zometeen nog te laat. Als ze daar aankomt, ziet ze dat ze nog 10 minuten moet wachtten. Ze gaat op een bankje zitten en wrijft over haar buik waar ze de glazen bol heeft bewaard.

Nog 2 minuten en dan is het zover. Dan gaan ze beginnen met de actie.

2 minuten later loopt ze naar het ijswinkeltje. Er staat wel een man maar het is niet de man die zij moet hebben. DAAR!!! Daar is de man die haar vanochtend heeft bedreigd. Hij komt naar haar toe. Cindy doet een stapje achteruit. Waar is de bol? Vraagt hij. Hier antwoordt Cindy zenuwachtig en ze haalt de bol onder haar ja vandaan. De man kijkt om zich heen. Niemand die naar hun kijkt. Hij pakt de bol en zegt dat ze niets mag zeggen tegen haar vrienden niet tegen haar familie en al helemaal niet tegen de politie. Hij draait zich om en wil weglopen maar hij wordt vastgepakt door de politie. Hij begint te schreeuwen en te schelden. Cindy begint te huilen.

Als ze op eens een hand op haar schouders voelt vliegt ze op. Als ze zich omdraait ziet het dat het de vader en moeder van Alicia zijn. Ze begint te huilen en zakt neer op de grond. Nog geen 5 seconden later wordt ze opgetild en op het bankje neergezet. Cindy is helemaal verlamd. Als ze opzij kijkt ziet ze dat het de vader van Alicia is en ze begint weer te huilen. De vader van Alicia slaat zijn handen om haar heen. De commissaris komt naar hun toe en vertelt dat ze de man nu gaan ondervragen. Cindy gaat het vraagt de commissaris. Je hebt het geweldig gedaan. Ga nu maar met meneer en mevrouw skalinga mee die zullen je even naar hun huis brengen. Jullie horen zo snel mogelijk iets van me. En ze stappen in de auto op weg naar het huis van de familie skalinga. Als ze thuis komen gaat Cindy met een lekkere kop thee zitten. Ze voelt zich helemaal een beetje thuis hierzo. Ze vraagt of ze mag blijven slapen. Het mag ze mag in het bed van Alicia’s ouders hun slapen wel in de logeerkamer. De volgende dag zijn ze allemaal al vroeg wakker het is nog geen half 7 als de telefoon gaat hij heeft goed nieuws de man is inderdaad een van de daders maar hij kan niet praten en ze schieten dus niks op. Ze zijn met zijn drieën. Ze hebben hem het laten opschrijven maar verder heeft hij niks opgeschreven maar ze krijgen hem wel zo ver dat hij wat opschrijft ze zullen Alicia vinden hoe dan ook.

De week erna verandert er niks. Ze moeten alleen maar wachten. En wachten. Cindy slaapt nu al een paar nachten in het bed van Alicia’s ouders. En de ouders van Alicia vinden het niet eens erg ze slapen toch niet zeggen ze. Cindy slaapt ook niet. de volgende gaan als een schilpad voorbij die in het zand probeert voort te bewegen. (langzaam dus heel langzaam)

Maandag 18-07-07 gaat de telefoon het is de commissaris of hij even mag langs komen. Natuurlijk mag dat commissaris zegt mevrouw skalinga. En ze hangen de telefoon op. Nog geen 5 minuten later staat de commissaris voor de deur. Ik kom kijken hoe het met jullie gaat zegt hij. Het is nu al bijna 2 maanden dat Alicia vermist is en al bijna een paar weken dat we niks meer van de daders gehoord hebben namelijk. Het gaat op zich nog wel goed. We hebben nog steeds hoop dat onze kleine meid nog leeft, ik voel het gewoon. Is de rest van de familie er ook of bent u alleen thuis. Eh… neej ik ben niet alleen Cindy is boven aan het douchen en mijn man en kinderen zijn thuis hoezo dat??? Nou dat vertel ik u zow… als u nu eerst even iedereen bij elkaar wil roepen ik moet jullie iets heel belangrijks vertellen. Eh, oké is zal ze even roepen. Jongens komen jullie even beneden. De commissaris wil ons spreken. CINDY! Ben je ook bijna klaar. JAH!! ik kom eraan. Oké. Na een kwartiertje is iedereen beneden en zitten ze met zijn allen op de bank. Ik ben hier omdat we die man van de glazen bol hebben laten schrijven en ook heel goed hebben laten schrijven. Zegt de commissaris. Hij heeft moeten opschrijven: wat de daders met de glazen bol moesten. Wie er nog meer bij betrokken waren en waar Alicia is. Het meeste weten we nu en we weten ook in wat voor soort gebouw ze zit. Alleen weten we nog niet in welk dorp of in welke stad het is. Daar proberen we nog achter te komen. Als het meezit, weten we dat vanmiddag. En dan kunnen we zorgen dat ze morgenmiddag weer veilig thuis is. Zegt de commissaris. Hé komt onze dochter morgen thuis? Zegt de moeder van Alicia, dat meent u niet! ja wel zegt de commissaris het is echt waar. Als het meezit, is Alicia morgen thuis, en kunnen jullie haar weer lekker in de armen sluiten.

