Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

dood van een agent.

U leest om dit moment het verhaal dood van een agent gepost door jordy . Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: jordy
Gepost op: 2010-2-24

Verhaal:

dood van een agent
Mijn naam is agent wiedstra. Ik was een agent bij de gemeente amsterdam. Nu ben ik ergens waar alleen god me ziet. Ik ben op een plek waar iedereen gelukkig is en niemand pijn lijdt.En allemaal door die ene kogel, die mij naar dit paradijs stuurde.
Het ging zo.
Ik was weer op pad gestuurd omdat er een huiselijk geweld was gemeld bij een gezin aan de andere kant van de stad. Ik reed er rustig heen totdat ik wat zag gebeuren. Drie mannen beroofde een lief oud vrouwtje van haar geld, sieraden en alles wat voor de rest van waarde was. Ze was ten einde raad dus ging ik toen de mannen weg waren naar haar toe en sprak de vrouw aan.De vrouw was blij dat ik haar wilde helpen. Dus ze zei wat ze wist van de mannen.Blijkbaar waren het bekende van haar dus zij kon precies zeggen waar ze woonde, werkten en hoe ze heten. Toen ik genoeg wist nam ik contact met het bureau op om te kijken of ik nog meer van de mannen te weten kon komen.Zei zeiden dat ze niks in de computer hadden staan maar verder zouden zoeken, want ze hadden de namen wel ergens gehoord alleen niet waar. Nu ik toch bezig was vroeg ik ook effe of ze het oude vrouwtje konden natrekken, Omdat ik iets aan haar niet vond kloppen.
Ze vonden ook niks over de vrouw. Dus ik vond het wel goed zo. Maar ik bleef er een raar gevoel over houden. Dus ik vroeg wel om versterking om de mannen op te pakken.Ze zeiden dat er vandaag niemand meer was die mij kon helpen. Dus daarom moest ik beslissen of ik ze de volgende dag zou oppakken of vandaag maar dan was ik wel alleen. Ik besloot om ze vandaag op te pakken. En reed weg. Ik ree niet naar de plaats waar ze zich zouden bevinden, maar eerst naar het bureau om toch het nog effe zelf te checken omdat het me niet lekker bleef zitten.
Toen ik daar aankwam sprong ik meteen achter de computer en typte de namen in. Maar zoals de mensen van de centrale al zeiden was er niks te vinden over de mannen. Dus Ik checkte toch nog effe of ik iemand mee kon krijgen. Ik kon een iemand mee krijgen. Het was een forse man. Zelf was ik ook vrij breed maar zo breed als hij was ik niet. Hij was net nieuw op het bureau hij kwam uit Alkmaar. Waar hij 12 jaar in dienst was geweest totdat er iets met zijn partner gebeurden. Waardoor de hoofdinspecteur het beter vond, dat hij naar ons toe kwam.Hoe het was gebeurd daar wilde de man niet overpraten. Dus wij vroeger er ook niet naar , Omdat het ons wel een goede man leek werd die ook veel gevraagd om mee te gaan op patrouille. En soms ging die mee naar een roofoverval, Daardoor had hij ervaring. Dus we gingen op bad. Ik was een stuk rustiger met hem in de buurt. Omdat ik toch zelf wel bang was voor wat komen ging.Ik bleef er geen lekker gevoel over hebben en dat zag mijn partner. Hij vroeg niks en liet me gaan. Ik liet hem daarom ook rijden.
We reden drie kwartier en kwamen in de buurt en we herkenden allebei de straten. Hier werden nogal wat mensen vermoord meestal was het een afrekening maar soms vonden we hier ook weleens een agent . de maand hiervoor waren we nog een collega daar verloren omdat die toevallig patrouille liep en hij iets had gezien wat hij niet mocht zien. Wat onze collega en vriend had gezien waren we nooit achtergekomen. De daders hebben we ook nooit kunnen vinden. Wat een tragedie was dat. Drie agenten waren na dat incident opgestapt. nou wilde ik dat ik dat ook had gedaan want ik was gek genoeg banger dan normaal, maar het moest toch gebeuren. Voor de zekerheid checkte ik nog effe de radio en vroeg of ze al wat wisten van de man. Ze wisten nog steeds niks van de mannen dus besloot ik naar binnen te gaan. Ik nam mijn collega niet mee naar binnen zodat hij kon wachten tot er eventueel iets gebeurde. Ik liep alleen naar de deur en liet hem daar achter zonder te weten dat ik hem nooit meer terug zou zien. Met veel angst liep ik naar de deur en klopte op de deur.Het bleef stil, dus ik klopte nog een keer.Het bleef stil dus maakte ik zelf het slot open. Ik deed de deur open en liep naar binnen. Ik zag een heel rovershol. Met diamenden, geld, radio's, tv's en andere dingen van waarde. Ik keek met mijn mond open en hoorde niet dat er iemand binnen kwam. Ik kreeg hem pas in de gaten toen ik een schot hoorde. ik keek niet naar de vent maar naar mijn buik en zag dat der een grote bloedvlek zat. Ik kreeg het koud en was steeds minder bij bewustzijn voordat ik dood was hoorde ik nog drie schoten En toen was ik de tunnel door en stond voor de poort van de hemel. Waar mijn oude collega op mij stond te wachten. En waar hij mij door de poort bracht.
En zo eindigt mijn verhaal.
Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik heb mijn dood voelen aankomen maar er nooit wat aan gedaan. Ooit zal ik mijn collega's weerzien en dan zal ik ze door de poort helpen. Naar een aangenaam paradijs.Einde

Aantal keer bekeken: 2442
Waardering: 3.78 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 25 bezoekers online