Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

een nieuw dorp deel 1.

U leest om dit moment het verhaal een nieuw dorp deel 1 gepost door ambrosia kiesel.. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: ambrosia kiesel.
Gepost op: 2011-4-1

Verhaal:

een nieuw dorp deel 1
Else is net verhuisd en gaat naar een nieuwe school. ze vindt het heel erg eng. ze zitten in de auto.'Je gaat het vast leuk vinden op je nieuwe school,'zegt mama vanachter het stuur.'Else zit bem gebogen armen op de achterbank. ze zegt niks. ze kijkt uit het raam. ze ziet bomen en weilanden. ze gaan in een dorp wonen.'Het ziet er hier heel anders uit dan in onze stad.'
'gaaf toch!' zegt Otto, haar broer. 'Nee,' zegt else. 'het ziet er zo rustig en saai uit. helemaal kaal.geen bioscopen, theaters, winkels of leuke skatebanen.'
'Ik wist niet dat je van skaten hield. je gaat nooit naar bioscopen of theaters. en je houdt toch niet van winkelen?' zegt moeder. else denkt na. het is inderdaad waar wat haar moeder zegt. ze had het alleen gebruikt als smoesje. misschien gaan ze dan weer terug naar de stad.'Ze kletst maar wat,' zegt Otto. het gaat haar alleen maar om de school.' Else kijkt haar broer boos aan. 'Misschien zijn dorpse mensen wel anders dan mensen uit de stad! misschien gaan ze jou wel uitlachen omdat je anders bent! je hield toch van films en muziek? je ziet hier niet eens een disco!'
'Misschien wil jij uitgelachen worden, maar ik ben niet bang,' weet otto zeker. 'ik kan me heel erg aanpassen aan het dorpse leven, hoor. ik hoef helemaal geen disco. ik kan best bij de andere horen door gewoon mezelf te zijn.' Else heeft zich naar het raam gekeerd. 'Misschien zijn er wel geen disco's hier,' zegt moeder,' maar wel leuke maneges met paarden en pony's kijk maar.' ze wijst in de richting van een manege. else kijkt ernaar. ze ziet paarden in de wei en ruiters die rijden. het ziet er best leuk uit. langzaam rijden ze het voorbij. dan zien ze een boerderij. het ziet er best aardig uit. een klein, knus huisje met stallen en een weiland met koeien en schapen. ze slaan rechtsaf dan een rotonde en dan links. dan komen ze in een woonwijk. mama parkeert. else blijft nog in de auto. ze wil nog niet uitstappen.het is hier zo anders. er is hier een voortuin en een achtertuin met een pad en planten en bloemen. in de stad woonden ze in een flat. ze kwamen naar hier omdat het daar erg klein was en de huur te hoog was. mama en otto halen de spullen uit de kooferbak. alle meubels en andere spullen worden met de verhuiswagen gebracht. 'Kom je, Else? ik kan wel wat hulp gebruiken,' zegt Otto. else stapt voorichtig uit. ze voelt de kleine steentjes op het pad. ze kijkt rond en voelt de wind. er zijn bomen en de vogels vliegen om haar heen. het lijkt wel of ze haar welkom heten. mama en otto dragen de tassen. ze lopen het pad in naar hun voordeur. mama doet de deur open en ze gaan naar binnen. else blijft even op de drempel staan. ze bekijkt het huis. het is groot, met een open keuken en achter de keuken ziet ze de achtertuin. mama kijkt tevreden rond. 'Mooi hé, vind je niet?' Else knikt alleen maar. ze kan haar moeder toch niet teleurstellen? otto dendert de trap op. 'Ik krijg de grootste slaapkamer!' roept hij. 'Daar komt niks van in!' roept moeder terwijl ze achter hem aan gaat. else is alleen in de woonkamer. voorzichtig zet ze een stap naar binnen. het is nog kaal en eenzaam in de kamer. else gaat de achtertuin binnen. het ziet er leuk en fleurig uit. er groeien bloemen en één boom. overal gras en aan de andere kant van de heg wonen de buren.er zijn kinderen die vrolijk met elkaar spelen. else kan met niemand spelen. ze heeft geen vrienden meer. ze ziet hoe alle kinderen vrolijk zijn en spelen. else gaat naar binnen en zit op de vloer. ze doet haar ogen dicht en het lijkt wel of ze het huis begroet. in haar gedachten vertelt ze het huis dat ze daar nu gaat wonen en het huis accepteert haar. 'Ben je al in de achtertuin geweest?' vraagt moeder opeens. ze komt net van boven. else knikt. 'Wil je je slaapkamer niet zien? het is er ruim en groot. morgen kunnen we hem gaan inrichten. je kan een leuke lamp kopen of zoiets.' Else gaat met haar moeder mee naar boven. het is er erg groot en koud. ze kijkt rond en gaat in een hoekje zitten.
ze voelt zich opeens heel eenzaam.

Aantal keer bekeken: 1997
Waardering: 6.10 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online