Die middag krijgen ze een telefoontje van de commissaris. Ze weten waar Alicia is maar het is te gevaarlijk om er heen te gaan dus moeten ze wachten tot morgen. Eerder kunnen ze er echt niet heen gaan. Alicia’s moeder protesteert maar de commissaris hangt op. Alicia’s moeder gaat op de bank zitten. Dat was de commissaris, hij weet waar Alicia is. Het is te gevaarlijk om s’nachts naar die plek toe te gaan, dus gaan ze morgen ochtend zodra het licht is. En is Alicia nog een nacht in gevaar. Ze gaan maar naar bed dan is de dag eerder voorbij en kunnen ze eerder Alicia in de armen slapen. Maar ze kunnen niet echt slapen. Ze moeten aan Alicia denken en dat ze morgen weer veilig thuis komt. Het is zo mooie gedachten dat ze in een keer in slaap valt met die gedachten.

Die morgen wordt Cindy vroeg wakker het is net half 5. Ze gaat toch een kwartiertje later haar bed uit naar beneden. Daar is de moeder van Alicia ook al het ontbijt aan het klaarmaken. Het is ontbijt is gezelliger dan ooit. Ze zijn eigenlijk wel blij. Vandaag mogen ze Alicia weer in de armen sluiten.

Het is nu nog donker maar over een half uurtje is het licht en zullen ze naar haar op zoek gaan. Een half uurtje later gaat de telefoon. Het is de commissaris hij zegt dat het licht wordt en dat ze nu op weg zijn naar de plek waar ze denken dat Alicia is. De commissaris zegt wat alle politie agenten moeten doen. Het is nu half 6 en ze staat met 50 politie mensen op het parkeerplein van het warenhuis in Amsterdam. Daar gaan een paar politie agenten naar binnen. Als blijkt niemand meer binnen te zijn. Gaat de commissaris naar de kelder waar ze denken dat Alicia is als hij om de hoek van de deur kijkt ziet hij daar in het midden van de kelder Alicia zitten op de grond tegen een paal. Haar mond is afgetapt en ze is helemaal vastgebonden. Ze kijkt angstig naar de agent. Als de tape van haar mond wordt gehaald begint ze te huilen. De commissaris maakt de touwen los en helpt haar overeind Alicia is zo blij dat ze de commissaris een hele stevige knuffel geeft. Dan lopen ze naar boven. Daar blijkt dat de daders nog in de buurt waren, want als ze buiten komen zien ze drie mannen in de auto zitten met handboeien om. Alicia gaat in de auto zitten. Ze is zo blij dat ze opeens weer begint te huilen. Ze leunt met haar hoofd tegen de zachte stoel. Als de politieauto voor het huis rijdt komt iedereen naar buiten. Opa’s en oma’s. Tantes en ooms’. Haar vader en moeder en haar broers en natuurlijk Cindy. Als Alicia uit de auto stapt, rent ze meteen naar haar vader en moeder. Ze beginnen te huilen. Cindy moet ook huilen. Ze is dan wel als laatste aan de buurt om haar te knuffelen ze is heel, heel blij. Alicia is weer thuis en als ze een uur later in het ziekenhuis zijn. Zegt de dokter alleen maar dat ze gezond is en dat ze heel, heel veel moet rusten en de beste plek om te rusten is in haar eigen bed. Ondertussen is er thuis een feestje van gemaakt. Er is CHAMPAGNE, HAPJES, TAART en natuurlijk de belangrijkste ALICIA!!!! En iedereen is weer blij.

Een half jaar later wordt er niet meer over gesproken. Cindy heeft verteld dat ze verkering heeft met Leroy en Alicia is alleen maar blij voor haar en de rest is nog blijer haar oudste broer gaat trouwen en ze krijgt er een leuk nichtje of neefje bij. Alles is weer zoals het was. Over de ontvoering??? Daar wordt niet meer aan gedacht.

Einde!!!






Aantal keer bekeken: 3468
Waardering: 6.41 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 14 bezoekers online