Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

een bijzondere nacht .

U leest om dit moment het verhaal een bijzondere nacht gepost door aaeana . Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: aaeana
Gepost op: 2009-5-28

Verhaal:

een bijzondere nacht
'vampieren?', vroeg lea. 'kom op! geloof jij daar in?' ze lachte.
'ja wat is daar mis mee?', vroeg shela kwaad. 'laat mij lekker geloven in wat ik wil' het was laat in de nacht en shela en lea hadden een slaapfeestje. ze waren elkaar griezelverhalen aan het vertellen. 'nou, vertel me dan ens een plek waar er echte vampieren rond lopen?', vroeg lea uitdagend
'als ik het je bewijs.. geloof je me dan voortaan?', vroeg shela.
'ja'
'oke kom dan maar mee, alleen we moeten wel even wat dingen mee nemen', shela stond op en dee haar kleren aan en liep naar beneden. lea volgde haar. 'zoals wat? knoflook een heilig kruis?', zei lea weer spottend.
'nee die dingen werken niet', zei shela serieus terug.
'wat werkt dan wel volgens jou?'
'weinig, maar laten er in geval van nood een mes mee nemen. en ook een zaklamp'
'ja, zo verblinden we de vampier en rennen we gauw weg', lea lachte hardop. shela gaf haar een zachte tik op haar schouder zodat ze ophield met lachen. 'sorry' mompelde ze.

in het bos
krrrr...
'wat was dat?', vroeg lea geschrokken
'gewoon een tak die brak', zei lea kalm. ze was hier al zo vaak geweest in het donker en ook in het daglicht.
'zijn we er bijna'
'ja, voor de twaalfde keer'
'wat is bijna?'
'nog iets van 10 minuten'
'dat noem ik niet bijna'
'hou gewoon je kop en kijk uit waar je loopt', zei shela geergerd
lea mompelde iets onverstaanbaars.

10 minuten later

'auw!', lea botste tegen shela op die plots stilstond.
'kijk toch ens uit je doppen!', riep shela boos.
'sjees does rustig', antwoorde lea
'nee, doe ik niet!', shela zuchte, 'we zijn er, herm kent mij maar ik denk dat hij jou niet zal accepteren...'
'wat is herm?', vroeg lea
'das de vampier idioot!'
'o ja natuurlij kde vampier', zei lea sarcastisch
'blijf hier en hou de zaklamp aan ik ga vragen of hij jou wil zien'
'natuurlijk'
shela liep weg. ze verdween tussen de bosjes en liet lea alleen achter.

even later kwam shela terug. zet je lamp op zwak licht. lea schrok van shela. maar dee wat ze zei. 'nou waar is die vampier?', vroeg lea
'die vamppier staat achter je', zei een stem vlak achter lea. geschrokken draaide ze zich om. ze keek recht in het gezicht van een jonge kerel van misschien twintig jaar. zijn gezicht was lijkbleek en zijn hoektanden hadden scherpen punten. 'va.. vam.. vampier!', schreeuwde lea. de vampiers hand schoot voor lea's mond om haar schreeuw te dempen. 'ik zou me maar stil houden meisje... er zijn heir eregere dingen in het bos dan mij', zei de vampier. lea stopte met schreeuwen.
'geloof je me nou?', vroeg shela
lea keek haar aan met puppy ogen. 'het spijt me zo', ze begon met huilen. herm de vampier keek haar raar aan. shela legde een arm om haar heen 'het is al goed. 'kom we gaan naar huis'
ze liepen weg van herm 'doeii herm tot morgen!'
'doei shela', zei de vampier.

met een ruk zat lea rechtop in bed. geschrokken keek ze om zich heen. ze was in shela's kamer. ze was helamaal bezweeet. het was allemaal een droom geweest! het was niet echt! gelukkig klapte lea weer terug op haar kussen. toen zag ze een rugzak met daarin een mes en een zaklamp... was het dan toch geen droom geweest?






Aantal keer bekeken: 3756
Waardering: 8.15 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 21 bezoekers online