Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

hoe de rivier Schelde ontstond.

U leest om dit moment het verhaal hoe de rivier Schelde ontstond gepost door Miranda. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Miranda
Gepost op: 2011-7-21

Verhaal:

hoe de rivier Schelde ontstond
Hoe de rivier de Schelde ontstond

Een tovenaar was eens verdwaald en probeerde voor de nacht onderdak te vinden in een Belgisch dorpje. Maar de mensen waren erg achterdochtig. Ze vonden de tovenaar een rare man en niemand liet hem binnen.
Uiteindelijk kwam de tovenaar terecht bij een lief, oud vrouwtje. Zij was erg gastvrij en verzorgde hem goed.
De volgende dag beloonde de tovenaar haar. Hij zei: "Het eerste wat u vandaag doet, zult u de hele dag blijven doen."
Het oude vrouwtje snapte er niets van en lachte vriendelijk. Daarna telde ze haar geld, om te zien of ze koffie kon kopen voor haar gast. Ze bleef de hele dag geld tellen en 's avonds puilde haar huisje uit van al het geld dat ze geteld had. Het vrouwtje was in ¨¦¨¦n dag schatrijk.
Toen de tovenaar een week later onderdak zocht, kon hij natuurlijk overal terecht. Deze keer sliep de tovenaar bij een akelige, oude vrek. Hij was niet aardig voor zijn gast, maar toch zei de tovenaar de volgende morgen: "Het eerste wat u vandaag doet, zult u de hele dag blijven doen."
Dat is mooi, dacht de oude vrek. Eerst even plassen voordat ik m'n geld ga tellen¡­



Aantal keer bekeken: 8937
Waardering: 8.82 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 23 bezoekers online