Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

de eerste schooldag.

U leest om dit moment het verhaal de eerste schooldag gepost door Thomas Huijbens. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Thomas Huijbens
Gepost op: 2009-5-12

Verhaal:

de eerste schooldag
Thomas lag in zijn bed. Hij wilde niet opstaan maar zijn wekker stopte maar niet met rinkelen. Beneden hoorde hij zijn moeder ook al tekeergaan tegen zijn broertje. Dat die ze medicijnen moest innemen omdat hij anders de hele dag vervelend was. Zijn broertje had een soort ADD. Niet dat dat Thomas veel interesseerde maar je moet wel een beetje interesse in iemand anders tonen zei zijn moeder. Thomas zelf had Blauwe ogen en donker blonde stekels (als haar) verder was hij niet echt lang en ook niet heel gespierd of dun, maar ook niet dik. De wekker bleef maar rinkelen en Thomas sloeg hem van zijn nachtkastje af. Het hielp niet zo veel want de bellen op de wekker gingen alleen maar harder rinkelen. Totdat Thomas tegen zijn zin de dekens van zich af gooide en de wekker uitdeed. Hij zette hem terug op zijn kastje en liep naar zijn stoel, waar hij vorige avond zijn kleren had neergegooid. Zijn moeder riep beneden naar hem. Ze vroeg of hij al wakker was. ‘Ja. Allang.’: zei Thomas vermoeid. Hij trok zijn pyjama uit en deed zijn kleren aan. Deed zijn portemonnee in zijn zak en liep de trap af. Liep op de overloop van de 1e verdieping en ging weer een trap af. Deed de deur van de gang open en ging daar naar het toilet. Hij hoorde zijn vader en moeder boven over geld praten en hoopte dat hij later niet de hele dag over geld zal praten. Hij hoorde ook zijn broertje in de woonkamer TV kijken. Weer een of ander kinderprogramma. Hij trok de wc door en ging weer de woonkamer binnen, en zo naar de keuken. De keuken was een rechthoekige ruimte met aan de linkerkant grote hoge witte kasten, en aan de linker kant een 4 lades en een vaatwasser er tussen in. Daarop lag een granieten aanrecht met wasbak en fornuis. In het midden van de keuken stond een kookeiland. Dat is gewoon ook een kast maar weer met een granieten aanrecht, zodat je er ook dingen op kon maken. Thomas pakte de melk, de cornflakes, een kom en een lepel. Hij legde alles weer terug toen hij klaar was en ging voor de tv zitten aan het ‘kleine tafeltje’. Thomas’ vader kwam van de trap. “ kan hij even op het nieuws jongens?’’: zei hij. Thomas’ broertje die Tristan heette zette de TV op RTL 4. Thomas’ vader pakte een boterham en een glas melk en ging voor de TV zitten. Thomas keek wel naar de TV maar luisterde eigenlijk niet. Het ging over een ongeluk in een hotel of zoiets, maar Thomas had zijn hoofd ergens anders bij. Dit was zijn eerste dag op zijn nieuwe school, hij was verhuisd in de zomervakantie en ging dit jaar naar de 2e klas ook al kende hij helemaal niemand op zijn nieuwe school. Wat als de andere hem niet aardig vonden? Of wat als ze hem een loser vonden? Die gedachtes zette hij snel uit zijn hoofd en probeerde aan de goede dingen te denken. De nieuwe mensen die hij zou ontmoeten, veel mooiere school als waar hij eerst op zat, de nieuwe vakken die hij kreeg omdat hij in de 2e zat. Dat laatste vond hij niet echt goed nieuws maar beter dan de ‘ik ben een loser’-gedachte. Hij keek op de klok en zag dat het al kwart voor acht was, om kwart over acht moest hij op school zijn dus hij zou vertrekken om acht uur. Hij zette zijn kom cornflakes op het aanrecht, ging de trap op, poetste zijn tanden, deed gel in zijn haar en keek even naar zichzelf. Het ziet er goed uit dacht hij. Hij deed zijn vest aan terwijl hij van de trap naar beneden liep. Deed een sleutel in zijn zak, nam zijn oude mobiel mee, en zei zijn vader en moeder gedag. “veel succes, het gaat je wel lukken hoor. Geen zorgen’’ Zei zijn vader. Thomas zelf had daar minder
vertrouwen in. Hij deed de deur achter zich dicht en begon te lopen. De school was ongeveer 300 meter verderop dus hij liep. Thomas woonde op een eiland. Gewoon een klein eilandje met 14 woningen erop aan een lange weg, waar je met een brug naartoe moest. Naast de weg was een heel lang voedpad. Als je de weg naar rechts volgde stond daar de school, dus Thomas kon de school nu al zien. Even aarzelde hij om ergens anders heen te lopen maar hij wist dat dat onmogelijk was en hij het toch niet zou doen. Hij had nu even de kans om na te denken. Hij ging zich even de dag voorstellen zoals deze volgens hem zou moeten verlopen. Hij zou gewoon op school aankomen en zou naar zijn kluisje gaan. Zou zijn boeken pakken en naar de les gaan. Iedereen zou gewoon gaan zitten en het liefst naast hem. Een boel meisjes zouden naar hem kijken en hij zou heel nonchalant terugkijken. De docent zou hem een compliment geven over zijn mooie kleren en daar kreeg hij gelijk een 10 voor. Daarna zou hij in de pauze grappen gaan vertellen aan iedereen en zou hij gelijk de coolste gast van de school zijn. En dan… Thomas schrok wakker uit zijn dagdroom doordat hij bijna was aangereden door een auto die hard moest remmen. Hij keek voor zich en liep snel door. De ingang van de school was nog maar 20 meter van hem verwijderd. Hij probeerde zo nonchalant mogelijk te doen maar het lukte niet echt. Hij stond voor de school. Het was een groot gebouw dat er van boven waarschijnlijk als een flat had uitgezien. Het gebouw had 5 verdiepingen en een grote bibliotheek met doorzichtige ramen eraan vast. Om de school was een helling gemaakt waar de fietsers met hun fiets naar boven moesten lopen om hun fiets daar neer te zetten. Thomas was blij dat hij niet op de fiets was gekomen anders had hij helemaal naar boven moeten lopen. Hij zag geen mensen naar beneden lopen dus er was boven waarschijnlijk een ingang. Hij liep verder en ging de school binnen. Hij was in een lange hal die tot aan de ander kant van het gebouw liep. Links was er een ingang die naar een grote vierkante zaal bracht. Wat zo te zien een Aula was want er stonden allemaal tafels en stoelen, en heel veel kinderen die aan het eten of aan het praten waren. Rechts waren allemaal inhammen van gangen waar zo te zien lokalen waren. In de hal liep ook aan de muur een helling omhoog die je naar de 1e verdieping bracht. Thomas pakte zijn portemonnee waar zijn pasje in zat voor zijn kluisje. Hij keek naar het nummer: 05-D37. Hij keek om zich heen en zag een balie. Hij liep er naar toe en wachtte even voor de balie. De vrouw die erachter zat had een grote piercing in haar neus en ze had dik en onverzorgd blond haar. Ze kijk hem aan en zei alleen maar: “Naam?’’ Thomas was even verbaast maar zei: ‘‘oh.. eh… Thomas Huijbens’’ ‘’je bent nieuw hier zo te zien’’ zei ze terwijl ze op haar computerscherm keek ‘’eh ja klopt. Ik zat eerst op een andere school’’: zei Thomas die zo snel mogelijk weg wilde ‘’ok… nou? Wat wou je vragen??’’ zei ze alsof ze wel wat beters te doen had. ‘’oh ja. Uhm, waar is kluisje nummer: 05-D37?: vroeg hij ‘’eerste gang links hier, daarna laatste rij kluisjes en dan de tweede van boven’’: zei ze verveeld. ‘’oh ok, … dank u’’: zei Thomas snel Thomas liep de eerste gang in. En dacht aan wat de vrouw achter de balie had gezegd. De gang was lang en aan allebei de kanten stonden rijen met kluisjes. En af en toe deuren ertussen met nummers erop. Hij liep naar de laatste rij kluisjes en keek naar de tweede van boven. 05-D37 stond erop. Toen keek hij waar de gleuf voor zijn pasje zat. Hij vond hem niet. Toen keek hij naar wat zo te zien een 4e jaars was die verveeld door de gangen liep. Hij had zijn pasje in zijn hand en hield hem tegen de rand van de rij met kluisjes. Je hoorde een piepje en hij liep naar zijn kluisje die nu open was. Thomas ging naar de zijkant van een van de rijen en zag een zwart stuk. Hij hield zijn pasje er tegenaan en hij hoorde gepiep. Hij ging naar zijn kluisje die nu open was. Hij dumpte al zijn boeken erin en pakte zijn rooster. Hij had het eerste uur WI en het tweede uur NL , daarna een uur FR en dan pauze. WI was wiskunde volgens Thomas. NL was Nederlands, en FR was Frans. Hij pakte die boeken een keek waar hij wiskunde had: Lok. 118 dat schoot niet veel op want hij wist niet waar dat was. Hij liep maar gewoon uit de 1e gang en keek omhoog naar de helling. Daar hing een bord: Lokalen 100 tot 125. Hij liep de helling op en kwam boven. Daar zag hij weer inhammen net als beneden. Allemaal gangen met lokalen en kluisjes. Boven elke gang stond welke lokalen daar waren. 1e gang: lokalen 100 tot 110. 2e gang: lokalen 111 tot 120. Daar moest hij zijn. Hij liep de gang in en zag heel veel leerlingen staan bij alle deuren. Hij wrong zich in de menigte, zoekend naar de deur van lokaal 118. Daar zag hij hem. In het midden van de gang. Hij ging tegen de muur staan tegenover de deur. Hij keek om zich heen en zag zo’n 20 kinderen die waarschijnlijk in zijn klas zaten. Er wrong zich een andere jongen door de menigte. Hij had bruin haar dat door de war zat, en was ongeveer net zo lang als Thomas. Hij droeg een rood shirt waar kattenharen op zaten en had een oude spijkerbroek aan. Hij had grote ogen die ook bruin waren. Hij ging ook bij de deur staan, tegenover Thomas. De jongen keek eerst om zich heen en keek daarna naar Thomas. Hij deed alsof hij de jongen niet zag en keek naar links. De jongen kwam wat dichterbij en vroeg: ‘’eey? Jou heb ik nog nooit gezien. Ben jij nieuw?’’ zei hij met een warme stem ‘’eh ja klopt :zei Thomas. Ik zat eerst op een andere school maar ik ben hierheen verhuisd.’’ ‘’oh ja? en je zit in klas 2G? die nu wiskunde heeft dus?’’ zei hij geïnteresseerd terug ‘’ja klopt, in 118.’’ Zei Thomas. ‘’hee! Dat is cool! Ik zit ook in 2G. jij bent dus die nieuwe waar ze het over hadden’’ zei hij opgewonden. ‘’oh en trouwens ik heet Roy.’’ Zei Roy. ‘’ok ik heet Thomas’’ zei Thomas terug. De bel ging. Het was geen gewone ‘tring’ bel maar meer een zoemer. Van zo’n belspel. Er kwam een oude leraar aan. Hij had zwart geverfd kort haar en liep gebogen. Hij had ook een spijkerjack aan en een zwarte bril op. ‘’Aan de kant, aan de kant , ik moet mijn lokaal openen!’’ riep hij met een oude stem. Hij deed de deur van lokaal 118 open en iedereen ging naar binnen. Thomas zag Roy achteraan in het lokaal zitten. Thomas Vroeg of hij naast hem mocht zitten. ‘’ja tuurlijk! Lijkt me leuk! Dan kan ik je vertellen wie iedereen is’’ zei hij terug. Thomas werd steeds zelfverzekerder. Hij keek om zich heen en zag alle andere leerlingen. Er zaten er ongeveer 5 de lolbroek te spelen en elkaar te plagen. Thomas vroeg aan Roy wie dat waren. ‘’die ene daarvoor met dat blonde haar is Sjoerd, hij is wel ok dan heb je daarna Alex (die ene met dat korte bruine haar) hem ken ik niet zo goed, daarnaast zit Mark, die pest veel mensen, echt een halve gare’’. Thomas keek naar Mark. Het was een grote stevige jongen, die een beetje iets weg had van een varken. Roy ging verder:’’daarnaast zit Stef, die is wel aardig, en dan heb je nog Joel, een echte meeloper, hij doet er alles voor om met Mark om te gaan. Echt een watje.’’ Thomas keek verder de klas rond en zag 3 leerlingen al met hun neus in de boeken. Thomas vroeg aan Roy wie dat waren: Dat zijn Jessie, Patrick en Iwan. De grootste nerds van de klas. Jessie praat teveel, Patrick praat via boeken en Iwan praat alleen als hem wat gevraagd word. Als je een goede eerste indruk wil maken moet je niet naast hun gaan zitten.’’ Thomas keek verder rond en zag iets waar zijn maag een salto van maakte. Even verloor hij zijn gedachte en staarde alleen maar. ‘’je moet je mond dicht doen, Thomas straks ga je nog kwijlen : zei Roy ineens. ‘’waar zit je trouwens naar te kijken?’’ Roy volgde zijn blik en zag waar Thomas naar zat te kijken. ‘’haha! Dat is nou een meisje! Hadden ze die op jou school niet?’’ Thomas glimlachte en vroeg wie dat was: ‘’Dat is Melissa, een goede vriendin van me, ze is echt aardig. Daarnaast zit Marloes en daarnaast… Demi’’ toen hij de naam: Demi uitsprak maakte hij even een heel raar geluidje maar dat merkte Thomas niet. Hij wendde zijn blik van Melissa af (al kostte het hem moeite) en keek naar de docent. ‘’Goede morgen, jongens en meisjes. Welkom in het nieuwe schooljaar! Ik ben Paul Seyferth. Jullie nieuwe Wiskunde docent. We gaan een goed jaar tegemoet. Enz. Enz. Thomas was allang niet mee in de stemming om naar dat soort onzin te luisteren. Hij keek door de klas en zag dat hij blijkbaar niet de enige was. Niemand luisterde zo te zien. Roy vroeg hem wat over zijn oude school en daarna raakte ze in gesprek hoe het er hier aan school toegaat. Roy zei dat hij vorig jaar hier ook in de klas zat maar dat zijn vriend in de zomervakantie was verhuisd en dus naar een andere school ging. Hij was blij zo snel een nieuwe vriend te hebben gevonden zei hij. De dag ging snel voorbij. Elke les zat hij naast Roy en hield elke leraar dezelfde speech. In de pauzes liet Roy Thomas de school zien en zo was de dag snel voorbij. Roy en Thomas namen afscheid van elkaar omdat Roy naar boven moest om zijn fiets te halen. Thomas liep met een gelukkig hart terug naar huis. Zijn dagdromen waren niet werkelijkheid geworden maar hij had wel een superleuke dag gehad met Roy. Morgen wéér naar school, dacht Thomas. Yes!


Aantal keer bekeken: 4772
Waardering: 6.42 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2018 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5175
Totaal categorieën: 10
Totaal 9 bezoekers online